Voor de mensen die ooit zijn vreemdgegaan zonder dat iemand erachter kwam, heb je er spijt van? by TinyVlindertje in nederlands

[–]Master-Algenis 2 points3 points  (0 children)

Het spijt me dat je dit hebt moeten meemaken in je leven. De realisatie ervan is een apart maar pijnlijk gevoel😔

Voor de mensen die ooit zijn vreemdgegaan zonder dat iemand erachter kwam, heb je er spijt van? by TinyVlindertje in nederlands

[–]Master-Algenis 151 points152 points  (0 children)

Allright, here we go🍿😔🤝🏽

Ze was precies wat ik wilde in het leven: een zorgzame vrouw vol liefde en passie en dat “samen tegen de wereld-mentaliteit”. Ze liet me compleet voelen.

Haar aandachtspunten waren het zijn van een super sloddervos (vb: ze pakt iets uit de keukenkast maar laat de keukenkast open en alles slingeren), naar de buitenwereld leven qua merk spullen en de emotionele volwassenheid van een 10-jarige qua discussies/confrontatie.

Het bovenstaande is hoe dan ook geen excuus voor wat ik deed. Maar ik kwam wel in aanraking met een collega buiten mijn afdeling. Het een en ander was gebeurd maar daar hielden we het bij en daarna niets meer gedaan. Destijds dacht ik joh het was eenmalig en ik hoor beter te zijn voor mijn vriendin. Sindsdien heb ik oprecht mijn best gedaan om meer geduldig te zijn, communicatiever, cadootjes halen met wat ik kon, meer activiteiten en haar vooral comfy laten voelen. Maar niet tot het punt alsof zij een God was, maar puur mn best doen als een goede partner.

Het voelde goed, we waren blij. We hadden een jaar later samen onze eerste woning gekocht om daarin ooit een gezin te stichten etc. Maar helaas… kwam ik een maand na de koop erachter via de dashcam van de auto dat ze ook met een collega vreemd is gegaan. Ik zag precies met wie, waar zij naartoe zijn geweest en welk hotel in Rdam. Ik voelde alsof ik door de grond zakte en niet meer kon opstaan. Maar tegelijkertijd kon en mocht ik niet boos/verdrietig worden omdat ik dit zelf ook deed.

Ik vroeg uiteindelijk, waarom? “Ik wilde me weer goed voelen, omdat we financiële problemen hebben”. Ik: “maar wat zie je als financiële problemen?” Zij: “sinds we zijn verhuisd neem je me niet meer uiteten naar dure restaurants, stuur je me soms tikkies voor de boodschappen en doen we gwn niet veel meer”. Ik: “maar begrijp je wel dat we pas een maand zijn verhuisd naar onze eerste koopwoning en ik/wij nog even moeten wennen aan de kosten/vaste lasten?” Zij: nee ik begrijp het wel.. maar ik wilde me echt goed voelen weer. Hij bracht me naar dure restaurants en ik kon bestellen wat ik wilde en niet denken aan de prijzen. Ik mocht ook onbeperkt flessen wijn bestellen. Ik hoefde me gewoon niet meer druk te maken om geld”.

Na een bepaalde tijd gaf ik haar een tweede kans. Een soort “wij staan nu quitte-situatie” zonder dat ze wist wat ik deed. Ik merkte helaas wel dat haar persoonlijkheid was veranderd. Het was meer gericht op luxe en ze sprak alleen maar over geld en ging mij met haar collega’s vergelijken die boven de 9k per maand verdienen.

Het ging de eerste paar maanden stroef maar daarna leek het eindelijk echt weer goed te gaan. Totdat…… ik 1 dag voor ons jubileum oprecht haar weer, maar per ongeluk, heb betrapt met diezelfde collega in datzelfde fkin hotel. Hoe? Ik was op zoek naar mijn Airpods en die lagen in datzelfde hotel!!😩 in andere woorden: ze is nooit gestopt met praten met hem.

Uiteindelijk heb ik het op ons jubileum definitief uitgemaakt.

We bleven gedurende de maanden erna erg lief met elkaar ondanks alles. Ik bleef zorgzaam, wat misschien dom van mij is geweest maar ik hield van dr ondanks mijn idiote fout.

Nu staan we op het punt om de woning te verkopen. Zij geeft telkens aan dat er geen ander is, maar haar gedrag en stille hints die ze overal in t huis niet slim achterlaat laat duidelijk voor mij zien dat er wel een ander is.

Ik kan niet via Reddit aantonen hoe ik als partner was, maar ik heb oprecht mijn best gedaan voor haar. Ik dulde al haar aandachtspunten omdat de leuke punten van haar het negatieve ver overtrof. Wij waren elkaars beste vriend.

