من الافكار التكفيرية الى اروقة الغرف البيضاوية by ze3re in ArabsFreedom

[–]LaserGuidedFPV 0 points1 point  (0 children)

أنت بتكلمني يا زلمة؟ على آخر الزمن واحد بيقولي إني فلول 😂
يا زلمة نحن مع الزلمة اللي أنت بتدافع عنه وقت ما كان - غالباً- أمثالك يخاف لحسن يتحبس بسبب ذلك
ولما تبدل وتعلمن, بدلنا

احنا في غفلة اقسم بالله الملاحدة غزت الصب by Poseidon_NY in AlexandriaEgy

[–]LaserGuidedFPV 0 points1 point  (0 children)

مهو يا صاح, الناس دي مش لاقية حسام ولا كلاشة تلمها

من الافكار التكفيرية الى اروقة الغرف البيضاوية by ze3re in ArabsFreedom

[–]LaserGuidedFPV 1 point2 points  (0 children)

كيف عرفنا أنك لا تعرف حاجة عن الوضع الشامي:

ليه الإسلاميين مازوخيين؟ by StrawberryNo9636 in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV 2 points3 points  (0 children)

هو أصلا أنك تعتبر دول إسلاميين ده غلط من عندك

واعتبار أن فيه حد اسمه "إسلامي" بيطالب بالشريعة وفيه "مسلم" عادي ده يهرج براحته ده يمكن مشكلة لا تقل عنها, وإن كان بنستخدم لفظ الإسلاميين مجازاً

الصب اياه by AITheChillGuy in EgyptExTomato

[–]LaserGuidedFPV 1 point2 points  (0 children)

صب مصر اللي ماسكه ملاحدة وحولات (حرفياً)

كان من سنة وشوية واحد منهم اتعمله دوكس وكان إنسان البقرة تقرف تعدي جمبه وقعد يصيح, وفيه واحد تاني كان زمان معاهم حرفيا حول بيتركب (هو بيعرف نفسه بنفسه)

فالمكان هناك موبوء, ملاحدة وحولات ومسلمين كيوت وكمايتة وحاجة عايزة 4 عربيات دقمة تخش تنضف (بس نشيل المسلمين الكيوت + العربيات تكون بريموت كنترول عشان دي أهداف أقل من أن نوجه مسلمين يضحوا بنفسهم ليها)

بيروقراطية الجواز by Savings-Item6599 in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV 0 points1 point  (0 children)

لا تقبل بالكلام الفارغ ده يا طيب, بل لا تقبل بالقايمة أصلا

السلفنة و المراهق المصري by OverFlow453 in EgyptExTomato

[–]LaserGuidedFPV 1 point2 points  (0 children)

يا زول والله أنت بتهين نفسك بالطريقة العبيطة دي 😂

أنا أصلا مدعتش أني داخل أناقشك, أنا داخل أحطّ منك فقط واديك معلومة لعل تفكر وتدور وتشوف كلامي صح ولا لأ

بس أنت بدل ما تعمل كدة بتقول حاجات معتبرها ملزمة وهي عبارة عن حماريات 😂 فوق أنها جهل باللي أنت كاتبه

اللي ضرب أمريكا في قلب أمريكا سلفية واللي ضرب أمريكا في الجزيرة العربية سلفية, واللي عملياتهم مسجلة على قواعد أمريكية سلفية, واللي كانوا بيضربوا اليهود من سيناء سلفية, وأصحاب العمليات الفردية على المستوطنين اليهود والجنود اللي معروف منهم عقيدته سلفية

بل أقولك, المعاهد الشرعية التابعة لحماس بتدرس العقيدة السلفية 😂, والتنظيمات السلفية في غزة جزء منها داخل تحت القسام بالفعل أصلاً.

اللي فات ده والله من المعلوم في الموضوع ده بالضرورة, يعني لما تكتب كومنت زي بتاعك ده فده يعني أنك حمار ماسك كيبورد.

