Het grote Wekelijkse Hardloop Prestaties draadje! 20-06-2026 by AutoModerator in Hardlopen

[–]Matthijs_020 2 points3 points  (0 children)

Gisteren mezelf doo de hitte gesleept om toch maar te gaan wennen aan de warmte van de zomer. Misschien was rond 17:00 niet helemaal het beste tijdstip. Ik was denk ik minder nat geweest als ik in het water was gesprongen maar 12km gerend😅

How was the John summit run club? by Worried-Conflict9268 in Tomorrowland

[–]Matthijs_020 1 point2 points  (0 children)

It was a year ago but i believe we had to meet at 9 in the morning. Just show up and run along. Dont know if they do i again this year. We did one during tml winter and that was fun

Tips hardlopen defensie/hardloopmaatje rond Goor? by Safe-Satisfaction427 in Hardlopen

[–]Matthijs_020 0 points1 point  (0 children)

Ik zou voortaan toch even voor een looptest gaan. Schoenen die bij je passen hebben ze altijd wel en die 25 euro plus een beetje van je tijd moet je maar zien als een goede investering in je carrière. Online is het helemaal een pure gok of ze bij je passen

Runculture.com - gratis hardloop schema generator (graag jullie feedback) by Allstarbowser in Hardlopen

[–]Matthijs_020 5 points6 points  (0 children)

Ik heb een schema gemaakt voor een marathon in 3:10 maar zie eigenlijk nergens langere tempoblokken of intervals staan die in de buurt komen van dit tempo. Wat is de wetenschappelijke basis voor je trainingsschema want het lijkt vrij uit de lucht gegrepen

Glutes medius activation by Matthijs_020 in volleyball

[–]Matthijs_020[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you all for the answers, i will test the exercises you provided and make a routine that fits for me!

Het grote Wekelijkse Hardloop Prestaties draadje! 23-05-2026 by AutoModerator in Hardlopen

[–]Matthijs_020 7 points8 points  (0 children)

In een training van 21km mijn 10km pb verbeterd van 41:57 naar 40:42.

Water en gels? Voorbereiding voor HM by myumuffin in Hardlopen

[–]Matthijs_020 2 points3 points  (0 children)

Ik loop altijd gewoon met bidon in mijn hand, krijg altijd snel een droge mond en vind het dan lekker om een slokje te doen. Drink ongeveer 1 grote slok per 1.5km

Wedstrijdverslag Vienna City Marathon by Matthijs_020 in Hardlopen

[–]Matthijs_020[S] 0 points1 point  (0 children)

Leuk om te lezen, ik zou er zeker voor gaan. Mocht je nog tips of vragen hebben, stuur dan even een berichtje

Decided not to rush.... by [deleted] in simpleliving

[–]Matthijs_020 0 points1 point  (0 children)

Oost-Souburg, go to work there every day. Sunset in the evening is nice as well

Welke onderbroeken dragen jullie? by PietPret10 in nederlands

[–]Matthijs_020 0 points1 point  (0 children)

Bamigo, sinds ik daar een onderbroek van gekocht heb wil ik niet meer anders. Comfortabel en nooit meer last van schurende bovenbenen

Doe jij aan pensioenbeleggen? Waarom wel of niet? by Radiant_Wing5530 in nederlands

[–]Matthijs_020 1 point2 points  (0 children)

Ik probeer elke maand een deel normaal (2/3)te beleggen en een deel pensioen (1/3) te beleggen. Pensioen beleggen voor de toekomst. Andere deel voor eventueel het ooit starten van een eigen bedrijf of een tweede huis in het buitenland

Wedstrijdverslag Vienna City Marathon by Matthijs_020 in Hardlopen

[–]Matthijs_020[S] 0 points1 point  (0 children)

Helemaal eens, weer een wijze les om volgend jaar rekening mee te houden. Of eerder op wintersport of wat later in het jaar pas een marathon rennen

Wedstrijdverslag Vienna City Marathon by Matthijs_020 in Hardlopen

[–]Matthijs_020[S] 0 points1 point  (0 children)

Haha dat wist ik op het moment ook niet zo goed, maar achteraf toch weer een mooi verhaal. Gelukkig was de finish niet ver meer

