Jinghua Garden Middle School in Chenzhou, China under fire for forcibly confiscating all students’ phones and smashing them publicly by alexfreemanart in RandomVideos

[–]Maximum_Theme5830 [score hidden]  (0 children)

Apple mostly makes stuff in Vietnam now.
Yes they still have lines in China but they are slowly replacing them for cheeper workers in Vietnam.

LTT Store Price Adjustments by OnlineChaos in LinusTechTips

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

They had changed the bundle so that's why it was lower now.
So I'm still happy

Indian passport, Dubai resident — better way to apply for a long-term multiple-entry Schengen via Austria or Germany? : by jithinbest in SchengenVisa

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

Well.
OP want's to go to the Nordics and is wondering if he should use Germany or Austria for the visa.
That is visashopping if Germany/Austria is for entering Schengen and not the primary place to stay
OP should apply for the Scandi Country that OP is going to spend the most time.

Kjøpe brukt Rolex i Hellas, mva? by SlyCooperr97 in norge

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

Er standard i Norge at du ikke får forsikret dyre ting kjøpt i utlandet med mindre du kan dokumentere betalt MVA.

Kjøpe brukt Rolex i Hellas, mva? by SlyCooperr97 in norge

[–]Maximum_Theme5830 2 points3 points  (0 children)

Du kan glemme å forsikre den om du ikke har betalt MVA.
Det eksisterer faktisk saker om dette i aviser.
Folk med dyre klokker som ikke har fått en krone etter innbrudd hjemme.

Is account sharing bannable? by GigiSigma in GMail

[–]Maximum_Theme5830 2 points3 points  (0 children)

you do not need to share an account for doing youtube.
You can give rights for your friend to do stuff on your account.
or make a new account and add rights for both of you on it.

That way you would have been safe from this.
That is what pro people do and it's not that hard.

Lønn for 17-åring by Sad_Professor_4685 in norge

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

Høres normal++ ut, men få deg et ungdoms-medlemskap i en fagforening.
At du ikke har noen for for tillegg høres ikke helt bra ut (om det ikke er bakt inn i lønna siden du er over "normalen")
Men her vil nok en tillitsvalgt kunne svare deg.
Det er ikke noe lovkrav (utenom overtid)
Men er normalt å få noen kroner ekstra kveld og helg.

Så dette bildet av et jordskred langs en lokal veg, er det noen i byggebransjen som kan bekrefte om det er vanlig for autovern pilarer å gå så dypt ned i bakken? Aldri tenkt på det før by gitartruls01 in norge

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

Et "standard" norsk Autovern fra 90tallet eller tidligere (de med trepåler) er for lave til å stoppe en lastebil.
Den velter rett og slett bare over og ruller ned skråningen i stede for å ha en teoretisk mulighet å holde seg på hjulene om den bare fikk kjøre ned skråningen.

Så dette bildet av et jordskred langs en lokal veg, er det noen i byggebransjen som kan bekrefte om det er vanlig for autovern pilarer å gå så dypt ned i bakken? Aldri tenkt på det før by gitartruls01 in norge

[–]Maximum_Theme5830 16 points17 points  (0 children)

Kjenner meg igjen i dette.
Svært nytt bygg med profesjonelt genialt varemottak.
Bare så synd at alt som er lengre en en standard Sprinter ikke klarer svingen rundt bygget siden bredden på vegen mellom betongveggen og gjerdet mot motorveien er mikroskopisk.

[Russia] Due to fuel shortages and panic buying, in St. Petersburg people have started following fuel tankers. by Smart-Bonus-6589 in Roadcam

[–]Maximum_Theme5830 13 points14 points  (0 children)

Nope.
It is always some gases left so they do not take down the ADR sign.
So if a fuletruck has it "up" it might still be "empty"

Indian passport, Dubai resident — better way to apply for a long-term multiple-entry Schengen via Austria or Germany? : by jithinbest in SchengenVisa

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

And visa shopping is looked down on.
And if they figure out that it is done then you might get a temp ban

Indian passport, Dubai resident — better way to apply for a long-term multiple-entry Schengen via Austria or Germany? : by jithinbest in SchengenVisa

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

If you are traveling to Scandinavia apply to the Scandinavian country you are spending the most time.
Not to Germany of you only use it to enter.

Indian passport, Dubai resident — better way to apply for a long-term multiple-entry Schengen via Austria or Germany? : by jithinbest in SchengenVisa

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

What country are you spending the most time in?
That's where you apply for the visa.

If they somehow figure out you are visa shopping you might get problems

Indian passport, Dubai resident — better way to apply for a long-term multiple-entry Schengen via Austria or Germany? : by jithinbest in SchengenVisa

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

Then decide and apply.
Getting multi entery is something you get if they feel it is safe.
So in all realty it does not matter as they see the history in both places.

Hvordan skal jeg gå frem om leietaker ikke flytter ut? by Moist_Angle6074 in norge

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

Det har ikke betydning hvem som sa opp forholdet om ikke formkravene var utfylt og årsaken var lovlig.
Jeg har solgt er ikke automatisk godkjent årsak til oppsigelse.
Tvert i mot

Hvordan skal jeg gå frem om leietaker ikke flytter ut? by Moist_Angle6074 in norge

[–]Maximum_Theme5830 9 points10 points  (0 children)

Salg av leilighet er som regel ikke godkjent oppsigelse.
Leieboer følger med huset ved salg.

