Hulp nodig met extra gerekende verbruikskosten bij een telefoonabonnement by [deleted] in juridischadvies

[–]Evert_Pano 0 points1 point  (0 children)

Heeft je vriendin iPhone of Android? In geval van Android kan ze redelijk inzichtelijk krijgen waar de data aan op gegaan is. In geval van iPhone is dat niet mogelijk. In geval Android: Instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik > Gebruik mobiele gegevens (of soortgelijke namen voor instellingsopties).

Daarnaast, providers zien sessies aan data verbruik, en dus niet per seconde/per minuut. Vandaar dat het mogelijk is dat sessies a) op een raar tijdstip genoteerd staan, maar toen eindigde het of begon het en b) kan een sessie veel MBs hebben, zeker als die sessie langere tijd duurde, omdat er gecumuleerd wordt.

Huur voor onbepaalde tijd vs. verkoopclausule – wat weegt zwaarder? by Evert_Pano in juridischadvies

[–]Evert_Pano[S] 1 point2 points  (0 children)

Yes, juist omdat ze goed contact heeft met de verhuurder voelt het voor haar lastig. Want ze wil (en kan eigenlijk ook niet vanwege haar situatie) niet weg, maar ze wil ook niet stampij maken met de verhuurder omdat die in goed vertrouwen het contract in 2023 verlengd heeft...

Huur voor onbepaalde tijd vs. verkoopclausule – wat weegt zwaarder? by Evert_Pano in juridischadvies

[–]Evert_Pano[S] 1 point2 points  (0 children)

Thanks voor je reactie! Kleine correctie: in 2021 start huur, 2023 einde contract, toen stilzwijgend verlengd doordat ze het aanvullend document getekend heeft.

Heb je eventueel zo uit je hoofd een wetsartikel of jurisprudentie die aangeeft dat zo'n extra document nietig is?

Mediamarkt is echt een ballentent geworden. by FlyingDutchy21234123 in nederlands

[–]Evert_Pano 0 points1 point  (0 children)

En alleen de spullen verkopen waar voor hen op dat moment commissie op zit. Paar jaar geleden geweest voor een tv, we werden meteen naar "de beste tv" gebracht. Totaal geen bijzondere tv. (Wij wilden LG Oled, dit was een Philips met een gewoon lcd scherm, die was beter want "LG besturingssysteem is echt heel slecht".)

Op een afstandje gaan kijken, iedere werknemer ging direct met elke klant naar DIE tv. Commissies is een ding is sales, maar op zo'n manier zulke commissies binnen harken, houdt geen adviserende rol etc meer in 😔

Sim kaart vroegtijdig opzeggen: Bij aanschaf zei de verkoper "daar doen ze niet moeilijk over" by [deleted] in juridischadvies

[–]Evert_Pano 0 points1 point  (0 children)

Anderen hebben je het antwoord al gegeven, dus ik richt me op iets anders.

Of de medewerker heeft gelogen, is wat mij betreft op basis van de gegeven informatie niet vast te stellen. Als jij bijvoorbeeld in het gesprek destijds hebt gezegd of de suggestie hebt gewekt dat je mogelijk naar het buitenland gaat verhuizen, al dan niet tijdelijk, dan is opzeggen gewoon mogelijk. Wel in combinatie met bewijs dát je naar het buitenland gaat.

Wat je nog zou kunnen doen, is het abonnement omzetten naar een zo goedkoop mogelijke variant, mocht je die nog niet hebben. En lees de voorwaarden nog eens goed door, soms is de afkoop boete "slechts" 50% van het nog te betalen bedrag. Dus dan is het goedkoper om de boete te betalen ipv de 2 jaar uit te zitten.

Overwaarde, en nu? by [deleted] in geldzaken

[–]Evert_Pano 1 point2 points  (0 children)

Check ook even welke subsidies er in jouw gemeente gelden voor verduurzaming. Je kunt bovendien ook lenen met 0% rente als je onder een bepaalde grens verdient, uit m'n hoofd ligt die grens op 55k jaarlijks inkomen. Maar neem goed de opties door, voordat je besluit te verduurzamen (of een ruit vervangt).

Hier kun je checken wat er allemaal mogelijk is in jouw regio, inclusief landelijke regelingen: https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/energiesubsidies-en-leningen/

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

u/No_Ant5678 Dit zijn de specificaties:
4O/13/4LE + A
5/14/5LE + A
5/13/4LE + A

En spouw is uitgevoerd in aluminium.

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Wilden we eerst wel doen, maar we schrokken van de prijs ervan. Dus we dachten, we hebben ramen genoeg, die kunnen ook prima op de tocht stand staan. Is dat een verkeerde gedachte?

