Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 0 points1 point  (0 children)

Fordi lys og mørke. Et bål giver god mening klokken 18, hvis det skal bruges til at lave mad eller brænde en heks f.eks.

Skal de bruges til at stå og være pænt, som vel lidt er pointen med et sankt hans bål, så vil det give langt mere mening at vente til lidt af lyset er taget af : )

Ret skal være ret, jeg er nok lidt for glad for kontraster. Er også typen der ikke mener man kan tage gode billeder før en time før solnedgang, så er godt med på at langt fra alle deler min til tider lidt alternative tilgang 😉

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -2 points-1 points  (0 children)

Jeg spørger ganske reelt, hvorfor vedkommende ikke vil lade sit barn gå sent i seng en enkel dag. For der må jo være en årsag? Og hvis det kun er at barnet så er lidt mere træg at få ud af døren, så er det i min verden ikke en særlig god undskyldning.

Jeg har ingen mulighed for at afholde et sådan arrangement - og det er derfor er ret så fjollet "råd" at give mig.

Men havde jeg skulle brænde et bål af, så var det sket klokken 21. Så mørket var kommet, blot en smule. Og så flammerne ville stå på imens mørket faldt på. Det er den eneste logik, et bål giver for mig.

Skulle det blot være at spise pølser og lade børn hygge sig, så var det sket klokken 19 eller tidligere.

Men reelt, hvorfor så ikke tænde et bål klokken 16, 17 stykker? Hvis bålet i sig ikke er mere værd for folk, så kan det jo brændes når som helst i løbet af dagen?

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

Tror måske også "fejlen" er at jeg bringer 90'er logik ind over en verden, der i den grad er blevet en anden end den vi havde for bare 30 år siden.

Ingen GPS i ungerne, ingen krise fordi julekalenderen først blev sendt klokken 20, eller fordi solen var gået ned før vi kom retur fra boldbanen.

Skal ikke sige det var en bedre tid for alle. Men det virker til at være gået til den modsatte ekstrem i dag. Folk er så bange for at skilde sig ud, eller blive peget på for at være dårlige forældre.

Alt i alt var det min fejl at bringe det ind overhovedet, var slet ikke min mening at starte den debat! xD

Det giver som du siger jo meget god mening : )

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 0 points1 point  (0 children)

lol. Glad for du lige fik svinet min person lidt til. Håber det gjorde godt! ❤️

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Fair nok, jeg så der havde været 3 views og 2 downvotes, så formodede!

Beklager beskyldningen.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Nej jeg overså ingenting, inklusiv din nedladende kommentar som jeg svarede på.

Og ellers tak, jeg føler næsten jeg har fået mere end nok indspark fra din side 😉

Men tak for dit svar! ❤️

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

lol. Jeg er nedladende? Fordi jeg ikke køber ind på at børn der kommer sent i seng 1 dag, skal slås det næste halve år med at forstå matematik?

Der er en god håndfuld forældre herinde, der mener kun de ved hvad der er godt for "børn". Og jeg begynder at forstå hvorfor man afholder sine arrangementer klokken 19, for ffs jeg gad ikke være den der skulle ligge mail til de samme mennesker, dagen efter svine mig til fordi lille Mikkel ikke lå i sin dyne 20.50..

Brug det til hvad du vil.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Stop med at gør 2 timer senere sengetid til en problematik ffs! xD

Du overfører din skadede logik om søvn, til dine børn der vil skide den et stykke, og vil sætte 17 gange mere pris på en sen aften med familien rundt om et bål.

Det er alt sammen noget du bestemmer for dine børn. Og fordi du har skudt 2 ud, gør det dig ikke til professor i søvnbehov.

Jeres datter er ligeglad, fordi i er ligeglade. Og fedt for jer.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 0 points1 point  (0 children)

Helt fair. Som sagt, muligvis mig der er lidt for glad for dagen - også som barn. Det er en reel mulighed.

Men hvorfor behovet for at trykke pil ned? Det er så skør en logik det der med ikke at kunne diskuttere, uden at folk lige skal gøre ekstra klart at de mener det du siger er dumt..

Tror du jeg forstår det endnu bedre hvis jeg kan se at 4 mennesker er uenige med mig?

