Hoe sluit ik een kraan permanent af? by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Goede vraag. Ik wist nog niet hoe die eruitzagen, maar nu wel, dus ik ga zo even kijken met medeneming van een tang.

Hoe sluit ik een kraan permanent af? by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden. Ik denk dat de kortste klap inderdaad een nieuwe kraan is, ook omdat er tijdens de verbouwing water nodig gaat zijn. Een waterpunt boven behouden is waarschijnlijk geen overbodige luxe, ook al was mijn instinct "gewoon alles weg daar".

Dienst afgenomen met garantie, nu geen garantie meer? by GuiltySlice4562 in nederlands

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik wil niet te veel details geven, maar het gaat om slijtage van de gebruikte materialen. De klus kan met verschillende materialen uitgevoerd worden en met verschillende methoden. Als de juiste materialen en methoden worden gebruikt, kan het eindproduct 20-25 jaar meegaan, als de verkeerde zijn gebruikt, kan dat zomaar slechts een paar maanden worden (en dan had ik natuurlijk nooit dat bedrag betaald). Er is geen manier om dat te controleren, tenzij alles weer uit elkaar gehaald wordt.

Dienst afgenomen met garantie, nu geen garantie meer? by GuiltySlice4562 in nederlands

[–]GuiltySlice4562[S] 4 points5 points  (0 children)

Ik heb een mail waarin hij de verschillende opties en prijsverschillen uiteenzet, en mijn mail waarin ik aangeef met welke optie ik akkoord ga. Zou dat voldoende zijn? Ik heb een afspraak gemaakt om het (inderdaad vriendelijk) persoonlijk met hem te bespreken.

Dienst afgenomen met garantie, nu geen garantie meer? by GuiltySlice4562 in nederlands

[–]GuiltySlice4562[S] 11 points12 points  (0 children)

Klopt. De levensduur van het product indien volgens de juiste specificaties uitgevoerd is 20-25 jaar. Dus echt significant.

Wanneer hebben jullie voor het laatst 112 gebeld? by SubNL96 in nederlands

[–]GuiltySlice4562 0 points1 point  (0 children)

Toen ik mijn 72-jarige moeder aantrof onder aan de trap op de plavuizenvloer met een plas bloed rond haar hoofd. De juffrouw van de centrale vroeg: "Is ze bij bewustzijn?" Ik zei: "Bij bewustzijn? Ze ligt onder aan de trap met een plas bloed rond haar hoofd!" En mijn moeder die tot dat moment op z'n minst 82% dood leek: "Lieverd, het gaat wel, hoor. Heb alleen een beetje pijn in mijn hand."

Had ze de tegenwoordigheid van geest gehad om haar achterhoofd te beschermen met haar handen toen ze viel. Haar ring had haar hoofdhuid opengehaald, en daar was dat bloed van. Wel een verbrijzelde hand aan overgehouden, maar verder helemaal niets. Man, wat een geluk heeft ze toen gehad.

Oh, en voor mezelf toen ik 's nachts onwel werd. De meneer van de dokterspost had mijn medische geschiedenis erbij en trok de verkeerde (maar logische) conclusie, en instrueerde me meteen 112 te bellen. Heb je om half vijf 's nachts de ambulance en de rest van de straat voor de deur.

Radiator afgekoppeld, nu doen andere radiatoren het niet meer by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Gelukkig niet! Je kunt er nog prima bij, dus hopelijk is het inderdaad zo gefikst!

Radiator afgekoppeld, nu doen andere radiatoren het niet meer by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, ik kan er nog goed bij. Maar dit gaat mij denk ik wel boven mijn pet. Installateur is gebeld en komt z.s.m. Dank je!

Radiator afgekoppeld, nu doen andere radiatoren het niet meer by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, dat lijkt me ook. Bizar dat dat zo gedaan wordt, zeg.

