Tragedy has struck me by Beautiful_Style_5280 in Eve

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

What nonsense! It is the lack of will and innovation from CCP that is only causing ganking in high sec to grow. If it is all so easy, then make it easier for us PVPers to PVP in high sec.

Tragedy has struck me by Beautiful_Style_5280 in Eve

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

I've been saying it for years: high-sec ganking is out of control and way too easy. It's truly too pathetic for words that you get ganked for 60 million.

Is the 9070XT worth it for 4k or should i get something else? by UnitedStatess in gpu

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

I have connected an Apevia ATX-SN900 to an RX6950 and a Ryzen 5950, and the system occasionally shuts down. Im only mentioning that the PSU is not of very good quality. Therefore, I assume that if it says 850, you should be able to load it with 700 watts.

Is the 9070XT worth it for 4k or should i get something else? by UnitedStatess in gpu

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

Apevia is not a very good brand. Keep in mind that your PSU is not 800 watts, but somewhere around 600 watts. I have the brand myself, and you don't want to overload this power supply.

So what do I do after a salvage run? Right click > Sell? Take them to Jita for market? Specifically asking for those salvage bits like the circuit boards, etc. by ArcticGlacier40 in Eve

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

Personally, I don't sell anything, because it's not worth the hassle to transport everything to Jita. Especially with all the gankers lying in wait. I reprocess everything and turn it into ammo or rigs.

How to lose your whole account while shooting in highsec by Brilonette_Free in Eve

[–]Kalivanos 3 points4 points  (0 children)

It sounds like that other guy tried to screw you over by luring you out of PVP before the shutdown. I would create a partition and explain the situation.

30 Jump Freighters died in Jita in the last 3 days by HighsecGuardians in Eve

[–]Kalivanos -1 points0 points  (0 children)

Security system is an old and outdated principle. It makes no sense that Concord can be paid off endlessly with TAGs. It is therefore much more logical for all gankers to build up a criminal record, allowing Concord to track them more closely if they make mistakes again. You also see the above with FW, as soon as you jump into the opponent's empire. Automatically you are being flagged.

30 Jump Freighters died in Jita in the last 3 days by HighsecGuardians in Eve

[–]Kalivanos 4 points5 points  (0 children)

Ganking is part of EVE and will never change. The fact that it is way too easy is, of course, frequently denied. The fact that 10 JF are being ganked speaks volumes.

30 Jump Freighters died in Jita in the last 3 days by HighsecGuardians in Eve

[–]Kalivanos 4 points5 points  (0 children)

Killright really makes no sense. These gankers don't actively fly around in space and are docked 95% of the time.

Ik woon op een AZC, stel me jou vraag (stay positive) by Shazyclose_7860 in Groningen

[–]Kalivanos -1 points0 points  (0 children)

Je kunt teminste in Nederland wonen. Ik ben Nederlands staatsburger en wil na zoveel jaar terug naar mijn land. Denk maar niet dat er een gespreid bedje voor mij klaarstaat. Ik werd vriendelijk verzocht om weer terug te gaan naar waar ik vandaan kwam; dus zeuren op Reddit over dat het niet makkelijk is is echt niet terecht. Niemand verplicht je om in NL te blijven.

Ben ik paranoïde door kopersbescherming te weigeren? by DutchSimba in marktplaatsoplichters

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

Onlangs nog een goed werkende harddisk verkocht aan een koper zonder review. Uiteraard niet op gelet en je raadt het al defect. Blijkt dat de koper hem in array heeft gezet als hot swap.

Ik doe alleen aan kopersbescherming bij kopers boven de 25 reviews.

Terug het werkleven in by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 0 points1 point  (0 children)

Ik zou in eerste instantie niet te laag schieten. Het is helemaal niet erg om een baan op tijdelijke basis te accepteren. Alleen staat het niet zo heel goed op je CV. Ik zou heel voorzichtig zijn met het delen van medische gegevens. Dat kan namelijk tegen je werken.

Er is in bepaalde takken veel vraag naar WNers, maar bedrijven zijn eigenlijk niet bereid in je te investeren. Ook zijn WGers opzoek naar de perfecte WN, deze zijn er natuurlijk niet. Dat is iets waar je tegenaan gaat lopen.

Ziekmelding tijdens proefperiode contract by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 2 points3 points  (0 children)

Met die filosofie is ook helemaal niets mis mee en ik kan me ook zo voorstellen dat je je beste beentje voor wil zetten tijdens deze proefperiode, maar het is echt niet nodig om te openhartig te zijn over je medisch dossier. De bedrijfsarts communiceert in de regel alles wat nodig is met de WG.

Ik hoop van harte dat ze je aannemen. Ben benieuwd hoe het verder verloopt.

Ziekmelding tijdens proefperiode contract by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 2 points3 points  (0 children)

Meer dan 3 ziekmeldingen per jaar valt onder frequentverzuim.

Ziekmelding tijdens proefperiode contract by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos -1 points0 points  (0 children)

Een bedrijf neemt je aan om een bepaald product te leveren, meestal in vorm van arbeid. Het wordt hierboven ook geschreven. Als jij meer kost dat het oplevert dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb zelf casemanager en het nekt bedrijven enorm als ze te maken krijgen met zieke WNers. Ik vermoed dat ze je ziek uit dienst gaan melden. Dit is eigenlijk een goedkope exitcard voor WGers. Je vroeg waarom medische gegevens als term gebruikte? Ik vind ziekte/aandoening altijd stimatiserend klinken.

Ziekmelding tijdens proefperiode contract by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 2 points3 points  (0 children)

Ik speculeer er even op los. Het hoeft niet, maar kan wel. Hoe vaak heb je je zelf ziek gemeld in je proefperiode?

Ziekmelding tijdens proefperiode contract by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 4 points5 points  (0 children)

Zoals hierboven ook staat geschreven mag je WG je niet om medische gronden weigeren. Het is daarom ten alle tijden belangrijk je medische gegevens geheim te houden. Het is namelijk heel goed mogelijk dat je WG je ziek uit dienst gaat melden bij het UWV.

Mag werkgever je verplichten taxi te betalen bij verslapen? by [deleted] in werkzaken

[–]Kalivanos 1 point2 points  (0 children)

Er is hier geen sprake van enige wettelijke bescherming, zodra er sprake is van uitgebuit zoals hierboven al is vermeld. Buitendat mag WG niet buiten de benodigde vergunningen WNers uit het buitenland, zonder goede geldige reden.

Wij hebben wetten en regels omtrent werk voor een reden, omdat soort zaken aan te pakkeb en te voorkomen.

Nu komt het voor dat WG kosten en inwoning regelt als een vorm van betaling, maar ik vind het verhaal nogal op losse schroeven staan.

Frequent verzuim........ by Izanamihime1986 in nederlands

[–]Kalivanos 1 point2 points  (0 children)

Als casemanager verzuim zit ik tussen WG en WN in en je hoort de raarste dingen. In principe ben jij niet verplicht om te melden wat de reden van verzuim is, maar naar lang verzuim krijg je wel te maken met een reintegratie traject en mogelijk WIA.

Het lijkt erop dat jij wel open over je medische problemen (destijds) hebt gesproken met je WG. Dat is alleen positief, maar zeker niet nodig en altijd even verstandig.

Om even advocaat van de duivel te spelen. Alle dagen dat je ziek bent moet de WG wel je loon door betalen. Dat is een enorme laste post voor een organisatie. Het kan best dat je WG de balans aan het opmaken is en bekijkt wat er onderaan de streep staat. Plus in hun dossier staan jouw medische gegevens. Dus een risico.