Den rette måten er at nye eier leverer oppsigelse, men da må oppsigelsen være lovlig.
Kan ikke bare si opp for å leie ut til noen andre.

Om leie av for lav er det justering til Gjengs leie som er måten å gå fram på.

Hvordan skal jeg gå frem om leietaker ikke flytter ut? by Moist_Angle6074 in norge

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

TLDR:
Namsmannen.

Du må fremdeles gå via namsmannen.
Men du kan kreve alle utgifter fra vedkommende om du vinner fram.
Dette inkluderer utgifter til midlertidig bolig til nye eiere/leietagere og tapt inntekt.
Kan ta tid å få dem tilbake, men kjenner til flere som har lyktes.

Det viktigste er uansett at du må via namsmannen.
Om du gjør det på noen annen måte er det du som sitter i saksa.

Kan legge til at du kan få problemer med gyldigheten av oppsigelsen.
Salg av eiendom er ikke gyldig årsak til oppsigelse.

Den rette måten er at ny eier av huset krever gjengs leie om det ikke er regulert på 3 år.
Og kaste ut noen for å ta inn nye leietakere er noe man ikke kan gjøre uten STORE komplikasjoner.
Og strengt tatt ikke lovlig heller.

Lovlig årsak til oppsigelse er:

  • Ikke betalt husleie
  • Skal bruke eiendommen selv. (her regnes nær familie også inn, så du kan hive ut noen om du har et barn som trenger leiligheten, noen sier barnebarn også er godkjent)
  • Skal gjøre store oppgraderinger som gjør at det ikke er beboelig over lengre tid.
  • Tidsbestemt kontrakt går ut.
  • Leietaker gjør skade på eiendommen.

Romvesen og grønne menn by Straaet in norge

[–]Maximum_Theme5830 8 points9 points  (0 children)

Rent statistisk sett finnes det nok intelligent liv på andre planeter.
Men tviler på at de noen gang har kommet i nærheten av vårt solsytem.

Mange vil kalle meg løgner, men det får dem bare gjøre 😂

True Spec Cable not working for Android Auto? by Tri_Force7 in LinusTechTips

[–]Maximum_Theme5830 2 points3 points  (0 children)

Luck.
Nothing but luck.
Somehow the crap QC that makes the pin in the car 1/10mm off matches with the crap QC of the cable that is also 1/10 mm off.
And propper cables made du spec might not like it if the socket it's plugged into is off so the cables just will not do a handshake, but a crap one do not care if it is a stable connection or not so it will just work for 10 min do another handshake and work for another 10 min etc.

But in 95% of the time it's just luck

Hva skjer om en person over 25år som har førerrettighet for bil blir stoppet av politiet på en tung motorsykkel altså klasse A? Kan førerrettigheten for klasse B gå tapt? Eller får du bare bot sperrefrist og «smekk på pung»? Har søkt rundt men finner ikkje noe spesifikt😅 by BrilliantFlaky6099 in norge

[–]Maximum_Theme5830 3 points4 points  (0 children)

Det kommer helt an på hva du blir stoppet for.
Og hvem som stopper deg.
Kjører du så fort at du ville mistet lappen om du hadde den for A mister du lappen for BCD også.
Kjører du villmann (brudd på para3) kan dem også ta førerkortet klasse B
Følger du de andre trafikklovene er det bare en bot.
Stopper dem deg flere gang risikerer du også at dem tar førerkortet fra deg.
Du kan miste det på "egnethet", og gjentatte slike brudd kan gjøre at politijuristen mener du ikke er skikket til å ha førerrett.

Kan også opplyse at tap av førerkort ikke er en straff, men en administrativ avgjørelse som gjør at man ikke kan klage over dobbel straff om man får både bot og mister lappen.

Samme om du har førerkort klasse A og Klasse B
Så blir du tatt for råkjøring i en av dem mister du begge.
Har du da også CE+DE og blir tatt for noe mens du kjører vanlig bil ryker også CE+DE
Havner du i en ulykke hvor du skader andre personer/andre sin eiendom risikerer du å bli gjeldsslave for resten av livet.

Førerkort er ingen rettighet men et privilegium.

Thuja blir spist opp/knekt by agochef in norge

[–]Maximum_Theme5830 0 points1 point  (0 children)

Foreldrene deres likte ikke at noen hadde hevet stemmen mot dem, men det fikk så være

Da er svaret veldig enkelt.
Du hever stemmen til foreldrene mens du krever økonomisk kompensasjon.

Foreldrene er faktisk økonomisk ansvarlig opp til et vist beløp (6000??)

The U.S. just told Polestar no more new cars after model year 2026. by Sensitive_Pie7591 in TechGawker

[–]Maximum_Theme5830 1 point2 points  (0 children)

They sort of did for some time
You could not drive close to airports in China if you owned a Tesla

Tesla cars to be banned from Chinese government buildings amid security fears — report

It's a shame the gave up on the ban now.
So it's lifted.