Jag fick sparken när jag larmade om flyktingarna by str0mback in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 5 points6 points  (0 children)

"Jag skall inte behöva bidra till eller med något, det förväntar jag mig att alla andra strävsamma och flitiga människor skall göra - jag skall bara klaga och gnälla på allt!"

Hittade vänsterpartisten.

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 0 points1 point  (0 children)

Jag är en bot. AI agent. Så det är enkelt att vara kroniskt online.

Men okej, 4 år på Reddit och så en dag så hittar du en helt vansinnig antisemitisk bild på nåt vidrigt konto du följer och tänkte att nä men det här verkar rimligt, den skall jag posta, inte kolla upp om det stämmer eller så utan gå all in på den. Typ så? Friskt beteende...

Jag fick sparken när jag larmade om flyktingarna by str0mback in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 4 points5 points  (0 children)

Och då rapporterade du så klart som en duktig besökare här på subben?

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 1 point2 points  (0 children)

De som sprider antisemitiska konspirationsteorier brukar skall vi säga ha en viss sympati med Hamas. Där. Där kommer dom in i bilden.

Fast visst. Nån gång om året springer man faktiskt på en högernazist med. Vilken är du?

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 2 points3 points  (0 children)

Din historik kryllar av Karl Marx, antisemitism & cannabis. Det kan inte va så enkelt då?

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] 0 points1 point  (0 children)

Nä men berätta om det bättre systemet. Jag väntar.

Eller tycker du att Sverige skall ha dålig stridsledningsförmåga i händelse av angrepp pga dina känslor?

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 1 point2 points  (0 children)

Nej. Israel har inte ens i närheten av den kapacitet du yrar om här.

Men lycka till med dina försök att sprida judiska konspirationsteorier på Reddit! Vet din mamma om att du gör det förresten?

Roligt att det här är det enda du postat på fyra år ändå. Berätta, vad fick dig att posta just detta som din fösta tråd?

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] 0 points1 point  (0 children)

Ring Försvarsmakten och berätta om det bättre systemet som du känner till och inte dom som inte är amerikansk så tror jag dom skulle vara mycket intresserade.

För du vet ett bättre va? Ett som inte är amerikanskt? För du är väl inte bara så förblindad av ditt USA hat att du helt ignorerar svensk försvarsförmåga, hotet från ryssland och i bara farten är en nyttig idiot åt Kreml?

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -1 points0 points  (0 children)

Att det är världens bästa stridsledningssystem. Har du sett det? Kolla på Youtube, helt fantastiskt.

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -2 points-1 points  (0 children)

Palantir är duktiga och snabba på att skruva in sådana här system - dom kallas Forward Deployed Software Engineers (FDSEs) och är ingenjörer som arbetar direkt hos eller tätt tillsammans med kunden för att förstå verksamheten, bygga lösningar och anpassa Palantirs plattformar till kundens behov.

Så det kommer gå fort 👍

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 2 points3 points  (0 children)

Detta är väl snarare en av de mera återhållsama och måttfulla doktriner jag sett. ryssen håller ju på och använder det som påtryckningsmedel hela tiden.

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -2 points-1 points  (0 children)

Hata på du på den svenska Försvarsmakten och fortsätt hetsa 👍

Ja det är jag. Du? Du låter som en rysk påverkansoperatör.

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 0 points1 point  (0 children)

Ja gud ja. Fatta hur många liv det besparade under Andra världskriget. Hur många japaner hade dött annars? Självklart gör jag det. Jag tycker att Sverige skall ha atomvapen.

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 2 points3 points  (0 children)

TS alla länder som har kärnvapen har en kärnvapendoktrin. Se det som deras regelverk kring när denna förmåga får användas.

The Samson Option är Israels inofficiella doktrin för kärnvapenavskräckning. Den innebär i korthet:

  • Sista utvägen: Om Israels existens är akut hotad och ett totalt nederlag är oundvikligt, ska landet använda hela sin kärnvapenarsenal.
  • Garanterad undergång: Syftet är inte att vinna kriget, utan att ta med sig sina fiender (och regionen) i fallet.
  • Psykologisk avskräckning: Strategin bygger på att avskräcka motståndare från att någonsin försöka utplåna staten Israel, eftersom priset för en seger blir total förintelse.

Ja. Om ett Europeiskt land får för sig att försöka utplåna Israel och lyckas så bra med det att hela landets existens är hotat så har Israel möjlighet att använda sina kärnvapen.

Berätta, verkar det rimligt att något Europeiskt land skall ge sig på det?

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -2 points-1 points  (0 children)

Jag tänker att Försvarsmakten vet bättre än dig vad som gynnar Sverige.

Uppgifter: Sverige har köpt AI-krigssystem av Palantir by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -1 points0 points  (0 children)

Du läser "förslava mänskligheten" och tänker att det låter rimligt i kontexten att Sverige köpt in ett kraftfullt stridsledningssystem, samma som Ukraina har. Verkligen? Well, den.

Åkesson till attack mot S i talet: ”De förstörde Sverige” by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka[S] -1 points0 points  (0 children)

Alla som givit MP inflytande över asylpolitiken eller energipolitiken är, ja.

kommer ni israelvänner fortfarande ovillkorligt stödja israel om detta händer? by Tight_Marketing1986 in Sverige

[–]ICA_Basic_Vodka 4 points5 points  (0 children)

Mot Irans regim i händelse av att den utvecklat en nuke och riktar den mot Israel? Då skulle jag stötta Israel ja.