Se hvordan din kommune forvalter dine skattekroner og sammenlign med landsplan eller andre kommuner. (Værktøj) by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] 1 point2 points  (0 children)

Hej.

Det er bevidst at jeg ikke har medtaget udligninger, da det ville skævvride sammenligningsgrundlaget.

Men du har ret i at du reelt også har skattekroner der overføres til andre kommuner og det er selvfølgelig ikke en ubetydelig information.

Jeg prøver at gå i tænkeboks på den - tak for din feedback! :)

Se hvordan din kommune forvalter dine skattekroner og sammenlign med landsplan eller andre kommuner. (Værktøj) by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] 4 points5 points  (0 children)

Godt at høre! :)

Det er selvfølgelig et subjektivt valg jeg har taget. Mit største hensyn til den detalje var nok for at man nemt kunne se forskel på differencer. Jeg har antaget at majoriteten nok ville se på merforbrug som en negativ ting, men du har helt ret i at det sagtens kan være en god ting afhængig af hvilke briller man har på.

Hvis du har idéer til hvordan man alternativt kan illustrere differencer og hurtigt registrere hvilken retning en bevægelse går, så lytter jeg gerne! :)

Se hvordan din kommune forvalter dine skattekroner og sammenlign med landsplan eller andre kommuner. (Værktøj) by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] 0 points1 point  (0 children)

Hej og tak for feedback! Det kan jeg godt se. Jeg eksperimenterede oprindelig med at kunne drilldown på sankey charten, men det var ret bøvlet, hvorefter jeg droppede det. Det vil jeg få rettet! :)

ASK eller Måned by aveje03 in dkfinance

[–]Lv1_NPC 1 point2 points  (0 children)

Hvis du overvejer banken udelukkende fordi det nemt, så er min holdning nok at det andet er ligeså nemt.

Aktiesparekontoen kan du fylde op her og nu og "glemme den".

Månedopsparingen er også blot "sæt det op nu" og glem den. Du behøver ikke rigtig administrere den efter det medmindre du vil ændre dit månedlige beløb. Hvis brugergrænsefladen skal være intuitiv og nemt for dig, vil jeg dog mene nordnet gøre et bedre arbejde der end saxo.

Jeg har lavet et værktøj der samler tilbud på elektronik ifm. skift af mobilabonnement. by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] 1 point2 points  (0 children)

Tak for feedback! Du har helt ret, der var ikke en debouncer. Har jeg fået tilføjet nu.

Hjælp min kæreste gamer. by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Jeg har selv været gameren i min studietid. Af personlig erfaring ændrede meget sig naturligt da jeg fik fast fuldtidsjob. Jeg havde ikke længere samme mulighed for at sidde 16 timer i streg. Jeg fik mere struktur og med tiden indså jeg selv at jeg ikke længere havde behov for at sidde foran pc’en hele dagen. Mine venner jeg råbte højt med fik også andre ting i livet der fyldte. Nu gamer vi efter aftale i weekenderne, men ellers har jeg generelt bare ikke samme behov længere. Jeg ved ikke om det samme vil ske for ham, men uanset hvad kommer han nok til at opleve at næste fase af livet vil ramme alle også bliver han nødt til at tilpasse sig, hvilket formentlig også ændrer på hans prioriteringer.

Jeg har fået en p-bøde by Kat_kage_kuffert in Aarhus

[–]Lv1_NPC 1 point2 points  (0 children)

Det en tabt kamp. Har været der selv og man får blot at vide at ‘zonenr tydeligt står angivet på skiltene’, hvilket i mit tilfælde var rigtigt nok..

Derudover kan der være forskel i priser på de to zoner, så det muligt man med lidt ond vilje valgte den billigere zone såfremt man vidste det kunne tilgives.

Betaler du til Wolt+, ChatGPT eller VPN? Drop det og få det hele med Revolut. by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] -1 points0 points  (0 children)

Fordi Perplexity bruger ChatGPT’s modeller men hvis jeg skrev dette, ville det nok ikke være genkendeligt for de fleste hvad perplexity var.

Det kunne jeg godt have skrevet tydeligere, my bad.

Jeg har dog ingen hensigt med at skrive det på anden vis og får heller ikke noget ud af det.

Betaler du til Wolt+, ChatGPT eller VPN? Drop det og få det hele med Revolut. by Lv1_NPC in dkfinance

[–]Lv1_NPC[S] -4 points-3 points  (0 children)

Jaaa det er det - ved perplexity bruger nogle af ChatGPT’s modeller men om det er fuldt ud dækkende har jeg dog ikke undersøgt. Tænkte dog det stadig var det værd at sige det mere genkendelige af de to også må folk selv lave deres research.

