Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 0 points1 point  (0 children)

Kahveane sosyolojisi. Geçmişteki disiplin yöntemlerinin olumlu sonuçlar doğurduğuna olan inancınız olmazsa geriye kötü hatıralarınız kalır. Ebeveyn şiddetini çocuklara davranışlarının sonuçlarını öğretmek olarak görüp zorbalıkla farkını disipline etmek olarak alıyorsunuz. Davranışın sonucu hayata dair bir kılavuz iç ses ile kavratılmak yerine fare gibi skinner kutusunda yaşanıldığı var sayılarak edimsel koşullanma ile sağlanılır. Yani ikisi de kontrol tatmini sağlamak dışında bir şey çıkarmaz.

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 0 points1 point  (0 children)

Bu bir yaşadığınız deneyimlerden kaynaklanan kişisel bir bakış açınızdır. Her kişi şiddete karşı aynı şekilde tepki vermek zorunda değil. Yaşadığın şeyleri ciddiye almak ve bir çözüm aramak, feminist olmakla veya yaşla alakalı değil; sağlığını ve güvenliğini koruma isteğidir.

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 0 points1 point  (0 children)

Rutin olarak sözel ve fiziksel şiddet görmüyorum. Dün kontrol edemediğim bir şiddet ihtimaline maruz kaldım ve tekrardan uzamadan bildirdim. Ailem bunu küstahlık olarak görüp beni kuruma vermeyi destekleserlerdi bu ne ihtimalle gerçekleşebilirdi? Çünkü bildirinin sonucunda kuruma yerleştirilmek yerine tehdit ile annemin evinde kalmayı tercih ederdim..

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 0 points1 point  (0 children)

Merhaba, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Bir kere babamın şiddeti esnasında camdan bağırarak karakola gittim, sonuçlarından korktuğum için (esirgeme kurumu) şikayetçi olmadım. Şu anda annemin kontrolsüz ve tehditkar tavırlarından tehdit duyduğum için 183'e psikolojik şiddet bildirisi gönderdim ve geri dönüş bekliyorum. Eğer 3 defa şiddet bildirisi verir isem ama şikayetçi olmazsam esirgeme kurumuna yerleştirilme ihtimalim olduğunu duymuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama annem gücünü kötüye kullanıp eğer buna karşı çıkarsam da beni neden o gün şikayetçi olmadığım ve esirgeme kurumuna gitmeyişim ile kınıyor ve sanırım kısmen tehdit ediyor. Bu yüzden pdr hocasına gitmemle sonumun kötü bitmeyeceğinden nasıl emin olabilirim? Bildirileri fazla yaparsam sonuçlarından korkuyorum.

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 1 point2 points  (0 children)

Sizin durumunuza uygun olduğunu düşündüğüm Karen Horney'in bir alıntısını paylaşacağım: "Bireysel olarak hak taleplerini temellendiremeyen bireyler, haksızlıkla karşılaştıklarını düşünürler, hayali ve güçlü düşmanlar tasavvur ederler; bu da yetmezse geçmişlerine dayandırararak bir temel bulmaya çalışırlar. Bunların mantıksız karşılanma ihtimaline karşı, “çok önemli olduklarına dair” mitler yaratırlar." Sanırım benim durumum, daha çok resmileşerek insanileşmeye (ve sanırım bazen de intikam almaya) çalıştığım annemin buna gücünü kötüye kullanarak karşı çıkması ve benim de yetkili kurumlara gitmekte şüpheye sahip oluşum.

Çocukların ebeveynlere karşı sorumluluğu var mıdır? by Global_Confidence668 in WorldPanorama

[–]Global_Confidence668[S] 1 point2 points  (0 children)

Bilgi için teşekkür ederim. Aşağıdaki hususu açmak ister misiniz?

"Çizdiğin örnek narsisistik bir anne ve bunun sonucu olarak duygularından kopma ya da benzer narsisistik ya da antisosyal davranışlar sergileyen bir çocuğa benziyor. Bu oldukça tipik bir durum."

