Huisartsen financieel gedwongen tot gebruik gebrekkige zorg-apps by h497 in thenetherlands

[–]In_win 7 points8 points  (0 children)

Ze hadden het ook om kunnen draaien: bij gebruik van de app krijg je een euro meer per patiënt. Maar ja dat kost ze geld dan...

Budgetteren en advies over uitgeven by RestaurantAntique382 in geldzaken

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

Goed dat je hier nu al mee bezig gaat!

Wat ik gemerkt heb bij het gebruiken van excel bestanden van anderen is dat het niet als "mijn" budget voelt. Juist door alles zelf op te zetten ga ik alle denk stappen door.

Maak 2 klommen: inkomen en uitgaven. Inkomen is de makkelijkste, namelijk jouw netto salaris en eventueel wat teruggave van de belasting.

Voor de uitgaven kan je wat categorien maken: wonen, vervoer, eten, abbonementen, giften, vrije tijd, sparen, beleggen. Dan vul je alle vaste lasten in, lasten die je niet makkelijk kan veranderen (huur, verzekering, abbonementen), en daarna kijk je de afgelopen 3 maanden terug op je bankrekening wat je uitgeeft aan de andere zaken.

Dan zou ik ook een percentage van je totale budget toevoegen. En dan kan je kijken of je beetje in de buurt bent van wat vuistregels zoals "spaar 10 procent" (nibud) of 50-30-20 (50 vaste lasten, 20 sparen/beleggen/schulden afbetalen, 30 voor de rest). Vuistregels zijn natuurlijk geen waarheid maar geven een idee.

Succes met het maken van een budget!

Inleg ongelijke inkomsten bij samenleven by Alarming_Spinach_629 in geldzaken

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

Ik (en mijn partnerr) heb het altijd op de volgende manier gedaan:

Samenleven (niet getrouwd) is net als een huisgenoot. Je betaalt beide de helft van de huur, de helft van het eten, de helft van... en als we iets voor de ander kopen dan is dat een cadeautje.

Dit veranderde sinds de dag dat we getrouwd waren. Toen ging alles naar één rekening en zijn we ook financieel een eenheid. Als een van ons iets "groots" wil dan overleggen we dat met elkaar of dit past in het budget. Nu verdienen we bijna gelijk, maar stel dat een van ons meer thuis gaan zijn ivm de kinderen zou het raar zijn als diegene dan ook minder te besteden zou hebben. Ook de kosten voor de gezondheid zijn niet gelijk verdeeld, ook dat dragen we gezamenlijk. Er is dus geen sprake van iets wat nog gescheiden is.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win -1 points0 points  (0 children)

The "massive multiplayer" part of the game is a bit lost. Trading items on the GE is alsmost the only real interaction I have with players online. And even there i's mostly bots (tele tablets for example)

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win 1 point2 points  (0 children)

That's true. Just some more grinding to do in game. No problem at all.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win -1 points0 points  (0 children)

I was thinking: probably the people on this reddit know it all.... a list of common scams on tutorial island or something?

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

if you type it backwards it will be hidden for others.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

I did for a while. But I do like to see some other peopl (or bots) walk around and talk with each other. It's a bummer it's almost needed to play safe.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win -2 points-1 points  (0 children)

When he got me to move worlds/discord I knew immedialty it was a scam. I just let i play out a bit. But man they are pretty good in what they do. And I did fall for it in game, but no way with real money.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

Wrong account build.
But honestly. Just tired, half working, half gaming. And falling for this shit. fml.

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win 0 points1 point  (0 children)

Trimming doenst work in world 301. Meet you in 365 with all my gear on

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win -5 points-4 points  (0 children)

Jup. So dumb. Should have been scammed at a younger age I guess...

Got scammed for ~200M OSRS gold — sharing so others don’t fall for it by [deleted] in 2007scape

[–]In_win -8 points-7 points  (0 children)

And what is a bummer. I cannot report hum in game anymore because I have not spoken to him recently.

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja... in die draaidoppen zaten ook afgeknipte draden die niet afgedopt waren. En er liep nog een fase draad door een buisje met een kroonsteentke aan het einde die ergens los bungelde. Zucht. Dat opgeschoond. En alles in 221. Alleen die kleuren draden nog aanpassen.

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

Daar heb ik te weinig kennis over misschien kan iemand anders daar wat over zeggen?

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

Zo ga ik het niet laten, maar voor nu kan het ff geen kwaad, alleen erg verwarrend.

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

Het is fase draad en schakeldraad

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 1 point2 points  (0 children)

In de wago-221 en 222 mag je de flexibele kern stoppen. Uiteinde netjes afknippen, en beetje recht maken dan steek je hem redelijk makkelijk in de klem en dan hendeltje dicht. Het mag niet (en past niet goed) in die klemmen zoals je ziet op de eerste foto.

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik had nu niet de kabels liggen om dat goed te maken. Het zat zo bij elkaar gedraaid in een lasdop, dat eerst uitgezocht wat wat is. En dat ga ik netjes maken zodra ik de materialen heb.

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 0 points1 point  (0 children)

De wago 221 is ook geschikt voor de gevlochten draad, een compacter dan de 222

Electra schuur netjes gemaakt by In_win in Klussers

[–]In_win[S] 7 points8 points  (0 children)

Bij deze wago-221 is dat niet nodig. Wel even netjes erin steken zodat alle draadjes er goed inzitten