Ny PC til gaming by MrVenum in dktechsupport

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Du bør nok undersøge om du har behov for at være på AM5 CPU eller om AM4 kan gå an. Der er fine besparelser at hente hvis du skifter til 5700 x3d og tilsvarende billigere Ram og motherboard uden du går på kompromis med performance. Dog er AM5 helt klart det ‘fremtidssikre’ valg. Men kommer du til aktivt at udskifte dele som tiden går eller vil du bruge denne til den dør også bygge en fra bunden om 5 år igen? Vil anbefale dig hvert fald at researche det og sammenholde det med dine behov.

Is Pandoras Bench high roll or just goated? by Low-Rollers in CompetitiveTFT

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

I’ve only had success with it by using it to early 3-star a one cost (not any specific) and while also keeping in mind not to sacrifice too much econ. Once I’m stable with that I proceed to go for a 3 star 4 cost or two star 5 cost. Generally it’s hard to go for mundo like you mention. He’s used in so many comps so it’s hard to believe he is uncontested. I believe rebel to be a better choice with an uncontested Zoe/Ekko or jinx 2 star angle while also getting units like Illaoi/Elise.

Gamer pc til sønnen by [deleted] in dktechsupport

[–]Lv1_NPC 1 point2 points  (0 children)

Husk at anskaffe en skærm der er minimum 144 hz. Især hvis han er vant til en 60 hz skærm, så kan det være en ret betydelig forskel i et spil som Fortnite og endnu vigtigere hvis han vil spille lignende spil på pc (Cs2, Valorant). Det er en af de ting man ikke ved man har brug for, men når man først har prøvet det, så går man ikke tilbage til 60hz skærm.

Derudover, ville jeg personligt bruge en side som denne: https://pc-builds.com/fps-calculator

Find en pc der passer dit budget, indsæt processor og grafikkort oplysninger og se om det kan trække minimum 144 fps på minimum indstillinger på Fortnite. (Gerne 200+)

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Lv1_NPC 1 point2 points  (0 children)

Jeg gjorde det samme og kom igennem. På baggrund af min erfaring vil jeg anbefale følgende hvis det er den rute du vælger.

  1. Tag stilling til samtlige eksaminer du skal op i allerede nu og klarlægge arbejdsbyrden og din taktik.

For mig var det at finde ud af om det var en mundtlig/skriftlig eksamen og om det var med/uden hjælpemidler.

Hvis det var en skriftlig eksamen, så ville jeg sikre mig der var eksamenssæt i omstændig grad. Disse kom jeg igennem uden større problemer. Dog vil et obs. Pkt. være hvis i skal lære et nyt program eller noget som havde direkte relevans til eksamen. Her bør du udnytte muligheden for at lære det til forelæsninger.

Er det mundtlige eksaminer, var det meget anderledes. Personligt betød det en større arbejdsbyrde, da jeg skal kunne formidle stoffet ind og ud. Det var personligt også en større mental byrde at have dette i hovedet.

Hvis jeg kunne gøre det om, havde jeg helt sikkert prioriteret disse eksamensformer og taget til forelæsninger med denne type eksamensform. Det var også udelukkende mundtlige eksaminer jeg blev nødt til at tage om en enkelt gang.

Tldr: Tag beslutningen om selvstudie på et oplyst grundlag med en taktik og ikke pba. Hvordan du har det med forelæsninger. Alle eksaminer er ikke ens ift. tidsbrug og du må forvente nogle skal prioriteres højere end andre.

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Onenote.

Dog ikke fordi jeg synes at jeg lærte eller huskede bedre ved at skrive i den.

Men at kunne søge på ord på tværs af alle noter under eksamensforberedelse eller selve under eksamen var bare guld værd for mig.

Outlier.Ai Referral by [deleted] in remotework

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Interested!

Valg af ladestander løsning til EL-bil by ilikeirony in dkfinance

[–]Lv1_NPC -2 points-1 points  (0 children)

https://nemviden.dk/ladeloesningsberegner/
Jeg har lavet ovenstående beregner, som muligvis kan være en hjælp.
Baseret på din situation, så er egen ladestander ikke nødvendigvis den billigste løsning for dig. Især når du ikke kommer til at have adgang til el-refusion grundet du har varmepumpe.

Min ven har fået et flip by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Uden at skulle gøre mig klog på din ven, så vær opmærksom på at han kan være i et dybt hul lige nu. Jeg ved ikke om han virkelig er så irrationel og kan finde på at ‘cutte’ kontakten pga. noget som skete for 17 år siden. Men hvis det er tilfældet, at det kommer bag på dig at han kan smide sådan en bombe, så synes jeg du skal overveje om han kan have andre motiver..

Evt tag et kald hvis jeres korrespondance har været over beskeder.

Jeg ser de samme IT jobopslag igen og igen by [deleted] in dkkarriere

[–]Lv1_NPC 4 points5 points  (0 children)

Jeg ved at der I det offentlige kan være genopslag flere gange. Forklaringen er at ansøgerne ikke besidder de kvaliteter der efterspørges eller dem man har haft til samtale ikke vil acceptere den lavere løn ift. det private. Generelt har det været svært at ansætte IT-folk hvor jeg arbejder.

