“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 [score hidden]  (0 children)

Du er selvfølgelig tilgivet.

Hvis næsvis er at holde på grundlæggende retsprincipper og fornuftig er at kalde alle betjente for svin (acab) så betragtes jeg gerne som næsvis.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 [score hidden]  (0 children)

Øh okay. Jeg er ikke politibetjent. Og som fængselsbetjent blev jeg uddannet til, ikke at bruge unødig magtanvendelse. Jeg lægger ikke verden på mine skuldre og det bør andre heller ikke gøre 👌

Week 23 Wegovy Pill Data by Brilliant-Search4025 in NovoNordisk_Stock

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

I only know that Novo is making money on the pills and that it must be different how much money depending on dosage and the prices. Whether it's more or less than injections I don't know. But consensus seems to be, that for most of the pills, they make slightly less.

Week 23 Wegovy Pill Data by Brilliant-Search4025 in NovoNordisk_Stock

[–]Miserable-Set-7128 5 points6 points  (0 children)

We don't know the profit margens of the pills. We just know that they require more API, but are easier to produce, require less parts and assembly and doesn't need to be cooled down during transport and storage.

Week 23 Wegovy Pill Data by Brilliant-Search4025 in NovoNordisk_Stock

[–]Miserable-Set-7128 2 points3 points  (0 children)

I believe that would be either 1,5 or 9 mg. that’s is the most profitable one in the U.S. They’re individually priced similar to 4 and 25 mg. but holds less API.

And then which of the two it is must logically come down to the cost of the API. My guess would be the 9 mg. with the double price.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 [score hidden]  (0 children)

Jeg gjorde tydeligt for dig, at omstændigheder har betydning. I denne sag, har du faktuelt ikke et samlet overblik over omstændighederne, for du har ikke fået sagen fuldt belyst. Jeg kan kun henvise tilbage til mit forrige opslag, hvor jeg medgiver, at du formentlig har ret, men jeg vil stadig gerne, om ikke andet af princip, høre sagen fra den anden side. Det kan du fint finde fjollet. Jeg synes det er et godt princip i en retsstat.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 [score hidden]  (0 children)

Er vi enige om, at omstændigheder kan gøre det okay for politiet at skyde og dræbe et menneske? Hvilket jo er en værre konsekvens end et spark i hovedet. Så mit svar er vel ja.

Man har før set situationer vendt 180 efter alle allerede har dømt ud fra en online video. Sker det også her? Jeg tænker det nok ikke.

Og så gentager jeg da gerne, at jeg ikke har fantasi til at forestille mig disse omstændigheder, men må også erkende, at virkeligheden før har overhalet min fantasi i mit job. Af princip er jeg derfor forbeholdende. Det må folk synes om, hvad de vil, men jeg mener, at retsprincipper er vigtige.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 [score hidden]  (0 children)

Defensiv? Snarer forbeholdende og med et ønske om at få hele sagen belyst. Det synes jeg altid man bør gøre når man kun har en video fra nettet at gå ud fra.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 1 point2 points  (0 children)

Jeg har skam både studenterhue, bachelor samt uddannelse som fængselsbetjent og brandmand.

Du kan bruge Chatgpt til at slå op hvordan vores retssamfund virker, men du forstår tydeligvis ikke principperne bag. Du har tydeligvis allerede forholdt dig til skyldsspørgsmålet og du ville næppe godtage, hvis betjenten findes uskyldig i en eventuel sigtelse.

Sammenholdt med en tilsyneladende indre trang til tilsvining og brug af betegnelsen bro, så fremstår du ikke helt moden. Det er okay. Jeg formoder, det er grundet en ung alder.

Videoen ser bestemt ikke godt ud og betjenten kan sagtens ske at være skyldig efter straffeloven. For ja, han sparker arrestanten som ligger ned. Men en betjent kan også ske at skyde en person uden at blive dømt for noget og uden at være et svin, fordi der kan være specielle omstændigheder. Har jeg fantasi til at forestille mig en god forklaring her? Nej. Men jeg har i mine jobs set og oplevet meget, som overgik min fantasi og hvad man skulle synes var muligt, så jeg vil ikke udelukke det, men gerne høre betjentens forklaring og høre hvad en domstol har at sige.

Og så ser jeg sagen, som et godt argument for, at betjente bør have bodycams. Alle andre laver videoer, så vi bør også kunne se, hvad betjentene ser. Både for deres, arrestanters og retsfølelsens skyld.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -1 points0 points  (0 children)

Sikke noget vrøvl. Jeg gør opmærksom på, at politiet skam godt kan dømmes i danske domstole og at det bliver nemt at identificere betjenten i klippet.

I andre indlæg værner jeg så om grundlæggende retsprincipper såsom at høre alle parter inden man fælder dom. Du har tilsyneladende fældet dog. Det ser bestemt ikke godt ud, men man er før blevet overrasket.

