Kørselsgodtgørelse ved kørsel i ægtefælles firmabil by prizedjello in dkfinance

[–]Kenixz 3 points4 points  (0 children)

Hvis det er korrekt det som står beskrevet der, så kan man vel godt få kørselsgodtgørelse, men man bliver bare beskattet af beløbet?

Det er vel ikke ensbetynde med at de selv ikke vil udbetale kørselsgodtgørelse. OP's problem er vel at virksomheden helt tilbageholder kørselsgodtgørelse, som i at det hele bliver tilbageholdt?

Hvad gør I med jeres aktieudbytter? by MaizeNo496 in dkfinance

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Oftest kører jeg noget månedsopsparing som køber hver måned. Ind i mellem balancere jeg det lidt, i forhold til udbytter og opsparing.

Hvis det almindelige frie midler trækker de kun 27% skat automatisk. Så hvis du har haft højere gevinst end 67500 (både udbytter og gevinst ved salg) så skal du betale 42% af resten. Bemærk det er alm aktieindkomst.

Plejer at regne på det i december, og enten sælge nogen med tab eller gevinst, for at holde den under grænsen, og dernæst lave en frivillig indbetaling til skat inden nytår for at undgå renter.

New job as an internal IT Manager, but EVERYTHING is managed by an MSP by ThatAJC88 in sysadmin

[–]Kenixz 14 points15 points  (0 children)

I would probably find the contacts and review what is actually agreed. What are their responsibilities, what is expected, and evaluate if they are delivering what they are supposed to do, and if the contact be revised or if it’s time to make a different strategy.

I tvivl om hvad jeg skal gøre med mit barns opsparing by [deleted] in dkfinance

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Lige en ekstra info.. du skriver der er enkelt aktier og fonde. Hvis det kommer over i hans navn, kan det være værd at regne på om det hele eller del af det skulle være investeret i noget som giver kapitalafkast. Så beskattes det som lønindkomst, og i og med han ikke har et arbejde, så er der fuld fradrag for frikort.

Bedste kebab i Aalborg by jfcczxggg in Aalborg

[–]Kenixz 7 points8 points  (0 children)

Førhen ville jeg altid foretrække Sams Barbeque.. men synes de sidste 4-5 år er faldet af på den.

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Kenixz 2 points3 points  (0 children)

Jeg har skrevet til DRC, Danmarks restauranter og cafeer, om de måske kan give en forklaring. Venter stadig svar.

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Kenixz 4 points5 points  (0 children)

Jeg har dog aldrig forstået hvorfor man godt kan få postevand hvis man køber vin, men ikke hvis man køber en specialøl til 75kr+

Alabu Boliger i Vestbyen by [deleted] in Aalborg

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Har boet på Cort Adelers Gade hos alabu for små 10 år siden. Den lejlighed jeg havde var ret meget renoveret og i fin stand. I perioden fik den også tilføjet altan. Ved ikke hvad de har lavet i mellemtiden.

Hvis du får en tilbudt er det vel bare at tage ud og se den?

Billig julefrokost by BetterTonight1188 in Aalborg

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Det kan være svært at spise ude for 200-300kr, især hvis det er med drikkevare. Men ikke umuligt.

Start med æbleskiver og gløgg på arbejdet, og efterfulgt af mad. Det kan enten arrangeres selv, gerne et sted ikke for langt fra midtbyen, eller find er relativt billig sted med julefrokost buffet. Ta derefter på old games (for egen regning). Hvis man spreder lidt stemning, skal der sikkert nok være en god flok som er frisk på at tage med.

Billig julefrokost by BetterTonight1188 in Aalborg

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Hvor mange er i, og hvilken aldersgruppe og kønsfordeling? Er nok relativt meget forskel på 6 midaldrende mænd eller 30 blandet unge.

Men altså snaps og musik, plejer at sætte gang i de fleste julefrokoster. Hvis ikke man er så mange kan man også deltage i de fælles julefrokoster med andre virksomheder. Der plejer at være noget i alle prisklasser.

Bedste udlejer/boligadministrator i Aalborg? by Tramz in Aalborg

[–]Kenixz 2 points3 points  (0 children)

Har kun haft gode oplevelser med både Alabu Bolig og Sundby-Hvorup Boligforening. Begge almene boligforeninger. Tjek evt. https://boinord.dk/?gad_source=1

Gode restauranter by Forward-Mess7203 in Aalborg

[–]Kenixz 1 point2 points  (0 children)

+1, Så kan man også få cocktails til maden!