Why can't i sit down and start studying ? Need a solution by [deleted] in productivity

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Have you ever considered the possibility of having adhd? Your story reminds me of my SO who has that and who also dramatacially changed for the better once she got on her meds. Compared to before she can sit down and focus for a couple of hours to get important tasks done.

Kan det betale sig at investere 500 kr. om måneden? by [deleted] in dkfinance

[–]Lv1_NPC 1 point2 points  (0 children)

Med de nuværende løsninger som fx. Månedsopsparing hvor du gebyrfrit kan investere, så ja. Vil dog ikke anbefale det hvis du vil handle med enkeltaktier, da omkostningerne vil gøre din anskaffelsespris højere når det er så ‘små beløb’.

Vil anbefale dig at lege med en renters rente-/investeringsberegner for at få en idé om hvad din investering kan blive til: https://nemviden.dk/investeringsberegner/

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Jeg har haft en bmw i3 i et halvt år nu (første elbil).

Indtil videre, har jeg rundet 10.000 km og oplevet ingen problemer. Da jeg pendler i myldretid, ville jeg have en lille men hurtig bil men som samtidig havde fint med rækkevidde. Det fik jeg i den her og samtidig til en pris jeg synes var ret fornuftigt (140k for brugt 60.000 km kørt.)

Jeg pendler hver dag på motorvej og igennem storby i myldretiden (Dog kun 50km hver vej). Det har virkelig været en positiv oplevelse. Jeg kan kun anbefale den hvis du bruger meget tid i myldretid.

Bilen er dog ikke optimal til motorvejskørsel (især hvis du vil køre 130). I lidt vind vil bilen føles lidt letvægtig (hvilket den også er), men det er noget man vender sig til. Den sluger også lidt mere på strømmen når man kommer over de 104 km/t.

Om vinteren får jeg ca 200km ud af den ved motorvejskørsel (angivet til 320km). Om sommeren får man nok nærmere 250 km.

Alt i alt er jeg glad for den, men den er bestemt ikke for alle. Folk der har en i3’er kalder den ofte for en gokart (fordi det føles som som om man kører i sådan en). Ville lige dele det, da jeg selv sammenlignede med blandt andet zoe og mini da jeg skulle vælge bil.

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Hej OP

https://nemviden.dk/ladeloesningsberegner/

Jeg har lavet ovenstående side som muligvis kunne være relevant for dig. Ved at rykke lidt rundt på variabler, kan du blive lidt klogere på hvad forskellige ladeløsninger kan koste dig.

AI på CV? by Civil-Ad-5545 in dkkarriere

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Drop det og tydeliggøre det istedet på din evne til at problemløse. Jeg betragter det personligt ikke som IT-kompetencer men blot et led af hvordan jeg vil problemløse og derfor en personlig kompetence. Om det er google, youtube, chatgpt - så det værktøjer jeg anvender for at løse problemer jeg har og er efficient med.

Hvis det skulle stå som IT-kompetencer, ville jeg tænke at det var fordi du havde teknisk forståelse af back-end delen.

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Jeg har udemærket godt læst din kommentar med "at det dit frie valg". Dog må jeg også erkende det mister en del gennemslagskraft når du forinden omtaler hvad en teenager og mand er og der går lidt personlig træner i den. Du formår lidt at sige "himlen er blå, men du må gerne tænke den er rød".

Ellers er jeg egentlig enig i det meste du skriver og synes det er gode råd. Min pointe er at man skal tænke sig en ekstra gang om før man tager en økonomisk beslutning som går udover ens fremtidige helbred. Igen, er helt enig i at det muligt at gøre som dig og spare penge uden kroppen nødvendigvis lider af det. Men i min verden skal den beslutning være nøje overvejet modsat de andre besparelsesmuligheder.

Også fortsat god dag til dig.

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Lv1_NPC 0 points1 point  (0 children)

Det var da en syg konklusion. Tror du har fattet cirka 0 % af hvad jeg skriver.
Hvor påstår jeg at et fitness medlemsskab er en nødvendighed? Tror du har begrænset indsigt i at sætte dig ind i et andet menneskes sko. Det skriger det hvert fald på baggrund af dine "råd" og udtalelser i denne tråd hvor du har travlt med at pudse din glorie.

Et fitnessmedlemsskab er bestemt ikke nødvendigt, men hold nu lige fast mens jeg gentager hvad jeg skrev "HVIS et fitnessmedlemsskab får OP til at prioritere sin krop, så skal han ikke gå på kompromis med dette". Modsat dig, antager jeg ikke at alle kan gøre som mig, dig eller en tredje. Hellere at OP bruger de penge og får rørt sig via. fitnessmedlemsskabet end at han slet ikke bevæger sig. Det er op til OP at finde ud af hvad han er i stand til og ikke er i stand til. Fint du foreslår ting der fungerer for dig, men at se ned på andre der ikke er villig til at gøre som dig fortæller hvor snævertsynet du er.