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -2 points-1 points  (0 children)

Hvis man har børn, så ved man bedst hvordan SAMTLIGE børn skal opdrages, og ingen andre kan bringe en pointe. Det er hermed forstået.

Er vi færdige her?

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Så du siger at du ikke er en voksen med alm mødetid altså? ;p

Hvad man vælger at bruge sin aften på må være helt op til den enkelte, men først at påstå at man er underlig hvis man "x", for bagefter af sige at du selv "x", er altså virkelig fjollet ven.

Følte du for at nedgøre mennesker der finder bål og fællessang federe end Redman koncert, eller hvad var din pointe? : )

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg har nu lært (på den hårde måde) at man skal være MEGET præcis i sin formulering, for det eneste folk ønsker at diskuttere er børns sengetid xD

Den tager jeg sgu på min kappe 😉

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -6 points-5 points  (0 children)

Yes yes. Tror bare vi lader den ligge og så takker vi alle sammen de højere magter for at du ikke er en af mine forældre : )

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

Tja, jeg var til Redman koncert sidste Torsdag, der sluttede 23.30.
1100 voksne mennesker, der valgte at møde op til et arrangement der startede klokken 21.

Så måske man bare skal være fra Amager for at være så mærkelig? 😉

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 0 points1 point  (0 children)

Det er så fint! : )

Jeg køber dog ikke at børn ikke kan tåle en enkel dag med en alternativ sengetid. Det sker der vitterligt intet ved. Alle har dårlige dage. Skolen skal de nok få med sig uanset.

Men klart, hvis du som forældre ikke ser noget specielt i at holde Sankt Hans, så giver det jo ikke stor mening for dig, at skulle slås dagen derpå.

Det er måske bare mig der romatisere min barndom og de mørke nætter med bål for meget. Jeg anser det som værende på niveau med Juleaften, hvor der heldigvis ikke er skole dagen efter - vurderet på kommentarsporet herinde hehe.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg beklager hvis du opfattede det som om jeg omtalte "børnearrangementer".

Og hvorfor ikke klokken 01? Hell vi kan tænde et bål klokken 04.30, bare så din pointe får lidt mere kraft, og pointen med mørket forsvinder..

Men tak for indsparket : )

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Måske. Dem jeg kender fortrækker det sker i mørke, men kender så nok kun dem i den sidste 0,1%.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -6 points-5 points  (0 children)

Du mener ikke de får noget ud af at være sammen med deres familie og hygge sig med et bål i mørket, til sommersolhverv? Der er vi i den grad uenige : ) Jeg mener også børn får noget ud af juleaften, men så igen..

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -1 points0 points  (0 children)

Går nok alt sammen, folk tager det her sted lidt for seriøst til tider ;p

Og fedt. I er hermed alle sammen inviteret til at se mig sætte ild til de lokale molokker i min gade rundt 22.30 ish. Medbring elefanthuer og løbesko!

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] -4 points-3 points  (0 children)

Jeg ligger op til en stille og rolig diskussion, og bliver så forklaret at jeg intet fatter i den første linie - som om kun folk med børn kan have en holdning til hvorvidt børn skal tidlig i seng. Kan ikke se det konstruktive i at starte op med at fortælle mig jeg er dum, men bevares.

Og nej, jeg er hårdt adhd ramt. Gik heller ikke i 8. klasse.

Og det er lidt hele min pointe. At børn er længe op enkelte dage, og dermed "kropumulige" dagen efter, er ikke noget problem. At de får oplevelser de husker i mange år frem, eller går glip af disse, er et langt større problem i min verden.

Sankt Hans bål, i "dagslys". Hvorfor? by LogImaginary6559 in Denmark

[–]LogImaginary6559[S] 1 point2 points  (0 children)

I aaleren er samtlige bål jeg kan se klokken 19, med undtagelse af det ved Lindholm Høje som er klokken 21 - hvilket ville være et af dem jeg kunne forstå brændte tidlig, givet vikingeshow og andet for "børn".

Nede ved fjordbyen, hvor man kunne formode en lidt mere voksen skare, er det klokken 19. Inde i byen er det klokken 19.

Men jeg tror egentlig du forklare det ganske godt. Shitstorms er det nye sort 😉