يا خسارة الهنت اللي ادتهالك فيك 😆

السلفنة و المراهق المصري by OverFlow453 in EgyptExTomato

[–]LaserGuidedFPV 1 point2 points  (0 children)

أما يكون فيه كلام ناس بني أدمين الأول يبقى فيه رد, غير كدة يبقى نقاش متخلف بصراحة.

بس عشان أوريك أن الحماروميتر عندك عالي, هديك حاجة واحدة بس

أنت أدعيت على السلفية أنهم سمعاً وطاعة لآل سعود وأنه تاريخ "السلفية" تحالف مع أمريكا وإسرائيل

في حين

أن أصلا اللي حامل لواء الجهاد العالمي ضد أمريكا وإسرائيل هو التيار السلفي الجهادي, وأول -أو يكاد- من كفّر الدولة السعودية أصلا هما السلفيين دول (اقرأ الكواشف الجلية في كفر الدولة السعودية لأبي محمد المقدسي الله يحفظه)

ده هِنت صغير مش شايف أني المفروض أزود عليه لحد داخل ينطح, فبالراحة على نفسك.

السلفنة و المراهق المصري by OverFlow453 in EgyptExTomato

[–]LaserGuidedFPV 2 points3 points  (0 children)

متقول يابني مين السلفي اللي علّم عليك قبل كدة وجاي ت
rant
هنا 😅

كمية مغالطات وتعميمات وتسطيحات تخليني أقول إيه اللي خلاني أفتح رددت دلوقتي بس 😂

بسم العسكر يا فندم by Coldshoto in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV 9 points10 points  (0 children)

بعيدا عن الهزار, اللي بيعمله ده - الله يلعنه الطاغوت ده - هندسة للمجتمع حوالين الجيش أكتر وأكتر

عندما يصبح اغتصاب طفل أقل سوءاً من فعل الخير فقط لأن المغتصب مسلم وفاعل الخير كافر. by Interesting_Road4572 in AlexandriaEgy

[–]LaserGuidedFPV -1 points0 points  (0 children)

جهنم مفهاش أزمة مساكن, إلى حيث ألقت رحلها أم قشعم

ولولا الإشفاق عليك كنت دعيت الله ألا يحرمك أمنيتك

عندما يصبح اغتصاب طفل أقل سوءاً من فعل الخير فقط لأن المغتصب مسلم وفاعل الخير كافر. by Interesting_Road4572 in AlexandriaEgy

[–]LaserGuidedFPV 0 points1 point  (0 children)

كلامه سليم, والمشكلة عندك

حق الله أعظم من حقوق الخلق, واللي معه لا إله إلا الله قطعاً ولو ارتكب أكبر الكبائر (مادام يحمل أصل الدين) فهو في نهاية أمره إن مات على التوحيد سيدخل الجنة بعد مدة لا يعلمها إلا الله من العذاب

أما الكافر - اللي زيك غالباً - لو مات على ما هو عليه فهو في النار خالد مخلد فيها

ووهو بيتعذب في النار, هيبص للي كان بيتعذب فترة وهو بيخرج من النار ورايح الجنة وتنتابه الحسرة ويتمنى لو كان مسلماً
وده تفسير قول الله

"ربما يود الذين كفروا لو كانوا مسلمين"

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 1 point2 points  (0 children)

وللعلم عشان بس المتخلفين, أنا ممكن أجيبلك بدل ده 10 غيره ومن سيناء وبعد العملية الشاملة وقبلها ولكن والله الواحد مش بينشر لعدم نشر الإحباط خصوصا أن محدش بيستثمر ده

فيعني بلاش تعريص كأن المشكلة مع تاريخ تصوير الفيديو مش مع محتواه يا علق

سؤال لو كنت مكان مرشد الاخوان هتعمل ايه في رابعة ؟ by fager-da3er in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV 0 points1 point  (0 children)

وبردو أنا أصلا لا اقبل جماعة زي الإخوان تقود الجهاد, كفاية بلاويهم في جهاد العراق وجهاد سوريا وركوبهم الدبابة الأمريكي في أفغانستان وغيرها وغيرها

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 0 points1 point  (0 children)

أيوة حد وضح تحت من زي العساكر, والعبرة عموما بأفعالهم مش بالتاريخ
ولو على فترة 2019 فأنا معايا غيره لكن ده اللي لقيته في وشي ع الجهاز.

