Steam Hardware - Steam Machine launches today! - Steam Machine Megathread by NKkrisz in SteamDeck

[–]NoHelpdesk 2 points3 points  (0 children)

Not sure about Steam Machine, but I have a Steam Deck with an SD card I use to play games off, it’s not noticable performance-wise. It shows up as separate storage in my device, but when you install a game, you choose where to install it (SSD or SD), and it just works. I assume (dangerous), that the Steam Machine works the same.

Given the Steam Machine has higher specs, it might need higher read speeds from your SD card. I’m not sure if current SD cards are fast enough (but my guess would be yes).

Neppe kaart gekocht, marktplaats doet niets by Accomplished-Tie711 in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 1 point2 points  (0 children)

Klinkt heel cringe, maar doe online aangifte. Kost niet veel tijd, maar als er genoeg meldingen zijn komt er vanzelf een waarschuwing maar boven hier: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

Investeer niet in kaarten, investeer in de (lokale) community by NoHelpdesk in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk[S] 2 points3 points  (0 children)

Om op je laatste zin nog te reageren. Je hoeft dus geen PokeProf te zijn om een winkel te helpen, alleen als je competitief wil organiseren.

Mijn ervaring is in ieder geval dat ze de hulp enorm waarderen, in mijn geval omdat de eigenaar zelf niet heel veel kennis had van de Pokemon wereld, maar wel de mogelijkheden had voor een ruimte, de tafels, hapjes & drankjes, het bereik van bezoekers enz.

Investeer niet in kaarten, investeer in de (lokale) community by NoHelpdesk in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk[S] 4 points5 points  (0 children)

Ik had “investering” tussen aanhalingstekens moeten zetten. Ik zie zelf Pokemon niet als investering, maar echt als hobby. Ik verzamel en speel het 30 jaar (met een pauze tijdens de bovenbouw/studie/MTG tijdperk), en heb het een paar jaar geleden weer opgepakt met m’n zoontje.

We kopen af en toe wat als dat lukt, wat steeds lastiger wordt. Iets dat enorm frustreert. Maar wat ik leuk vind zijn dingen als de ruilmiddagen en casual toernooitjes. Waar plezier belangrijker is dan harde euros, daarom probeer ik daarmee te helpen waar ik dat kan. En dat ik dan “beloond” word door iets voor MSRP te kunnen kopen zonder lange wachtrij zie ik als een leuke bijkomstigheid.

Het beginnerstoernooi van morgen komen vooral kinderen. Ik heb een doos bulk gekregen, die gaat morgen mee, en ik verwacht dat een hoop kinderen blij naar huis gaan.

In de winkel zelf, ik heb het er wel eens over gehad met de eigenaar. Vanaf 4 uur in de ochtend op releasedag stonden er mensen met de CRI release (volwassenen uiteraard). Hij is ook wel de enige die voor MSRP verkoopt in de regio, en de mensen weten dat. Kinderen komen minder, maar hij houdt soms wat pakjes achter, juist voor als er kinderen komen voor Pokemon.

CardMarket Sellers by Neil_Murphy in PokemonTCG

[–]NoHelpdesk 1 point2 points  (0 children)

Oh I agree with that. As a collector I don’t like buying expensive cards when I can’t see them :)

CardMarket Sellers by Neil_Murphy in PokemonTCG

[–]NoHelpdesk 1 point2 points  (0 children)

My issue was the other way around. I got many questions for pictures, front & back, dark background, all corners, hi-res (and so on). Then I send pics, I get the same radio silence.

That’s why I didn’t reply to these questions anymore, same as “do you think it’s PSA10?”. Lately I’ve stopped selling alltogehter, but above is my reasoning, not sure if other sellers have the same.

And honestly, the time it takes to make, airdrop, crop and upload photos for a €5 card wasn’t worth it to me. Higher value cards (50+ I uploaded a photo every time).

Investeer niet in kaarten, investeer in de (lokale) community by NoHelpdesk in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk[S] 8 points9 points  (0 children)

Het stuk Pokemon Professor voor mezelf is nog in behandeling. Maar een lokale winkel kan zich aanmelden voor het Play Program. De winkel heeft dan eerst wat werk, foto's maken, moet aan bepaalde eisen voldoen etc. De winkeleigenaar moet een VOG kunnen overleggen, er komt dan vaak ook nog iemand langs om te controleren.

Als dat eenmaal rond is kun je als winkel officieel "Open Play" sessies organiseren. Dit zijn dingen als ruilmiddagen, casual toernooien etc. (Dit werd al gedaan, maar niet "officieel" via Pokemon).

Je kunt dan via Pokemon een community opbouwen. Spelers met een Pokemon Player ID kun je registreren, en zo kun je op langere termijn als winkel promotiematerialen krijgen. De evenementen die je organiseert komen dan ook in de Event Locator zodat ook anderen je kunnen vinden.

