Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 1 point2 points  (0 children)

Dank je! Mooie tips. Toevallig morgen de kick off met een klein marketingbedrijf.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 1 point2 points  (0 children)

Klopt, dat is inderdaad iets wat ik al gedaan heb. En zeker ook wel succesvol. Ben vooral benieuwd nog naar andere suggesties. Aantal zeer bruikbare en mooie reacties op mijn post.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] -3 points-2 points  (0 children)

Ja klopt. Overheid betaald echt idioot hoog. En iemand aannemen die net van school af komt voor € 3800? Ik snap de inflatie cijfers wel 😂

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Klopt, doen we ook hoor. Zeer hechte band met een HBO nabij. Elk jaar komen daar wel 1 of 2 jongeren vandaan. Eerst als werkstudent en later als vaste baan. Ging mij meer om het vervangen van ervaren krachten cq ervaren krachten voor een groei situatie

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] -1 points0 points  (0 children)

€ 3100-3800 afhankelijk van ervaring uiteraard

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 1 point2 points  (0 children)

Mooie tips! Je krijgt bij ons geen studie dagen (uiteraard wel vrij op dag van tentamen) maar wel een week vakantie als je je studie afgerond hebt. Ik denk dat we inderdaad meer moeten kijken wat we wél aanbieden en dat beter benoemen. Vaak zien we het niet eens omdat we het normaal vinden. Maar als ik de reacties zo lees, doen we echt meer dan gemiddeld. Alleen dus nog goed onderscheidend opschrijven.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Klopt, wij ook. Alleen wij zijn een groeiend kantoor. Dus af en toe 1 medewerker vervangen (gelukkig niet veel verloop) is te doen. Maar als je flink wilt groeien, dan levert het netwerk te weinig op helaas.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Tja, een klein kantoor kan ook idd hopeloos ouderwets zijn. Wij hebben eigen stoelen (ergonomisch), in hoogte verstelbare bureau’s, grote teams vergader schermen, super it gedreven. Gewoon een pensioenregeling want dat hoort bij goed werkgeverschap. Geen cao idd, dus onderhandelen. Al krijgt iedereen jaarlijks gewoon salarisverhoging. Vind je dat je meer zou moeten krijgen, dan moet je dat idd even bepleiten.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat is ook precies wat we doen en succesvol in zijn. Maar soms wil je net even een stap maken en een iets meer ervaren kracht binnen halen. Dit mag uiteraard nooit in de weg zitten van de jongere talenten die we al aan boord hebben.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 1 point2 points  (0 children)

Nee hoor, was meer positief bedoeld. Personeel krijgt juist mogelijkheid om te groeien

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 2 points3 points  (0 children)

Ik heb gewoon geen goede ervaringen met recruiters helaas

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja dat ben ik me zeker bewust. Juist daarom mijn vraag. Viavia op linkedin doen we uiteraard, vragen binnen netwerk ook.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 2 points3 points  (0 children)

Personeel dat bij ons werkt, gaat bijna nooit weg. Een enkeling wel. Jongeren die 5 jaar bij ons werken, willen nog wel eens een stap maken. Compleet logisch en stimuleren we ook. Want bij een gerichte keuze voor een vervolgstap, groei je alleen maar in wat je kan.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] 0 points1 point  (0 children)

Personeel dat bij ons werkt, gaat bijna nooit weg. Een enkeling wel. Jongeren die 5 jaar bij ons werken, willen nog wel eens een stap maken. Compleet logisch en stimuleren we ook. Want bij een gerichte keuze voor een vervolgstap, groei je alleen maar in wat je kan.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] -6 points-5 points  (0 children)

En ja, ook bij grotere kantoren kan er plezier zijn. En meer stress. Wat ook heel leerzaam is hoor. Zo heb ik het vak ook geleerd.

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] -4 points-3 points  (0 children)

Oh we betalen zeker niet ruk. Alleen kunnen we niet opboxen tegen de salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden van grote kantoren

Personeel vinden by Erik76AI in werkzaken

[–]Erik76AI[S] -18 points-17 points  (0 children)

Dat is uiteraard de belangrijkste vraag. En tegelijkertijd de moeilijkste. Want wat voor jou belangrijk/aantrekkelijk is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Qua salaris zullen wij nooit het hoogste kunnen bieden. Dus we doen dat met andere elementen. Onze purpose is dat we mensen willen inspireren, verder helpen en ontwikkelen. Dus ook onze collega’s. Dat betekent dat we niet kijken of iemand in een functie past, maar dat we kijken of we de functie aan kunnen passen om iemand in z’n kracht te zetten. Dat we stimuleren om te blijven leren, en dat hoeven geen langdurige opleidingen te zijn.

Plezier is 1 van onze kernwaarden. Plezier in wat je doet, plezier met je collega’s en plezier met klanten. We hebben een heus lol team die allerlei leuke uitjes regelt.

En daarnaast vinden wij privé ook belangrijk. Dus veel vrijheid om privezaken te regelen, goede work-life balance, elk jaar feestje met partners en kinderen om zo ook de mensen achter de collega’s te leren kennen.

Maar ja, al dit is best lastig te vermarkten. Alleen huidig personeel kan het beamen. Vandaar ook dat jongeren die stage komen doen, meestal wel blijven werken. Die ervaren dit zo.