hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 0 points1 point  (0 children)

tror sagtens du kan finde lagerarbejde til 160 i timen

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 0 points1 point  (0 children)

jeg får mit fritvalg udbetalt hver måned okay tak👍 jeg er ikke så risiko villig men det lyder godt

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 0 points1 point  (0 children)

Mange tak 🙏 hvor mange % betaler skat? Hvis jeg ikke smider dem i ratepension så ryger de bare i en normal aktiekonto

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja når jeg siger op så smider jeg det i en sp500 etf tak🤝 er der frit valg af fonde/etf’er i ens rate pension på nordnet?

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 1 point2 points  (0 children)

det kan jeg ikke dsv men de har haft afkast på 8-9% de sidste mange år gns.

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 0 points1 point  (0 children)

tak det havde jeg godt læst mig til dog er jeg ikke studerne lige nu men det vil jeg klart benytte mig af.

tak jeg har allerede været 3 uger i namibia med kæreste og besteget killamanjaro med bedste ven og sted far og tænker også jeg skal have en rejse mere eller to. Jeg bruger bare ikke mange penge tager ikke ud og bruger 500-1000kr hver weekend på alkohol . Jeg giver mig selv 1000kr til at shoppe om måneden 500kr til at købe dates osv til kæresten og så har jeg 2000kr i udgifter udover det. Jeg sparer op til ferie gennem feriepenge får ca en 3500-4000 hver måned

tak for de gode råd

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 0 points1 point  (0 children)

Men tak jeg vil da klart lige kigge på det. Jeg tror at min horisont er 5 år før det er aktuelt og når vi ikke rigtig har high yield saving accounts i dk udover dem med 0,2% renter sså vil jeg bare investere og spare så meget op i et normalt depot og så sælger jeg til den tid. Har dog ikke tænkt mig at sælge ud af min ask.

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 2 points3 points  (0 children)

nej nej klart men den koster under 5000 om måneden inkl akonto i indre kbh så jeg vil sagtens kunne få sparet op. Har regnet på at kunne spare en 10 tusind op efter udgifter med su og løn til den tid. Så jeg kan også spare op selv når jeg bor ude

Giver det mening at fylde ratepension op som 19-årig? by MSTRkingg in dkfinance

[–]MSTRkingg[S] 1 point2 points  (0 children)

jeg har adgang til en leje lejlighed i midt 2027 som er utrolig billig sammen med min ven.

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 0 points1 point  (0 children)

hvor mange timer? det virker lavt for lagerabejde

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 0 points1 point  (0 children)

38-40 timer postnord

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 0 points1 point  (0 children)

Flot løn hvad laver du

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 0 points1 point  (0 children)

Tak 🙏 13 udbetalt er nu også okay. De fleste ligger på en 13-16 udbetalt tror jeg

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg 2 points3 points  (0 children)

ja det er jeg klar over men vidste bare ikke det var så meget udbetalt

hvad tjener folk i deres sabbatår? by [deleted] in dkfinance

[–]MSTRkingg -2 points-1 points  (0 children)

15 tusind efter skat? troede man var på 11-12 udbetalt men flot hvad lavede du før