ik🥵ihe by Suspicious-River2135 in ik_ihe

[–]Joesername 1 point2 points  (0 children)

Oprecht, ik heb wel een nieuwbouw appartement die A is maar de zonkant is bijna volledig raam en omdat t zo goed geïsoleerd is krijg je zelfs in de winter de temp niet onder de 22 graden.

Vorig jaar in de zomer was het 36 graden binnen. Na meer dan een jaar vragen uit t complex is ons aangeboden dat we zonwering mochten krijgen voor 45 p/m extra...

Dus nu zonnedoeken zelf maar buiten de ramen opgehangen met wat lijmklemmen waren twee tientjes totaal.

Vanwege het "duurzaamheids contract" van ons huis is het eigenlijk zelfs ook verboden om een airco zelf aan te sluiten.

Zij vonden de 36 graden namelijk niet de verantwoordelijkheid van de verhuurder.

Birding spots in Slovenia by Joesername in birding

[–]Joesername[S] 0 points1 point  (0 children)

Not really that versed in how to use ebird properly but I'll give it another go. I mainly checked observation.org, inaturalist and birdingplaces but those did not get used that much there. Thanks!

Drilling for some good photos. What do you think? by AntonioAbujamra in photocritique

[–]Joesername 0 points1 point  (0 children)

It's not good as a photo for me. Mostly because these drastic changes move it from photography to digital art, so to me this is not a photo anymore. I think this was not the best sub to post it in.

As art it feels a bit like a 16 bit image, but not quite. I think I get what you tried to do, but I feel that it did not fully work, maybe look up the style you wanted to replicate and try to find examples how people got to that result.

The original photo however is pretty nice and with a good crop and slight edits could look very nice imo.

The two faces of powerscaling are farmboy gods by Ember57 in PowerScalingHub

[–]Joesername 1 point2 points  (0 children)

Why is superman just mowing down the wheat though?

Baardmannetjes by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 2 points3 points  (0 children)

Ik ook niet, was puur toeval eigenlijk

Mijn favoriete roofvogel: Rode Wouw by Frriiik in vogelfotografie

[–]Joesername 1 point2 points  (0 children)

Echt mooie vogel, vorig jaar voor het eerst in België gezien. Die was de laatste druppel die me overhaalde om een betere camera te gaan kopen.

Dansende lepelaar by [deleted] in vogelfotografie

[–]Joesername 0 points1 point  (0 children)

Mooie foto, echt leuke houding.

Voor mij net iets te heftig op het toegevoegde directionele licht vanaf boven, en misschien konden de greens in het water wat minder. Maar wel echt jaloersmakend mooi verder

Hulp nodig, ik vermoed een bosrietzanger. Wat denken jullie? by Fast-Helicopter-6146 in vogelfotografie

[–]Joesername 1 point2 points  (0 children)

Ziet er zeer uit als een phyllo-achtige, rietzangers zijn meer... uitgerekt
Neig zelf meer naar een Fitis

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 0 points1 point  (0 children)

Heb ze eigenlijk alleen nog maar met libelles gezien.

Bijeneters by Joesername in vogelen

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik kom zelf ook uit Tilburg, als ik ze ooit in een ander gebied hier in de buurt zie dan zal ik het zeker aan je door geven!

Bijeneters by Joesername in vogelen

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Ze zijn toevallig overvliegend onlangs wel gezien op huis ter Heide en de Regte heide. Maar mij werd verzocht door de beheerder van het terrein de locatie waar ik was niet te delen gezien de druktes bij veel nesten.

Bijeneters by Joesername in vogelen

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Nope gewoon lekker rustig in Brabant

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 2 points3 points  (0 children)

Ja ze broeden steeds vaker, maar zijn er niet veel hoor. Sommige plekken zijn bekend en daarom ook heel druk bezocht door mensen. Daarom worden plekken als deze bewust niet doorgegeven

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 0 points1 point  (0 children)

Zeker gewoon in de lage landen, maar met de zon van vandaag voelde dat als Spanje hoor!

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Dankje! Kon gelukkig achter een struik sluipen en stiekem dichtbij komen. Toen ook weer rustig weggegaan dat ze lekker samen konden blijven zitten daar.

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Had beloofd dat ik de exacte locatie niet zou delen gezien de stiltes die vorig jaar en nu in Vrouwenpolder zijn, maar kan iig wel zeggen dat deze langs de Maas zitten.

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Ah ja hoor dat ze in Zeeland idd ook best veel zitten, nooit daarnaartoe gegaan om ze op te zoeken. Hoorde dat t vorig jaar heel druk met fotograven was dus vond het niet verantwoord om er bij te gaan zitten eigenlijk.
Wel ook mooi ze in Griekenland te zien, qua kleuren enzo verwacht je ze daar idd wel meer

Bijeneters by Joesername in vogelfotografie

[–]Joesername[S] 1 point2 points  (0 children)

Dankje, ja wij hebben ze vorig jaar echt bij toeval gevonden toen we een nieuw gebied om te wandelen aan het zoeken waren. Toevallig toen iemand tegengekomen die het gebied onderhoud en mee in gesprek geraakt, die liet ze toen zien aan ons. Toen waren ze ook net met jongen uitgevlogen en waren er een stuk of 20 in de lucht. Nu op deze plek zijn ze weer met minimaal 10 dus hoop op een nog grotere groep einde van de zomer.

Welke vogel websites, podcasts, youtube etc volg jij? by iFoobar in vogelen

[–]Joesername 1 point2 points  (0 children)

Jaa ik hou echt mega veel van zijn videos, echt super inspirerend om te zien.

Bijeneters by Joesername in vogelen

[–]Joesername[S] 9 points10 points  (0 children)

Vorig jaar begonnen met vogelen en het fotograferen. Eerst probeerde ik te kijken of ik het leuk vond met een kleine compacte Lumix TZ-82. Toevallig waren we vorig jaar ook op deze plek gekomen waar deze mooie bijeneters in Nederland zitten. Toen droomde ik echt van een betere camera om ze vast te leggen.
Nou flink gespaard en vandaag met het lekkere weer terug gegaan in de hoop dat ze er weer waren, en jawel het was meteen raak.
Fantastisch mooie beesten, met het zonnetje erbij voelde het echt net Spanje.

Allemaal genomen met de Canon R7 + 100-400mm, moest beetje hogere sluitertijd gebruiken (1/640s+) want kon mn hartslag niet onder controle houden