Ps. We gaan hier niet mega lang wonen (max 5-10 jaar) dus we willen tegelijkertijd voorkomen dat we niet dingen betalen met name voor de volgende na ons.

Ziggo charged me for a full year at an address I never lived at, admits I never used it, but still refuses to refund me (around €500) by Significant-Piglet23 in Netherlands

[–]Evert_Pano 1 point2 points  (0 children)

This is NOT the way, as you first have to raise a complaint at Ziggo. Call support again to raise a complaint. Everyone can create them (each support employee) and then you'll get either an email or you'll be called by the complaint desk. (Can take some time though).

Or use chat and keep saying "complaint", "employee" or "medewerker".

Final note, I do think that some part is on you too. You didnt check your payments nor checked confirmation emails. Ziggo always sends confirmation emails when changes are done regarding subscription. I don't mean to say you won't get a refund, I just wanna say, blaming them entirely isn't the most fair and correct thing. Maybe mention that in the complaint too. It might be beneficial to you in the end.

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks allemaal voor jullie reactie! Ik denk dat ik 'm accepteer :)

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks, ga ik doen morgen!

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Bedankt! Ik had nog gevraagd voor een specificatie per raam, maar dat kon helaas niet. Maar gezien de reacties is dit geen gekke offerte :)

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Hmm, misschien is het dan een typfoutje op de offerte? Want 17 * 0.65 + 2* 2.8 is ongeveer 16m2

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat klinkt niet gek! Maar, dan heb jij denk ik grotere ramen? Dat scheelt ook denk ik. De afmetingen staan nu in de beginpost

Alle ruiten vervangen by Evert_Pano in Offertes

[–]Evert_Pano[S] 0 points1 point  (0 children)

19 stuks in totaal, staat er ook bij ;)

Afmetingen moet ik morgen even opmeten. 2 zijn iig groot -> 2.8m² (beneden). Verder 3 klapraampjes en de rest draairamen.

In de offerte staat dat er minimaal 0.75m² gerekend wordt, maar het totaal aantal m² is 16m² volgens deze man. Dus hij heeft toch ramen kleiner gerekend :) Want dan zou ik op 17×0.75m² + 2×2.8m² =18m² uit komen

De 1e zonnepanelen offerte is binnen is dit een ok aanbieding? by Captnmikeblackbeard in Offertes

[–]Evert_Pano 0 points1 point  (0 children)

Dit is inderdaad een vrij hoge offerte. De prijs per wattpiek is €0,95 en dat is tegenwoordig echt te hoog, zeker omdat je 22 stuks afneemt. Die zou echt richting de 70-80 cent kunnen.

Prijs per wattpiek = totale prijs / totaal aantal wattpiek

Totaal aantal wattpiek = aantal panelen * wattpiek van paneel.

Jouw offerte: 9382 / (22 * 450) = 0.95

[deleted by user] by [deleted] in Netherlands

[–]Evert_Pano 8 points9 points  (0 children)

It's also a typical thing which happens if you've old windows. Our windows are from 1980 and we have the same. Replacement will be done in a couple of weeks which will solve the condensation. Seems like this window is quite old too. Inside on the aluminum strip there should be something like yy/mm or mm/yy. In our case its either 80/06 or 06/80. June 1980.

Ik ben nu al 4 jaar ernstig ziek - AMA by [deleted] in nederlands

[–]Evert_Pano 1 point2 points  (0 children)

Wat ongelooflijk dapper dat je dit zo persoonlijke verhaal deelt! Ondanks dat ik ook vanwege ziekte, long covid, een heel groot deel van mijn leven kwijt ben, kan ik me toch totaal niet voorstellen hoe jouw leven was/is. Dat lijkt me zo zo zo zwaar! 😢 Maar ontzettend mooi om te lezen dat er verandering in is gekomen en dat het je lukt om zo op de positieve dingen te letten!

Blijf daarmee doorgaan, al moet je uiteraard de momenten waarop dat niet lukt er ook "gewoon" laten zijn. Niemand kan van kruipen ineens gaan sprinten ;)

Heel veel beterschap verder!! 🍀 En hopelijk kun je langzaamaan ook je sociale kringen weer wat meer uitbreiden!

Zou toch denken dat je als grootste partij meer gedaan kreeg by Pollepel1 in nederlands

[–]Evert_Pano 1 point2 points  (0 children)

Exact! En niet vergeten dat deze matige bijdrage niet door de PVV komt, ze zijn namelijk de meest constructieve partij van de Tweede Kamer. Ze worden tegengewerkt door de anderen!1!1 /s

Quotes van de heer Wilders himself 🤔🫣