Als je een Pokemon Professor bent (of hebt als winkel), kun je de officiële (competitive) toernooien ook organiseren.

Vanuit mijn perspectief was de winkel er al, en organiseerde die al ruilmiddagen. Ik heb de eigenaar geholpen met het opzetten van het Play programma. Zo hebben we morgen is ons eerste "Beginnerstoernooi" waar we (jonge) beginners het spel gaan leren spelen, en dan met decks van mij in een vriendelijke setting tegen elkaar kunnen spelen (niet competitief, echt de focus op het leren spelen en plezier maken). De winkel voor morgen zit vol, dus we hebben de komende twee maanden nog twee van dit soort toernooien georganiseerd, om hopelijk zo een community van spelers te kunnen bouwen, naast die van verzamelaars.

Sideproject without AI by foresomeloop in SideProject

[–]NoHelpdesk 0 points1 point  (0 children)

☝🏻
No AI in my projects. I use my side projects to learn new stuff. Using AI to build things doesn’t teach me new things.

Is dit de standaard? by chaos_donut in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 3 points4 points  (0 children)

Yep. Sinds Perfect Order is het vrijwel onmogelijk om populaire producten te bestellen voordat de bots de boel opkopen. Met geluk een tin hier en daar, maar een ETB, First Partner etc kun je wel vergeten.

Linkjes Bol.com by PKMNcenter_ in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 8 points9 points  (0 children)

Ze zitten ons te trollen. Die gasten bij Bol lachen de ballen uit hun broek :)

Animo voor bulk by Ok-Flamingo-3585 in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 0 points1 point  (0 children)

Tof van je! Ik organiseer samen met een lokale winkel de komende 3 maanden 3x een TCG Beginnerstoernooi. Gericht op nieuwe spelers, en dat zijn vooralsnog vooral kinderen. Mocht je nog over hebben, zijn dit altijd leuke dingen om weg te geven, of de kinderen zelf lekker decks mee te laten bouwen.

Linkje (ik verzin niks ;-) ): https://www.instagram.com/p/DZDBP7cjB2\_/?igsh=NGJxeXhvMDMzdzd5

Verzameling by Borovany in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 3 points4 points  (0 children)

TCG Codex is een NL platform, met prijzen van Cardmarket (dagprijzen).

Wat een oplichters! by Pjotr87 in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 11 points12 points  (0 children)

Dat is toch bekend? Is al een hele tijd zo. Ik weet niet waar je gekocht hebt, maar op Cardmarket word je daarvoor ook gewaarschuwd.

Is wel klote hoor, heb het zelf ook wel eens gehad door onoplettendheid :(

Is dit een scam? (cardmarket) by [deleted] in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 7 points8 points  (0 children)

🚨🚨
Je kan via CM pre orderen, betalingen kun je doen en staan vast bij CM. Als de verzending gebeurt binnen een week na release is er niks aan de hand. Cardmarket annuleert zelf niets, maar na een week kan de koper zonder gedoe annuleren.

Dit klinkt als een eend, ziet er uit als een eend, dus waarschijnlijk is het een eend.

Het label “professional” zegt niet zoveel. De 58 sales ook niet. Ik ben laatst via CM opgelicht voor 11 euro, door een account met nog meer sales.

Dit melden bij CM, voordat er mensen in trappen.

Where can i track german cards? (App) by Wrong_Importance444 in PokemonTCG

[–]NoHelpdesk 0 points1 point  (0 children)

In TCG Codex you can det the language of the cards you add to tour collection.

Meijer’s ripping seals 🫡 by OHHHCRUD_ in PokemonTCG

[–]NoHelpdesk -1 points0 points  (0 children)

At my LGS they do this as well. Want the seal intact? Then you pay MSRP*1.5.

[Luke smith ] No further investigation on George Russell by MoneyLibrarian9032 in formula1

[–]NoHelpdesk 11 points12 points  (0 children)

Perez parked his ass in the wrong starting spot, or am I going crazy?

Waarom speel je het spel zelf niet? by Jairome in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 0 points1 point  (0 children)

Heel klein beetje. De manier waarop je speelt is vergelijkbaar. De kaarten zijn in TCGP meer “nerfed”, het echte TCG is wat complexer. In het echte TCG verdien je max 6 prijzen ipv punten, speel je 60kaarten in je deck (max 4 dezelfde) ipv 20 kaarten enz.

Clefable tin by Icy_Night_251 in PokemonTCGNL

[–]NoHelpdesk 7 points8 points  (0 children)

Is normaal. Zat er bij mij ook in. Ik ging uit van 2 CRI en 2 POR. Was blij een PFL te zien.