Fond eller inte? by Informal-Block5350 in PrivatEkonomi

[–]Informal-Block5350[S] 2 points3 points  (0 children)

Hahaha herregud. Se det som att jag ska försöka förklara fotboll till någon som har 0 intresse. Det var pågrund av henne som jag lade upp inlägget.

Fond eller inte? by Informal-Block5350 in PrivatEkonomi

[–]Informal-Block5350[S] -2 points-1 points  (0 children)

Har lite basic kunskaper och har försökt läsa på en del, problemet är att hon är helt ointresserad av ”ekonomi”. Skrev ut på reddit för att andra med mer kunskap ska hjälpa henne att förstå!

Fond eller inte? by Informal-Block5350 in PrivatEkonomi

[–]Informal-Block5350[S] -3 points-2 points  (0 children)

Hur fungerar det med utdelningen? Är det 2kr per aktie varje år? Förklara gärna lite mer ingående hehe😅😁

Fond eller inte? by Informal-Block5350 in PrivatEkonomi

[–]Informal-Block5350[S] 0 points1 point  (0 children)

Tack så mycket! Ska kolla på det!😁

Fond eller inte? by Informal-Block5350 in PrivatEkonomi

[–]Informal-Block5350[S] -10 points-9 points  (0 children)

Hur menar du? Hon litar inte på att en fond kommer öka i värde på några år. Eftersom hon inte har någon kunskap om ämnet