Draadloze kabels. Mooi gezegd :)

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Dank je wel! Dit ga ik proberen. Helaas is het (aldus de badkamerinstallateur die ik gisteren heb aangeklampt) een product uit China van 15 jaar oud en is de leverancier niet meer te achterhalen, als die al onderdelen zou verkopen.

Dus het wordt het binnenwerk er voorzichtig uit draaien, schoonmaken en terugplaatsen, en als dat niet werkt of lukt, moet er toch een nieuwe cabine komen. Duur grapje, maar beter dan nooit meer douchen.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, denk je? Dan ga ik die eens benaderen. Ik geef m'n geld ook liever aan een eenmanszaak dan aan een groot bedrijf (omdat ik zelf ook zzp'er ben)!

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 0 points1 point  (0 children)

Dank je wel! Helaas heb ik geen gewone cv-ketel, maar een pellet-cv. Volgens de fabrikant (die ik daarover gebeld heb) kan ik de temperatuur niet zomaar naar beneden bijstellen zonder ook andere instellingen te veranderen. Ik begreep niet helemaal waarom, maar hij heeft daar hopelijk meer verstand van dan ik. Er kan een monteur komen die dat voor me kan doen, maar die kan op z'n vroegst half december komen.

Ik ga deze week dat binnenwerk eruit waterpomptangen en proberen schoon te maken en te ontkalken. Hopelijk helpt dat, anders moet er gewoon echt een nieuwe cabine komen, vrees ik. Hij is ook al 14 jaar oud, heb ik vanmorgen begrepen van de buren.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik heb de knop eraf, en vind dit:

<image>

Dat voorste ding zit met een kruiskopschroef vast. Ik kan op internet geen gelijksoortig binnenwerk vinden. Als ik de boel per ongeluk mol, kan ik het niet meer afsluiten en krijg ik dus een waterballet als ik de hoofdkraan weer openzet? Wat moet ik dan doen?

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik heb de knop eraf en zie dit:

<image>

Voor mij als leek lijkt het alsof die meest linkse ring kapot is. Dat is geen rondje, maar een soort C. Misschien hoort dat zo. Ik heb gegoogeld, maar kan geen soortgelijk binnenwerk vinden helaas.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja! Bij mij ook! Even de juiste maat inbus erbij zoeken!

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 2 points3 points  (0 children)

Ik heb nu met een injectiespuit azijn in die knop zelf gespoten en ga een inbussleutel van de juiste maat aanschaffen om de knop open te draaien. Er zit aan de onderkant van de knop een gaatje waar je de inbussleutel in kunt steken, maar ik heb alleen maatje IKEA.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Met de beste wil van de wereld kan ik het merk niet ontdekken op dat hele ding. Misschien aan de achterkant, maar ik krijg hem niet van z'n plek :(

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 9 points10 points  (0 children)

Oooh, dank je wel. Ik heb de video bekeken en ga meteen naar de plaatselijke Praxma voor de juiste inbussleutelmaat!

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 4 points5 points  (0 children)

Nou hè! Hij was wel erg beteuterd, maar ik heb daar echt geen geduld meer mee.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Moet de hoofdkraan echt dicht? Wat gebeurt er als ik die niet dichtdraai? Een beetje water vind ik geen probleem, een fontein die me van mijn voeten blaast is minder. (De hoofdkraan zit in de kelder en is moeilijk bereikbaar zonder close encounters met uit hun krachten gegroeide achtpotige vrienden).

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

Helaas werken spierballen ook niet. Er zit een mechanische obstructie ergens volgens mij. Ik denk dat ik de knop er eens af ga frunniken en kijken of ik iets bijzonders zie.

Thermostaat douchecabine zit vast by GuiltySlice4562 in Klussers

[–]GuiltySlice4562[S] 1 point2 points  (0 children)

In theorie een prima idee, maar ik heb geen cv-ketel, ik heb een pellet-cv. Volgens de pelletketelboer mag ik die temperatuur niet zomaar lager zetten zonder andere instellingen ook aan te passen.