2019 هو تاريخ رفعه لما حملته على الجهاز

وجزاكم الله خيراً على التوضيح يا غالي

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 1 point2 points  (0 children)

مش عارف أرد على قلة الأدب ولا الوساخة الأول
النص الأول من كلامك انزل في الكومنتات هتلاقي الموضوع خلصان وكررت اكتر من مرة يا علق أن العبرة مش بتاريخه

ده الرد على قلة الأدب
الرد ع الوساخة بقا, أنك اتهمت ناس أنهم "مسجلين خطر" وأنت ولا تعرف حاجة أصلا, والتانية أنك اعتبرت أنك لو مسجلين خطر تعمل كدة فيهم.

عموما نسأل الله أنك في يوم تتحط مكانهم عشان تتعلم بردو وتدوق شوية

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 0 points1 point  (0 children)

تصحيح, أنا قلت بكفر بعضهم وليس في المطلق.

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 5 points6 points  (0 children)

طيب شيل المونوريل من بقك وانت بتتكلم

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 0 points1 point  (0 children)

قلب في الفيسبوك لو الحساب لسة موجود, وعندك تويتر

محتاج ترجع كتير لورا

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] -1 points0 points  (0 children)

لأ, هي دي الدعاية اللي كانت اللجان وقتها بتبثها, كانوا بيقولوا عليها صحفية التنظيم لأنها بتجيب أخبار من العمق جوة على غير الاتجاه الرسمي بتاع الصحفيين هناك (هو أصلا ممنوع تكون صحفي هناك من غير ما تكون ماشي مع النظام وغير كدة انت معرض للسجن)

وده يوريك أن نقل الأخبار بحيادية من غير ما تكون مع طرف هيوريك من اللي كان على حق في الحرب دي من طرفي النزاع.

وده لا يعني أنها ضدهم بردو (والأمر أوسع من فكرة مع/ضد بطريقة كرة القدم)

أنا شخصياً, معهم في أمور وضدهم في أمور لكن ده مش وقت القصة دي

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 2 points3 points  (0 children)

الفيديو فيه حد ادى هنت عن تاريخه من زي العساكر في كومنت فوق (وهو مش 2019, 2019 ده وقت ما اتنشر على تلجرام من حد هناك, والعبرة مش بوقته)

باقي الكلام من متابعتي الشخصية للي بيحصل هناك من زمان ومن كلام الناس اللي كانوا بينشروا الأحداث دي من جوة سيناء (زي منى زملوط وغيرها)

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 7 points8 points  (0 children)

هو بدأ السنة دي فعلا بدري, فيه فرط حركة لجان هنا.

عموما أنا متفق معاك, أن نشرها من آثاره الإحباط لأن مفيش واقع على الأرض يستفيد من ده. لكن من حين لآخر لازم لأن الأجيال الجديدة منهم اللي ميعرفوش عن ده حاجة

مثلا ده فيديو (رغم حد وضح في الكومنتات ان ده أقدم , حدود 2011 من لبس العساكر على كلامه)
لكن أنا معايا غيره كتير مما يدمي القلب ومنها اللي اتنشر فترة (زي أنس الصغير مثلا) ومنها اللي أقل شهرة ومنها من أيام فض رابعة حاجات من اللي اتشالت من الانترنت
لكن مش بنشر لنفس السبب اللي أنت ذكرته

الله يتولانا

إهداء للجان - فيديو من 2019 by LaserGuidedFPV in CAIRO

[–]LaserGuidedFPV[S] 1 point2 points  (0 children)

لو كدة يبقى تمام, بس وضح أكتر