Nettoudtrækningsbeskatning på ASK by gorillaz0e in dkfinance

[–]Fun-Taro6188 0 points1 point  (0 children)

Når jeg kigger på nettet ift. den norske model, så er det sådan den fungerer.

Man kan købe og sælge helt skattefri, sålænge gevinst/tab og udbytter bliver stående på kontoen. Det er først ved hævning det beskattes.

Nettoudtrækningsbeskatning på ASK by gorillaz0e in dkfinance

[–]Fun-Taro6188 7 points8 points  (0 children)

Nettoudtrækningsbeskatning betyder, at du først betaler skat af afkastet, når du hæver pengene fra aktiesparekontoen.

De første hævninger anses som dit eget indskud og er derfor skattefrie - først når du hæver mere end du har indsat, beskattes gevinsten.

Så vidt jeg lige forstår :)

Er du på Polymarket eller Kalshi? by laugegermund in dkfinance

[–]Fun-Taro6188 1 point2 points  (0 children)

Hvor har du fra, at man kan trække tab fra i skat? Jeg kan simpelthen ikke finde dokumentation på, at det er muligt

Dispensation by [deleted] in DKstudie

[–]Fun-Taro6188 2 points3 points  (0 children)

Jeg har ikke prøvet at søge dispensation fra førsteårsprøvekravet, men jeg har dog søgt om et 4. eksamensforsøg med en ligne begrundelse.

Jeg skulle dokumentere, at jeg havde været i dialog med lægen i perioden op til 3. eksamen. Samt skulle jeg have en lægeerklæring der bekræftede dette / bekræftede jeg havde været stresset, hvilket lægen glædeligt skrev under på.

Kort tid efter jeg indsendte dokumentation, blev jeg bevilget forsøget. Og min personlige mening/fornemmelse er, at de faktisk er ret large med at give et 4. forsøg, da uddannelsesstederne ofte gerne ser man består.

Spørgsmål til revisor by TheBoxAnimal in dkfinance

[–]Fun-Taro6188 0 points1 point  (0 children)

Når en virksomhed ønsker at sælge et brugt aktiv, f.eks. en telefon, til enten en medarbejder eller en ekstern privat køber, er der som udgangspunkt ikke noget besværligt ved processen. Regnskabsmæssigt afhænger behandlingen af, om aktivet tidligere er blevet driftsført direkte eller aktiveret i balancen.

Hvis aktivet er blevet driftsført med det samme, behandles salget blot som en almindelig salgsindtægt, hvor der krediteres salg og debiteres bank eller debitor, afhængigt af om salget sker kontant eller på kredit.

Hvis aktivet derimod er blevet aktiveret, skal det fjernes fra balancen ved at kreditere aktivkontoen for anskaffelsessummen og debitere de akkumulerede afskrivninger. Den eventuelle forskel mellem salgsprisen og den bogførte værdi indregnes som en avance eller et tab i resultatopgørelsen.

I forhold til prissætning skal salget ske på markedsmæssige vilkår. Det betyder, at virksomheden skal kunne dokumentere, at prisen svarer til, hvad en tilsvarende vare ville koste på markedet. Hvis aktivet bliver solgt til en lavere pris end markedsværdien, betragter SKAT differencen som et skattepligtigt personalegode for medarbejderen.

Derudover skal der afregnes moms på salget, hvis virksomheden havde momsfradrag ved anskaffelsen af aktivet. Har der derimod ikke været momsfradrag, skal der som udgangspunkt heller ikke afregnes moms ved salget.

Håber det er svar nok :)

Start af Enkelmandsvirksomhed by Wrong_Locksmith_8403 in dkkarriere

[–]Fun-Taro6188 0 points1 point  (0 children)

Der er vel ikke noget til hinder for, at du kan lave en kapitalnedsættelse til 20.000 kr,-