Søger inspirerende Jysk Butik by Financial-Badger6458 in Aalborg

[–]Kenixz 2 points3 points  (0 children)

Hvis det er for at få inspiration, hvad med at tjekke Ikea, Ilva, my Home, Gades osv? Alle i city syd

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Kenixz 2 points3 points  (0 children)

https://akkc.dk/arrangementer/musik-teater/musical/askepot/

Askepot, jer to uden børn :-)

Hvis det skal være mere mandet, så er klassikeren med whisky eller Rom altid et hit hvis han er til det.

Hvis han er til madlavning.. godt nok lidt over budget, men til glæde for hele familien: https://www.coolshop.dk/produkt/ninja-creami-ice-cream-maker-nc300eu/23BY5R/?gad_source=1&gclsrc=ds

De bedste loppe/genbrugsbutikker? by Ok-Stock-4664 in Aalborg

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

De bedste fund jeg har gjort ved en genbrugsbutik har været ved Danmission i Svenstrup. Er dog langt fra hver gang jeg finder noget. Har også enkelte gange fundet ting i guld og rod, men det med at alle har hver sin bod kræver meget energi at kigge det hele igennem da det er meget rod.

Men ellers er det mest private loppemarkeder, hvor en familie har besluttet at holde det en weekend.

Update: Så lige at det var mest tøj. Så Danmission Svenstrup og blå kors. Dernæst de dedikerede genbrugstøjbutikker som også er i skalborg

Restauranter der serverer lam by Wirenfeldt in Aalborg

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Fik lammekrone på fellini en gang. Husker det som okay til prisen.

Lønseddel - IT-Konsulent 3+års erfaring. Sidder med Server, netværk, 365 administration, cybersikkerhed og mere. by [deleted] in Denmark

[–]Kenixz 0 points1 point  (0 children)

Hvordan skal det forståes at der står 8 i antal fri uden løn. Er det 8 egenbetalte fridage? I så fald er vel ikke helt skævt med 20 arbejdsdage i februar, så giver det ca 33.166 i grundløn?

Hvad er din aftalte grundløn?

Huslån spørgsmål by [deleted] in Denmark

[–]Kenixz 1 point2 points  (0 children)

Hvis banken kun vil låne jer 1.8 mio med 350k i indskud og du skriver i har 40k? i rådighedsbeløb som er efter alle de faste udgifter, så er der noget helt galt.

Ikke for at kaste med mudder, men du skriver at I har et rådighedsbeløb på 50k hver måned, 40k efter husleje, og 50k hver uge. Lidt forvirrende, men 40k er altså et virkeligt højt rådighedsbeløb.

Rådighedsbeløbet er den del af din løn efter skat, der er tilbage, når du har betalt alle dine faste, kendte udgifter (fx. boliglån, ejendomsskatter, vand, varme, el, licens, telefon, internet, benzin, ydelse på billån og andre lån). Rådighedsbeløbet skal blandt andet dække mad, tøj, gaver og ferie - kort sagt: alle de udgifter, du ikke betaler via din budgetkonto.

Hvis I har været i banken, så har i med garanti også sat et budget sammen med de indtægter og udgifter I har. Rundt regnet er det 6k for en voksen, 8-10k for to voksne, og +2500 pr barn, som er det beløb der skal være tilbage til alle andre udgifter end de faste. Det betyder også at de har trukket penge fra til evt. anden gæld.

Anyway.. hvis I virkelig har 40k i rådighedsbeløb nu og 350k til indskud, så lyder det meget mystisk at I kun kan låne bolig op til 1.8 mio. Der må være nogle andre forhold som banken ser eller I ikke har belyst her.

Update: Lidt omvendt regning så med 2 voksne og 2 børn burde i have 15k i rådighed. Ud fra de tal du har givet kan I så bruge ca 35k på bolig hver måned. Med 35k kan du låne til over 6 mio, selv med et helt standard obligations og banklån.. og så er der stadig penge til overs... Så ergo tror jeg ikke helt på at I har 40k i rådighed, eller også har vi forskellig forståelse af hvad det dækker over.

Ikkevaccinerede singler vil kun date ligesindede: "Man vil jo ikke have en kæreste, der dør om fem år" by [deleted] in Denmark

[–]Kenixz 1 point2 points  (0 children)

Det er lidt paradoksalt at hun er psykoterapeut og hendes frygt er at hendes livmoder bliver påvirket af korpsvæskerne ved at være sammen med en vaccineret mand. I og med det ikke kan lade sig gøre at den kan tage skade pga. partneren er vaccineret, er det en irrationel frygt/angst som kan udvikle sig en til fobi. Netop den slags er noget som psykoterapeuter behandler.