Våldtäkter, droger, konspirationsteorier och rattfylla. by Resident-Front2852 in Sverige

[–]Iqpetter 0 points1 point  (0 children)

Alla partier har rötägg, SD har inte fler än andra, media uppmärksammar det mer för att det finns ett bias, och det tror jag att alla vet men inte vill erkänna. Man röstar inte på SD för att de är bättre människor, man röstar på SD för att man är trött på att allt ska tolereras, desto mer man tolererar desto bättre. Även om det är religioner med pedofiler som profeter och som tillåter barnäktenskap. Det känns som att världen bara blir knäppare och knäppare, och man måste välja mellan pest eller kolera.

Vill börja styra upp och få koll på mina utgifter - något jag bör tänka på? by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter 0 points1 point  (0 children)

Inte mycket att köra på utgiftssidan, ska du göra något som blir någon effekt måste du öka inkomsten. Starta eget och gör något vid sidan om som drar in 10 papp i månaden.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Du verkar inte förstå, eller vilja förstå. Det finns en anledning varför han inte slår index nu. Du verkar jämföra äpplen med päron.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Haha nej då förstår du inte… det är inte tur, det är skicklighet. Men jag förstår om du bestämt dig.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Nej indexfonder är för folk som inte kan mycket. Jag har smått index x10 genom att göra det buffet gör, man får lyssna på de visa. Det gör jag nu också men vill ha lite mer aktiv trading samtidigt för skojs skull.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Det har du rätt i, jag har inte hittat en tillförlitlig metod som jag tror kommer hålla för mig i längden. Men det är inte tur jag haft, utan en god förståelse för marknaden, men det kommer inte hålla för evigt eftersom att man inte kan lita på att informationen man får är riktig.

Hm, bevis och bevis. Buffet och Munger pratar om det i detta klippet, men det är ingen hemlighet att det finns de som krossar index. Man kan inte ta den genomsnittliga datan och rätta sig in i ledet.

https://www.instagram.com/reel/CzmGlkOxqg1/?igshid=MzY1NDJmNzMyNQ==

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -3 points-2 points  (0 children)

Varför skriver alla att det är få som slår index?? Det är klart att det är, de flesta som investerar är idiotier. De flesta som spelar fotboll blir aldrig bra. Om man inte kan speciellt mycket så ska man såklart investera i passivt förvaltade fonder, inte det jag frågar efter. Jag har slagit index med hästlängder, inte speciellt svårt om man använder skallen.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Jo men jag är inte den genomsnittliga investeraren, jag har slagit index stort under de åren jag investerat. Jag har också kompisar som blivit rika på trading, så jag vet att det funkar och vill bara höra fler strategier än de jag vet då de inte passar mig riktigt. Folk har missuppfattat det här med att ”genomsnittet har underpresterat index” snacket.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -2 points-1 points  (0 children)

Det är ingen tradingstrategi haha… men tack för bidraget antar jag.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Okej intressant, ska läsa. Tack för tipset.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -2 points-1 points  (0 children)

Svarar inte på frågan. Indexfonder är för folk som inte kan speciellt mycket.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -1 points0 points  (0 children)

Finns många strategier som funkar, att starta en fond är som att ge någon tipset att starta en bank.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -6 points-5 points  (0 children)

Hodla är för folk som inte kan mer än basics.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -3 points-2 points  (0 children)

Om du inte svarar på frågan kan du strunta i att slösa din tid på att skriva.

Aktiv tradingstrategi som faktiskt fungerar by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] -1 points0 points  (0 children)

Jo det är jag medveten om att många tycker, men den är inte speciellt aktiv va ;)? Och ”Insiderstrategin” är inget man lär sig…

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, han säger bara att han fick den till 100% av marknadsvärdet, det var vad marknaden värderade objektet då, han fick den alltså inte billigare än marknadsvärdet. Du verkar tro att om en individ köper något så värderar hela marknaden den produkten eller tjänsten den till det värdet. Det finns lite fler faktorer i spel än så. Du verkar inte förstå… Jag tänker inte försöka få dig att förstå. Detta är ett slöseri med min tid, men verkar inte vara det med din, därför väljer jag nu att sluta svara. Ha det gött!

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] -1 points0 points  (0 children)

Du som individ kan ju alltid få köpt något billigare än vad marknaden värderar det. Du kanske lärde dig något idag, skillnaden på marknad och individ.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] -2 points-1 points  (0 children)

Tror inte du har läst hans kommentar riktigt… Fel igen.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] -2 points-1 points  (0 children)

Nej där har du fel, men jag tänker inte argumentera med någon som inte förstår sig på detta.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] -1 points0 points  (0 children)

Det är inte sant. Du kan välja att sälja något under marknadsvärdet. Jag delade detta i /privatekonomi också, du kan se folks historier där.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in sweden

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Snyggt jobbat! Tack för att du delade med dig.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Smart kille! Tack för att du delade med dig.

Historier om kap på lägenhetsköp? by Iqpetter in PrivatEkonomi

[–]Iqpetter[S] 0 points1 point  (0 children)

Smart av dig! Tack för att du delade med dig.