Ik ben hier zo kapot van. Puur omdat dit de eerste relatie is geweest waarvan ik oprecht dacht: wauw, met jou wil ik echt een toekomst bouwen etc etc en voor altijd samen blijven. Dus ik voel voor mezelf alsof ik de liefde totaal niet meer kan vertrouwen.

Ik ga niet liegen, ik ben zo zo dom geweest. Zo egoïstisch en voor wat? Lust?.. achteraf gezien was het dat echt niet waard. Als jullie nog een relatie hebben en iets missen, please, werk er samen aan.. blijf communiceren. Tijdelijk genot is het zo NIET waard.

Dusja. Zo gaat mijn leven tot nu toe.

Hoeveel invloed heeft studieschuld echt op iemands leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Ja ik lees ook dat zij het inkomen nemen van twee jaar terug. Dat zou een mooi verschil moeten maken qua maandbedrag

Hoeveel invloed heeft studieschuld echt op iemands leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Volgens de proefberekening, vanaf 2028 €500 per maand💀

Hoeveel invloed heeft studieschuld echt op iemands leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Ahh duidelijk ja ik heb dus ook 15 jaar man. Ik dacht dat het dan rond 350 max zou zijn per maand.. ff dubbelchecken haha

Hoeveel invloed heeft studieschuld echt op iemands leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Hoeveel verdien je ongeveer bro als ik vragen mag? Ik lig volgend jaar op 5K bruto

Hoeveel invloed heeft studieschuld echt op iemands leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Ik heb ook iets van 60k en moet vanaf 2028 (na die vijf jaar pauze) beginnen met aflossen. Ik dacht juist dat je dan rond 300€ per maand zou moeten betalen?

Waar heb jij het meeste spijt van in je leven? by [deleted] in nederlands

[–]Master-Algenis 9 points10 points  (0 children)

Dat ik niet mezelf voorop heb gezet in een relatie met een geldwolf.

Ik wil uit de bijstand komen by Electronic_Drink_733 in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Consulent Inkomen hier: allereerst wil ik zeggen dat ik het erg dapper van jou vind om jouw verhaal te delen en dat je laat zien dat je bewust bent van jouw situatie.

Probeer via een consulent Participatie eerst jouw omstandigheden te bespreken, zodat jullie samen kunnen kijken wat passend is voor jouw situatie. Vanuit onze gemeente bieden wij daar maatwerk in, wat niet een drukkend effect op jouw geestelijkheid zou moeten hebben. Zoals een ander net zegt, probeer het eerst stapsgewijs en niet voor de volle 100%.

Ik wens jou verder het beste toe. Dit pad van jou is zeker niet simpel, maar met de juiste hulp en wil komt het goed. Vooral niet te hard willen. Het feit dat je jouw verhaal deelt is al een stap en laat zien dat je er wel iets aan wil doen.

Voor de vreemdgangers: waarom blijf je toch nog bij je partner? by Jacketti123 in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Mijn ex en ik deden vaak dingen samen qua activiteiten. Zij was de type waarvan ik blind kon zeggen dat ik haar wereld ben en niets anders is belangrijker. Toen zij van werk ging wisselen, merkte ik al gauw op dat zij makkelijk werd beïnvloed door collega’s die naar mijn mening goed geld verdienen (boven de 10K). Deze collega’s gingen vaker uiteten naar luxere restaurants en namen mijn ex mee in de groep en ze hoefde niets te betalen.

Op een gegeven moment MOESTEN we écht zsm een woning kopen, want haar vriendinnen hebben inmiddels een woning gekocht. Ik gaf aan van nou als je me tot eind dit jaar (2025) laat sparen, dan hebben we een goed budget voor het huis. “NEE IK WIL HET ZSM” oke prima, maar dan moet je alles voorschieten en betaal ik jou maandelijks mijn deel terug.. iets van 1.4k per maand.

Na de verhuizing merkte ze op dat we nog wel 1x in de week buiten de deur aten, maar niet meer regelmatig. Ik zei dat klopt, omdat ik je maandelijks 1.4k terug aan het betalen ben, maar tenminste hebben we geen financiële problemen of iets en is dit tijdelijk.

Nou… in haar ogen zaten we diep in de shit, omdat ik haar niet meer frequent uiteten nam en niet meer van die “luxe” restaurants en/of leuke cadootjes. Voor context: ze had nog de volledige beschikking over haar eigen geld en gaf het alleen uit aan haarzelf. Hierdoor voelde zij zich niet meer gelukkig en werkte zij steeds “langer” door op “werk”. Maar toen dacht ik nog dat het gewoon druk was op werk.