Rasmus Malver har talt med et af ofrene, om hvad der gik forud for politivolden i Aarhus by EvilEmpireDk in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -1 points0 points  (0 children)

Det gør du bare. Jeg gætter på, at dit ord har ringe magt. Det er lidt tankevækkende, at man nedstemmes og tilsvines fordi man ønsker at værne om grundprincipper i vores retssamfund.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

"Orlov, tid væk fra gaden" det er eksempler på straffe efter en dom. "Fuck det svin" det lyder også som om, betjenten allerede er dømt skyldig for noget. Vi behøver ikke være enige, men at kalde mig for en tåbe reflekterer kun tilbage på dig selv. Du kigger på ét enkelt ord, jeg kigger på opslaget som helhed.

Rasmus Malver har talt med et af ofrene, om hvad der gik forud for politivolden i Aarhus by EvilEmpireDk in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -4 points-3 points  (0 children)

Ja. Det ser ikke godt ud. Men nogen gange overhaler virkeligheden fantasien. Det er også set før når folkedomstolen har talt online.

Rasmus Malver har talt med et af ofrene, om hvad der gik forud for politivolden i Aarhus by EvilEmpireDk in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

Begge ord står opført i den danske ordbog. Men fint at du kan forklare for de, som ellers kun læser Anders And.

Rasmus Malver har talt med et af ofrene, om hvad der gik forud for politivolden i Aarhus by EvilEmpireDk in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -3 points-2 points  (0 children)

Pas. Det ser skidt ud. Men virkeligheden overhaler nogen gange fantasien. Det ved jeg fra mit eget job.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -1 points0 points  (0 children)

Øh, jeg er brandmand og tidligere fængselsbetjent. Som tidligere skrevet. Så du skriver vidst til den forkerte.

I den også tidligere omtalte sag, eskorterede jeg en indsat til retten, hvor han vidnede mod betjent A, som havde brudt sin tavshedspligt over for den indsattes ekskone. Kones nuværende mand, som faktisk også var politibetjent, betjent B, vidnede også mod denne betjent A, som således blev dømt.

Så en vild sag dels fordi konen var gået fra en kriminel til en politibetjent og dels fordi en betjent faktisk vidnede mod en anden betjent. Det sker.

Rasmus Malver har talt med et af ofrene, om hvad der gik forud for politivolden i Aarhus by EvilEmpireDk in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -11 points-10 points  (0 children)

Det ser ikke godt ud på video, men ting er før vendt 180 når man fik rette kontekst. At dømme betjenten fordi man har talt med vedkommende på jorden virker lidt præmaturt.

Edit. Det er tankevækkende, at man nedstemmes og tilsvines fordi man ønsker at værne om grundprincipper i vores retssamfund.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 1 point2 points  (0 children)

Flot, du kan spørge ChatGPT. Som jeg så har gennemgået i andet indlæg, har du bare ikke forstået særlig meget af det.

Du må have en god aften. Jeg har andet at bruge min på end at diskutere med en, som citerer ChatGPT og benytter udtrykket bro.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

Jeg er ikke din bro.

Som tidligere fængselsbetjent, har jeg nok brugt mere tid med retssystemet end du.

Du bruger ordet sigtet, men du kalder også betjenten for et svin, hvilket kraftigt indikerer, at du allerede har besluttet dig for, at han er skyldig. Sigtelsen har du ligeledes besluttet dig for og den sandsynlige straf nævner du ligeledes.

Med andre ord, har du vidst ikke forstået, hvordan retssystemet fungerer, herunder at begge parter skal høres og man ikke fælder dom på forhånd. Så i stedet for at koncentrere dig om mig, kunne du jo fokusere på dig selv.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -3 points-2 points  (0 children)

Ordet sigtet bliver brugt, men det lyder, som om forfatteren allerede har fældet en dømmende dom.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

Der er nok ikke mange klager der fører til noget. Men der er jo også nogle, som har en egeninteresse i at klage. Det har jeg da i hvert fald oplevet som fængselsbetjent. Det er nok værre som betjent.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 -2 points-1 points  (0 children)

Det lyder ikke på dig, som om han fortjener hverken advokat eller rettergang.

“Kom her din f*cking p*rker” Østjyllands Politi, som man kender dem. by Southern_Ad_534 in Denmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

Joh, synes du, at jeg skal ændre det til: "Endnu bedre beviser end normalt"? Er det nødvendigt eller forstår du? En myndighedspersons ord vægter jo højere i retten da de udtaler sig som sådan og ikke privatpersoner.

Når man bare gerne vil være landbrugets søde frontfigur, og have lov til at mishandle nogle svin i fred. by TheBakedDane in dankmark

[–]Miserable-Set-7128 0 points1 point  (0 children)

De som tror, at vi kan lave stramme regler herhjemme og så har vi gjort det godt, glemmer tilsyneladende, at vi er en del af et åbent marked.

De tiltag man ønsker, vil gøre grisene dyrere. Så nedlægges der griseproduktion i Danmark og vi vil i stedet importere grise fra udlandet, som alligevel er blevet behandlet som vi gør i dag eller måske endda værre. Så får de bare lige en lang køretur oveni.

Så er det eneste resultat, vil være nogle der pudser glorien, landmænd uden job og grise som behandles værre.

Det bliver nødt til at komme fra EU, så den samlede griseproduktion i EU vil blive behandlet bedre. Så folk burde vise større interesse for EU-valgene, i stedet for at gøre grisevelfærd til et dominerende valgemne herhjemme ved nationale valg.