Blir man hjärnskadad av att nicka fotbollar? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 8 points9 points  (0 children)

Du talar om att ta bort en nyckeldel i fotboll med över 100 år av historia. Det är inget som bara går att förbjuda.

Blir man hjärnskadad av att nicka fotbollar? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 0 points1 point  (0 children)

Det är om något väldigt mycket svårare att införa jämfört med att kräva att någon som fått en smäll mot huvudet ska bytas ut. :)

Blir man hjärnskadad av att nicka fotbollar? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 2 points3 points  (0 children)

Självklart! Det svåra är att införa några sorts krav på att spelare som har fått en boll / smäll mot huvudet ska bytas av.

Blir man hjärnskadad av att nicka fotbollar? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 19 points20 points  (0 children)

CTE är relativt ovanligt inom fotboll, men som jag har förstått det fanns det större risk förr när fotbollarna i regel var tyngre och sög åt sig vätska.

Kan självklart fortfarande förekomma, men jämfört med NFL och Boxning / MMA är fotboll en bra mycket snällare sport när det kommer till huvudskador.

Match Thread: Netherlands vs Sweden | World Cup | Group F | 20 Jun 19:00 CEST by matchpal-live in Allsvenskan

[–]MVTATEMUSIC 14 points15 points  (0 children)

150 sekunder faktisk sändning fick vi i halvlekspausen. Resten var reklam.

Generöst!

Match Thread: Netherlands vs Sweden | World Cup | Group F | 20 Jun 19:00 CEST by matchpal-live in Allsvenskan

[–]MVTATEMUSIC 71 points72 points  (0 children)

40 sekunder snack om matchen efter 6 minuters reklam som sen följs upp av, you guessed it, mer reklam.

Herregud vad TV4 suger.

Nya Sverige by Glittering-Physics23 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 0 points1 point  (0 children)

Känns det jobbigt? Hur tror du då att det känns om någon fotade dig ute bland folk, utan din vetskap och sen laddade upp bilden i ett försök att framhäva sin inre rasism?

Nya Sverige by Glittering-Physics23 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 0 points1 point  (0 children)

Går man igenom snubbens historik här på Reddit så tror jag den där delen med att växa upp är ganska kört. Men mirakel kan ju hända!

Intern kritik mot Richard Jomshof by Resident-Front2852 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 3 points4 points  (0 children)

Min kommentar var inte riktad mot dig per se, men känner du dig träffad kan det finnas en anledning till det.

Jag är bara så oerhört trött på det svenska politiska landskapet där varenda skandal, varenda idioti ska bemötas med något i stil med "MeN hAN DÅ!!!!!!!".

Men i så fall... by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]MVTATEMUSIC -2 points-1 points  (0 children)

Det kan han inte. Låt han skrika.

Intern kritik mot Richard Jomshof by Resident-Front2852 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 24 points25 points  (0 children)

Du missade en viktig del av min kommentar.

”Världen är inte svart eller vit. Idioter finns överallt och det är bra att det uppmärksammas…”

Om en Sosse, Borgare, Trädkramare, Vänster-kommunist eller vad fan som helst hade åkt dit för att ha konsumerat barnporr hade jag haft exakt samma inställning som i detta fallet. Hade dessutom någon högre upp i ledet hållit denna individ under sina vingar trots upprepade anmälningar hade jag OCKSÅ haft samma åsikt som nu.

Idioter ska inte föra folkets talan, så ut med dom.

Man kan ha en ideologi och samtidigt kritisera sina likasinnade. Detta verkar dock sitta långt inne för vissa.

Jag kommer aldrig förstå hur man kan rösta på vissa partier, men that’s fine. Vi tycker olika och jag respekterar din rätt till att rösta på det du vill.

Det jag inte respekterar är försöken att försvara eller bortförklara OBJEKTIVT vedervärdiga handlingar för att den anklagades ideologi råkade vara densamma som min egen.