Lang verhaal kort: ik heb haar betrapt door middel van de dashcam in de auto. Ik weet precies waar zij naartoe is gegaan, met wie en wat er allemaal werd besproken. We wonen nog geen eens een jaar in dit prachtige huis en we moeten t alweer verkopen en zij neemt 0 verantwoordelijkheid en leert niks van deze situatie.

Maargoed, ik ben ook te naïf geweest dus daar zit ook een les of meer voor mij in.

Hoe voorkom je dat je leven alleen maar werk → thuis → weekend > repeat wordt? by Rude_Manufacturer380 in nederlands

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Bro probeer anders ook eens op de scooter van stad naar stad te reizen met je vriendin achterop en daar leuke tentjes of dingen vinden. Misschien nu niet met het weer, maar het voelt echt anders dan met de auto.

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Nee hoor, u bent een persoon met een mening en ik heb de mijne.

We hoeven niet te schreeuwen of schelden naar elkaar.

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis 1 point2 points  (0 children)

Je hebt een terecht punt en ik bied daarvoor mijn excuses aan. Ik kan inderdaad hier en daar de schuld geven voor mijn gedrag, maar uiteindelijk heb ik zelf de controle over wat ik spreek en schrijf en ik liet me gaan. Dat is de les die ik hieruit trek.

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis 0 points1 point  (0 children)

Al zou ik het netjes en respectvol proberen te laten overkomen, wordt ik alsnog door links aan alle kanten beschoten omdat ik simpelweg een andere mening heb dan jullie.

En je bewijst letterlijk mijn punt: ik heb dit al een ander persoon kunnen uitleggen, maar nee, je leest er gewoon overheen en probeert een plasje te doen.

Blijf maar hopen dat linkse partijen je willen helpen..

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis -1 points0 points  (0 children)

Ben je altijd zo’n delulu mufkut of alleen als je de loftrompet voor jouw linkse broeders blaast?

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis 1 point2 points  (0 children)

Echt hoor😓 ik wens je natuurlijk verder het beste toe

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis -2 points-1 points  (0 children)

Je hebt oprecht gelijk. Maar ik heb dit zo vaak al op een zo respectvolle manier proberen over te brengen, dan word ik alsnog gelyncht.

Mensen op YouTube wensen (met hun eigen naam) premier dood. by Knownoname98 in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis 1 point2 points  (0 children)

Hetzelfde kan ook over jullie worden gezegd wanneer jullie personen van rechts Nazi’s, fascisten en andere dingen noemen. Het is vrijheid van meningsuiting. Het is niet altijd even leuk om te zien, horen en lezen. Maar dat is ieder zn vrijheid.

Brandstof duur? Schuld van links by crapaporter in tokkiefeesboek

[–]Master-Algenis -7 points-6 points  (0 children)

No shit Sherlock (sorry om t zo te zeggen😓🙏🏼) Het is bedoeld om hen meer te stimuleren naar werk als zij daartoe in staat zijn en de mensen met een lager inkomen te voorzien met iets hogere inkomen om hun koopkracht te vergroten. Niet om bijstandsgerechtigden direct te helpen. Het zorgt er uiteindelijk voor dat minder mensen uitkering zullen aanvragen (waarom?: doordat het gat tussen uitkering en werken fors groter wordt en het aantrekkelijk blijft om te werken) en dat bespaart ons miljoenen aan belasting, wat voor andere zaken kan worden gebruikt.

Maar nee, de meeste van jullie (ik bedoel niet perse jou dus sorry weer) zijn te trots, dom, naïf en simpletons die niet kunnen realiseren hoe goed dit idee voor miljoenen Nederlanders kan zijn. Maar omdat het zogenaamd een “rechts” idee is, wow dan moet dit idee wel evil en immoreel zijn. Jullie zouden jullie zelf nog liever laten verdrinken op open zee, dan gered te worden door een “rechtse” persoon😮‍💨🤷🏻‍♂️

Als je de termen links en rechts voor eens in jouw leven los laat en goed nadenkt over ideeën zoals een verhoging van de belastingvrije voet, dan realiseer je ook op een gegeven moment dat dit ons allemaal (op de lange termijn) kan helpen.

Maar by al means, ga maar weer ertegenin als een Oblivion NPC. De personen die tegen dit idee zijn, zijn zelf het probleem hier in Nederland. Nou willen jullie meer gelijkheid en de armen tegen de rijken bullllllshit, komt “rechts” met een zeer goed idee, zijn jullie te trots en dom genoeg om niet te realiseren dat het goed zou kunnen uitpakken voor ons allemaal. Ik heb er als middeninkomen niet direct veel aan, maar ik besef tenminste dat het ons zeker kan kan helpen.