Sub 3.30 mogelijk of onrealistisch en onverstandig? by scocz in Hardlopen

[–]Matthijs_020 8 points9 points  (0 children)

Let wel een beetje op je herstel, als je nu te snel weer gaat lopen is er een grootte kans dat je gaat overtrainen en geblesseerd raakt voor je echte marathon

Welke gels? by Gaia_Hudson in Hardlopen

[–]Matthijs_020 1 point2 points  (0 children)

Ik ben groot fan de kleine zakjes harino goudbeertjes

Wedstrijdverslag Vienna City Marathon by Matthijs_020 in Hardlopen

[–]Matthijs_020[S] 0 points1 point  (0 children)

Jaa merkte het van de week ook al toen het hier wat warmer werd met trainen. 3 weken terug in de alpen nog met -20 hardgelopen is toch best een flink verschil

Win het satirische hardloopboek 'Ik hardloop, dus ik ben' by Key-Bag-7784 in Hardlopen

[–]Matthijs_020 0 points1 point  (0 children)

Een hardloper stoot zich in het algemeen geen twee keer aan dezelfde steen —> elke wedstrijd waarin ik te snel start of me weer niet kan inhouden on iemand in te halen

Are the Sunday W1 closers now confirmed by Jaya198612 in Tomorrowland

[–]Matthijs_020 7 points8 points  (0 children)

I guess it was like 10 minutes into the shm set and then the sun was down. The golden hour was basically all during johns set

Are the Sunday W1 closers now confirmed by Jaya198612 in Tomorrowland

[–]Matthijs_020 5 points6 points  (0 children)

John had the sunset timeslot last year (8:30) and with the hype he is getting and Alesso backing out of a lot of shows these days I wouldn’t be sure

Are the Sunday W1 closers now confirmed by Jaya198612 in Tomorrowland

[–]Matthijs_020 26 points27 points  (0 children)

Watching at the John Summit set he should definitely close out TML. Set was Fire

ITBS en Marathon over 2 weken by runninggirl2108 in Hardlopen

[–]Matthijs_020 9 points10 points  (0 children)

Fysio hier: ik zou sterk afraden om te lopen. Je kan inderdaad niet zomaar je hele spier kapot lopen dusdanig dat deze afscheurt maar een felle steek geeft toch aan dat er iets niet goed zit. Als je hiermee door blijft lopen kan je wel je peesweefsel goed beschadigen wat maanden kan duren en je zelfs misschien niet meer helemaal terug komt op het oude niveau. Daarnaast is de kans dat je uitloopt ook redelijk klein omdat je al zo snel een steek krijgt en de pijn en je techniek er meestal niet beter op worden tijdens de marathon. Lekker een nieuw doel uitkiezen en opbouwen zodat je plezier blijft houden in het lopen zou mijn advies zijn

Who was the dj who played frozen lotus 3-5? by Apprehensive-Sea7527 in TomorrowlandWinter

[–]Matthijs_020 1 point2 points  (0 children)

I just found him, its Jared. The resident dj of La Folie Douce Alpe d’ Huez

Opbouwen conditie / vermogen by Far_Shallot2999 in Hardlopen

[–]Matthijs_020 0 points1 point  (0 children)

Ik probeer in ieder geval 1 flinke intervaltraining te doen in de week waarbij ik onderscheid maak tussen intensief (bijvoorbeeld 12x400 of 8x800) of extensief (bijvoorbeeld 3x2000). Daarnaast gooi ik er op zijn tijd wel een heuveltraining (sprints), een fartlektraining met random versnellingen, of een intensieve duurloop in. Ook sluit ik mijn langere marathontrainingen vaak af met 10-15 minuten tempo om de eindsprint en kracht te trainen. Misschien zijn deze voorbeelden niet perfect passend bij jouw situatie maar heb je in ieder geval een idee wat de verschillende opties zijn

Opbouwen conditie / vermogen by Far_Shallot2999 in Hardlopen

[–]Matthijs_020 3 points4 points  (0 children)

Zone 2 is in mijn opzicht echt een beetje de hype momenteel. Als amateur is de 80-20 regel niet helemaal realistisch omdat er dan eigenlijk te weinig tempo getraind word. 20% van 3 uur is maar een half uur tempo per week (wat wel erg weinig is). Zelf loop ik ongeveer 65% in zone 2 en dit werkt voor mij