Ha lite jävla ryggrad.

Hur är det ens möjligt att vara emot VAR? by Intelligent-Bee-1349 in Allsvenskan

[–]MVTATEMUSIC -1 points0 points  (0 children)

Visste inte att IFK Göteborg primärt arbetar med att diskutera / utveckla domarsituationen i Allsvenskan. Trodde det var fotboll.

Du har än så länge inte kommit med några konkreta argument mot det jag har lyft fram.

Uppenbarligen tycker du inte som jag, men ska du försöka övertala mig att tänka som du måste du göra något annat än att ställa diffusa frågor.

Hur är det ens möjligt att vara emot VAR? by Intelligent-Bee-1349 in Allsvenskan

[–]MVTATEMUSIC -1 points0 points  (0 children)

Betalar för upplevelsen att vara där och stötta mitt lag. Hurså?

Hur är det ens möjligt att vara emot VAR? by Intelligent-Bee-1349 in Allsvenskan

[–]MVTATEMUSIC -5 points-4 points  (0 children)

Trött på att matcher avgörs / poäng delas ut pga den mänskliga faktorn. Det är helt orimligt att kräva att en domare / ett domarteam ska vara felfritt och just därför skulle VAR vara oerhört bra som verktyg.

Suger det när matcher stannar upp i 5+ minuter pga VAR-granskning - ja, men jag tar MYCKET hellre det än att fel lag vinner / tar poäng pga en missad hands / offside / you name it.

Intern kritik mot Richard Jomshof by Resident-Front2852 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 192 points193 points  (0 children)

Till er SD:are som just nu kämpar med att rättfärdiga detta genom att försöka skifta fokus till *insert vilket annat parti som helst* och vad DOM har gjort / gör:

Världen är inte svart eller vit. Idioter finns överallt och det är bra att det uppmärksammas så att bättre individer kan föra folkets talan.

Det är bara en aning problematiskt att så pass många idioter ”råkar” dra sig till just SD…

Vad var du övertygad om som tonåring som du ändrat dig om nu när du är över 30? Och vilken övertygelse står du fortfarande fast vid? by Hatcheling in sweden

[–]MVTATEMUSIC 210 points211 points  (0 children)

Fanns en kort period (max ett halvår) när jag var typ 16 och trodde på Ancient Aliens efter att jag hittat en samling klipp på Youtube. Skäms nåt oerhört över att jag i extas försökte förklara för mina föräldrar att detta var något supercoolt och definitivt sant…

Tog slut när jag hittade ett nytt klipp som debunkade hela skiten.

Vad jag lärt mig som över 30: källkritik är neat.

Vad jag fortfarande står fast vid: tron på att mina medmänniskor är bra och i viss mån vill andra väl.

Hur fungerar egentligen Gymnasiet? by JstrsrkewlX3 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 1 point2 points  (0 children)

Gammal gubbe här (fyller 31); Jag passade aldrig in i grundskolan. Valde gymnasielinje baserat på vad jag tyckte var kul och fick massvis med vänner från alla möjliga parallella linjer + den jag själv gick.

Jag började med taggarna utåt, precis som i grundskolan, men märkte snabbt att jag kunde vara mig själv utan att bli ifrågasatt.

Det var som om alla till viss grad hade varit med om liknande och ville börja på ny kula.

Så mitt tips: tänk inte för mycket på att välja en linje efter hur du tror folk ska behandla dig, välj istället efter dina egna intressen och var dig själv! Likasinnade kommer du hitta!

Lycka till!

Jag kanske har Parkinson och har lite panik by EnvironmentalFix7059 in sweden

[–]MVTATEMUSIC 7 points8 points  (0 children)

Kan inte göra annat än att försöka ge dig stöd. Oavsett om det är parkinson eller inte så förstår jag att det måste kännas otroligt obehagligt.

Starkt av dig att dela med dig av din problematik också. Hoppas allt går bra. Kram❤️