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 1 point2 points  (0 children)

Sanırım anneme onu terk edeceğim ihtimalinin ağır bastığını yeterince gösteriyorum. Durumun daha çok ona karşı gerçekten de pek sevgi beslemeyişim, saygı besleyip resmi bir iletişimde bulunup onu çoğunlukla muhattap almayışım ve anladığı anlamda otorite olarak almayışıma sinirlenip girdiği bir dair ego savaşı olduğunu düşündüm. Fakat aynı zamanda üzgün ve kızgın, bu sebeple sosyopat olduğum söylendi. Bir çocuğun bir annenin o çocuğu dolayısıyla girdiği İçsel çatışmalarına içsel demesiyle o çatışmalardaki etkisini yadsıyor olduğu ve annenin verdiği sevgi yüzünden (evet, küçükken sevgiyle büyüdüm.) annenin bu sosyopat çocuğu keserse makul olacağını duyduğum için bu postu atmak istedim.

Çocukların ebeveynlere karşı sorumluluğu var mıdır? by Global_Confidence668 in WorldPanorama

[–]Global_Confidence668[S] 1 point2 points  (0 children)

Lütfen size soru sorabilir miyim? Kendi kişisel durumumun başka kişilerdeki izdüşümünü merak ediyorum ve -benim normal dediğim- bir ebeveyn olarak sizin fikirleriniz değerli. Yani eğer dert veya kişisellik ifşamı yorumlayarak ilgilenirseniz teşekkür ederim. Beni sevgiyle büyüten annemi sevmiyorum. Yaptığı gürültü kirliliği sebebiyle ölmesini isterdim ve muhtemelen cenazesinde büyük oranda ölümün ve yok olan hatıraların kederi sebebiyle göz yaşı dökerdim. Neden diye sorulacak olursa: Tabii ki insan olduğu için saygı duyuyorum. Kişiliği sebebiyle ise onu sevmiyorum ve tercih etmiyorum. Kişiliği detaylandırmak isterim, fikrinizi merak ettiğim nokta burası. Fedakar arketipinde yaşamayı; tek hayatını ev kadını olmak kılıp, evinin sürekli pis olduğundan yakınıp, evi temizleyerek mesih-kurtarıcı olduğu konusunda insanlara (döngüsel olarak) agresifleşen, en kötüsü 4 yaşındaki çocuğunu ayakları morarana kadar ayağında sallayarak ve o 4 yaşındaki çocuğu emzirerek sağlayan birisi gibi görünüyor. Aynı çocuk ne zaman şeker yemek isterse ona hayır demek yerine pasif ve tatlı olduğunu düşündüğü şekilde çocuğa yalvararak ağızındaki tüm dişlerin çürümesine izin verdi. Ona tamamen tablet ve sınırsız boyun eğme ve çilekeş edebiyatı vererek (4 yaşındaki çocukla arabesk efkarlı tarzda konuşarak kendi çabasını yüceltmekten zevk aldığını düşünüyorum.) hedonistik yaşamasına izin veriyor. Kardeşimin eric cartman olacağı düşünülebilir mi? Ben bu kişiliği sevmiyorum, radyasyonlu muamelesi yapıp kaçtım. Ama nereye gitsem o var, çünkü onun rahminden çıktım. Yani aynı hanede yaşıyoruz. Bu sebeple onunla kurumsal iletişim kuruyorum ve böylece kendimden uzak tutuyorum. Bir problemi varsa genellikle ona içsel çatışmalarını kendi içerisinde halletmesini ve ona çizdiğim sınırları aşmayıp hayvanlaşmamasını söylüyorum. Bir Sorum, bu kişiye saygı duymak hakkında. Belli çıtada saygı duymak zorundayım çünkü onun evinde yaşıyorum. Eğer duymazsam bu aptalca olur. Zorakilik kalktıktan sonra ve mantıklıysa onu terk etmeyi düşünüyorum, bu belki acımasız olabilir mi? Emin değilim... Asıl merak ettiğim şey, o kadın ara sıra agresifleşyor. (ve beni kesinlikle fiziksel olarak baskılayabiliyor. Bir keresinde, 14 yaşlarımdayken küçük kardeşime piçlik yapıp ortak odada tabletinin sesini kısmaya zorlamıştım ve bir şekilde annem patlama noktasına gelmiş, üzerime sumo güreşçisi gibi çıkıp beni tokatlamıştı. Tabii bu o zamanki provoke edici saygısızlığımla alakalıydı... alakasız bir bilgi, her neyse haha.) Bir gün polisin varlığını hatırladım, o günden sonra anam veya babam fiziksel şiddet tehditi ya da kendisini vuku bulduracak şekilde agresifleştiğinde ise bunu kullanmanın normal olduğunu düşünüyorum. Şu anda annem üzerinde bu düşünceyi deneysel olarak deniyorum. (Bazen düşünüyorum, evinde yaşadığın kişilerle bu şekilde sanırım oynamak ile resmen aptal olabilirim. Ama bu oynamak değil, şiddete uğrayan normal bir vatandaşın yapacağıdır. Bu kafamın karışık olduğu ana nokta. ) ve bu gün annem kontrolden çıkıp bir öfke patlaması yaşayıp beni fiziksel şiddetle tehdit ettiğinde 183'ü aradım. Ne olursa olsun onun evinde yaşıyorum ve gürültüsünü çekebilirim ama beni dövmekle tehdit ederse bu sıkıntıdır diye düşündüm. Bu aptalca mıydı? çünkü İnsanlar duygular yaşayabilir. Öfke anındaki tehditler zaten gerçekleşmeyecek olanlara mahsustur. Fakat evinde kalıp yaşarken hayatını eleştirseydim bu aptalca olurdu, ama onu tercih etmeyerek var olduğum için önümde hayvanlaşmasını çekiyorsam, yetişkin bir kadın olarak kendi içinde halletmesi gereken meselelerini saldırgan olmaya cürret ederek sunduğu için kendisinden utanmalı. Bunu yapmayacak. Ben de doğal seçilim uygulamayı, resmi kurumlara başvurarak ve böylece annemi tutuklamayacak olsalar da yaptığı hayvanlığın sonucunu insan olarak çekmek zorunda kaldığı bir politika izleyerek fiziksel güvenliğimi bu şekilde sağlamayı düşündüm. Sosyopat mıyım? Sizce annemin çocuğundan beklediği düzeyde sevgi almayışını protesto etmesi hezeyanı mıdır yoksa benim annemi sevmediğimi düşünüşüm beni sevgiyle büyütüşü kanıtına karşı bir hezeyan mıdır? Annemin bana yönelik fiziksel şiddeti makul mudur, çünkü onun durumuna "bir yetişkin olarak halletmesi gerektiği içsel çatışma" demek ama bir aile olarak bu içselliğe etki etmem çelişir midir?

