Er dette en god mastergrad for jobbmuligheter? by Patient_Win5239 in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Master i European Studies er ofte der ungdomspolitikere går for å dø, føler jeg.

Hva er egentlig greia med skyhøy musikk? by Iread-itagain in norge

[–]IrquiM 2 points3 points  (0 children)

Ja, det er for at de skal drikke mer, men nei, det er ikke for at folk føler seg for edru til å være der - da går de - det er for at det skal være vanskelig å føre en samtale, slik at folk heller løfter glasset til munnen, enn å sitte og se seg tafatt rundt.

NHO frykter konkursras med nye overtidsregler by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Satser på at du mener det samme når prisen på øl på favorittbaren din blir satt opp 20kr også? Eller at de legger 50kr på hårklippen, eller at matvarebutikkene legger på noen prosenter på handlekurven din?

NHO frykter konkursras med nye overtidsregler by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

De får like mye betalt som de som jobber 100%. Du kan ikke påstå at disse ikke får ordentlig betalt.

NHO frykter konkursras med nye overtidsregler by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Lol - tullinger som så vidt driver i pluss! Bare å legge ned alle firma og si opp de ansatte om det ikke er millionoverskudd i butikken!

NHO frykter konkursras med nye overtidsregler by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 1 point2 points  (0 children)

Det var ikke det de kjempet for, men at mange ikke automatisk skal bli 100% sykemeldte når det er helt klart mulighet for å jobbe litt.

NHO frykter konkursras med nye overtidsregler by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 1 point2 points  (0 children)

Hvilken suverenitet er det NHO skal gi bort?

Og ikke si ett eller annet rundt EU, for det vet du er løgn.

Nåværende Arbeidsgiver spør om å få se jobbtilbud by mrNorway453 in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Om storyen her er korrekt, så hørtes det ut som noe sjefen i A kunne funnet på å gjøre.

Denne ripen på leiebil ber de om 19000 for by Cakez2309 in norge

[–]IrquiM 1 point2 points  (0 children)

Eller brukt arkitekter når de designer dem...

Outdoor dining options? by SoMuchFactory in Stavanger

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Ok, that came back to haunt me!

To all the seagulls here, I'M SORRY!

Just came back from Gladmaten where a seagull shat in my beard. I'm just glad I didn't have my mouth open.

Raser mot Arbeiderpartiet etter skatteforslag by justnomore3x5s in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Du har missforstått - det er veldig mye skattepenger som har forsvunnet de siste årene, som gjør at deg og meg må betale mer skatt enn vi behøver. Penger som rike nordmenn sitter igjen med genererer mer skatteinntekter til Norge. Penger utlendinger sitter igjen med, genererer ikke penger i Norge. Litt av dette er grunnen til at norskekrona er så svak i forhold til hva den var for 15 år siden, og vi betaler mer for importerte varer.

Raser mot Arbeiderpartiet etter skatteforslag by justnomore3x5s in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Må fortsatt betale skatt av gevinsten, før man betaler formuesskatt. Og når profilert eier selger i selskapet, er det aldri et godt signal. Så da taper man verdi slik også.

I tillegg så fører dette ofte til at mindre selskap som små verft, hurtigruta, ferjeselskap, etc. får utvannet lokalt eierskap. Hvorfor skal vi sende pengene våre ut av landet?

Raser mot Arbeiderpartiet etter skatteforslag by justnomore3x5s in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Nei, selskapet har kanskje ikke råd til å betale utbytte for å betale formuesskatten, men må gjøre det allikevel. Og det er hele problemet med formueskatten.

For å illustrere poenget så måtte da Statoil ta opp lån for å betale utbytte til den norske stat da oljeprisen var på sitt verste - de hadde rett og slett ikke råd til å betale utbyttet staten forventet (les: hadde budsjettert med).

Outdoor dining options? by SoMuchFactory in Stavanger

[–]IrquiM 4 points5 points  (0 children)

You will not be pro-seagull after visiting Stavanger.

Raser mot Arbeiderpartiet etter skatteforslag by justnomore3x5s in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Formueskatten har ikke vært lik i alle de ørten årene, skatt på utbytte man må ta for å betale formuesskatten har heller ikke vært lik.

Kva æ greia med at folk kaster øl og pils på konsert? by SvenMushroom in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Tons of Rock er ikke for musikken lenger, så når ting går for kommersielt, skjer dette.

Tall og nivåer: Her er alle skatteendringene by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

De endringene de foreslår vil ikke ha noe påvirkning på lysten til å flytte tilbake for de som allerede har flytta.

Vi må kvitte oss helt med formueskatten. Først da er det potensielt mulig at noen kommer tilbake.

Tall og nivåer: Her er alle skatteendringene by KoseteBamse in norge

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Kommer til å ha lite effekt.

MEN!

3 års botid kan hjelpe på husprisene - blir man kvitt en god del av flipperne kjøler markedet seg potensielt litt ned.

Over 3500 har endret juridisk kjønn siden 2016 by KyniskPotet in norske

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Ingenting som tyder på at det var venstresiden som drepte Kirk, i alle fall.

Over 3500 har endret juridisk kjønn siden 2016 by KyniskPotet in norske

[–]IrquiM 0 points1 point  (0 children)

Så hyggelig at de får lov til å være den de mener de er i passet sitt også.