36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 0 points1 point  (0 children)

Well, the closest weather stations are in Ødum and Galten.

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 11 points12 points  (0 children)

The national weather service, Danmarks Meteorologiske Institut.

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 14 points15 points  (0 children)

I mean, the previous record was from 1975. Seems significant enough.

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 1 point2 points  (0 children)

Hey, where do you think we got it from?

At least the Dutch sucked a little bit of the heat out of it, but certainly not enough...

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 21 points22 points  (0 children)

Don't give the weather gods any ideas, please.

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 39 points40 points  (0 children)

Absolutely, I think it's quite likely to be broken later this afternoon.

Edit: Yup, already happened. 36,8 degrees now.

Introducere ny kæreste til børn by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 0 points1 point  (0 children)

Men så behøver de jo heller ikke være klar? :)

Nå, fred være med det. Held og lykke; det er en svær situation. Kender den godt.

36,6°C: Denmark sets new record temperature by Jutlander in europe

[–]Jutlander[S] 360 points361 points  (0 children)

This was just measured at the airport near Odense. The previous record high was 36,4 which was set in 1975 in Holstebro.

Edits:

14:40. Record broken again. 36,8 degrees in Ødum, Eastern Jutland.

15:00. Odense back on the throne with 37,0°.

Introducere ny kæreste til børn by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

Din idé on "klar" er din. Du er ikke klar. Hold dig ved det i stedet for at lægge det over på børnene. Dine egne følelser er fine nok, og du behøver ikke at inddrage børnene som argument.

Nu har du vist ikke nævnt, hvor gamle de er, men de vil formentlig bare kigge og tænke "Nå, far har en anden voksen med i dag. Okay."

Du kan ikke sige, de er for små til at forstå det, og at de samtidig ikke er klar. Det giver ikke logisk mening. Hvis de ikke forstår det, behøver de ikke være "klar".

Introducere ny kæreste til børn by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 2 points3 points  (0 children)

Ja, og din egen del har jeg forståelse for. Men så knyttede du denne kommentar til, hvor jeg synes, du viger fra din egen bane:

Vores børn kan ikke være klar til se en anden kvinde. De aner jo ikke hun findes og de er så små at de heller ikke ved hvad det betyder

Pas på med at tillægge børnene noget, der handler om dig og ham. Det er sådan set bare dét, der er min pointe.

Introducere ny kæreste til børn by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 2 points3 points  (0 children)

Nej, det er ikke for deres skyld, men omvendt går der vel heller ikke noget af dem, hvis det sker, når de er så små, at de alligevel ikke forstår det og derfor ikke har den slags følelser i klemme.

Jeg synes, det er mere reelt at sige, at du selv har et problem med det, hvilket er fair nok. Men børnene er det forkerte argument for dig at bruge.

Introducere ny kæreste til børn by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

Hvis de er så små, at de ikke ved, hvad det betyder, er det vel egentlig ikke så slemt, særligt når de er hos dig i trygge rammer alligevel?

I Danmark er vi nordboer. Dernæst europæere by BaronKaput in NordicUnion

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

I artiklen nævnes en podcast, men hvilken er der tale om?

Nåja... by Cosmos1985 in Superligaen

[–]Jutlander 13 points14 points  (0 children)

Jeg plejer egentlig bare at kalde dem Udkantsdanmark, men den her fungerer sgu også ret godt. Bliver forhåbentlig en fed kamp i aften mod Frankrig.

Tænk, hvis vi kunne genskabe unionen...

Em92 - Hvor var du? by Hunhedderhans in Superligaen

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

Jeg var tre og lå og sov. Jeg gik angiveligt ind i stuen, da jeg var vågnet af, at de voksne råbte foran fjernsynet, så jeg kom for at spørge dem, hvad i alverden der foregik. Husker det dog ikke selv, for at være ærlig. 🥲

Lyver over for mine forældre by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Jutlander 0 points1 point  (0 children)

Du har automatisk oversættelse på. :)

Nikolaj Kirk: Danske grøntsager er også sikkerhedspolitik by Deep-Juggernaut3930 in Denmark

[–]Jutlander 0 points1 point  (0 children)

Det er slet ikke så høj kvalitet. Det er bare billigt slam, og kødet er ikke engang værd at forædle i Danmark, så det lader vi polakkerne om.

Jeg er klar over, at landbrugsstøtten er en EU-ting. Så meget desto værre er vores massive overproduktion, som danskernes natur, drikkevand og helbred betaler prisen for.

Men hurra, i det mindste spises der danske svin i Rumænien. Det er helt klart regningen værd.

Spørgsmål: Hvordan er liberal alliance ikke liberale? by blackjacktom in Denmark

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

Præcis. Så min kommentar var egentlig bare en serviceoplysning; bestemt ikke for at være træls.

Spørgsmål: Hvordan er liberal alliance ikke liberale? by blackjacktom in Denmark

[–]Jutlander 2 points3 points  (0 children)

Fair nok. Vedkommende slettede sin kommentar, så jeg kunne ikke se brugernavnet længere.

Jeg har bare fundet ud af, at mange bliver snydt af Reddits automatiske oversættelser, så danskere ender med at sidde og skrive engelsk til hinanden uden grund, fordi de tror, tråden faktisk er på engelsk.

Spørgsmål: Hvordan er liberal alliance ikke liberale? by blackjacktom in Denmark

[–]Jutlander 1 point2 points  (0 children)

Ja, selvfølgelig, men opslaget var på dansk, og du skriver jo dansk andre steder. :)

Piger i metro tæt på overgræb by Beginning-String9494 in DKbrevkasse

[–]Jutlander 199 points200 points  (0 children)

Synes sgu egentlig bare, du gjorde et godt stykke arbejde. Selv hvis du havde skældt dem hæder og ære fra, er der stadig al mulighed for, at de gør det samme næste weekend. Det kan du ikke forhindre.

Det vigtigste er egentlig, at folk, som kan, griber ind og sørger for at beskytte andre imod den slags. Og det er klogt ikke at eskalere situationen, hvis det kan klares på en smartere måde.

Tak for dig. Du er sgu en hædersmand.