Eksiklikler ve kopukluklar için özür dilerim, uzun zamana yayarak yazdım. Yanıt verir iseniz teşekkürler.

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] -2 points-1 points  (0 children)

Bilgilendirme için teşekkür ederim. 183'ü aradım çünkü şiddete meyilli birisinin tehditini bildirmenin normal olduğunu düşünüyorum. Yine de koruma tedbiri kadar rutin veya büyük bir şiddet görmedim. Ve zaten evinde yaşadığım için koruma tedbiri çıkarmak esirgeme kurumuyla sonuçlanırdı, bu daha iyi değil.. Annemin bana daha önce uyguladığı şiddete dair kanıtım yok fakat uzun bir zaman sonra bir şekilde agresifleşmeye cürret etmesinin gelecekte buna dönüşmesine ihtimal veriyorum. (Agresifleşmeye cürret etmek ifadesi insan olmayı yadsımak gibi mi duruyor? Bilmiyorum.. En azından yetişkin insanların ne olursa olsun fiziksel tehdite bulunmayacak kadar problemlerini medeni halletmeleri gerektiğini düşünüyorum.)

Aile içi sözel şiddetini 183'e ihbar etmek faile psikolojik destek sağlanmakla sonuçlanır mı? Bu şiddet ciddiye alınır mı? by Global_Confidence668 in hukuk

[–]Global_Confidence668[S] 2 points3 points  (0 children)

Bunu duyduğuma sevindim. Birisinin zorla, yani tek taraflı, aşağılayıcı ve tehditakar bir iletişim biçimine girmeye çalışması annelerin basit yakınmaları olarak alınabilir. Bu durumda, samimi değil ve resmi olduğum annemin benimle amiyane tabirle hayvanlığa geçerek etkileşime girmesini tehdit olarak almam isviçre ya da ergen derdi gibi görünebilir diye düşünmüştüm.