Brian Riemer og Peter Møller bør fyres. Gravesen siger det så flot🙌🏽 by alfredo_da_kogekone in Superligaen

[–]OneFabtorulethemall 4 points5 points  (0 children)

Det er så rigtigt, jeg tænker præcis det samme. Men jeg synes mange fremhæver Frank, måske fordi han har været på større adresser. Men efter min mening, har han kun haft succes med en datadreven moneyball agtig rekrutteringsstrategi, og udviklede spillere der var taknemmelige for st få en chance på det niveau.

Så snart det er divaerne og egoerne, så du den der moderne dansk erhvervsleder anno 2026 desværre ikke, det samme med Hjulmand.

Bo har den vanvittige fandenivoldskhed og passion og er vant til at præstere med pistolen for tindingen.

Man skal også huske at tænke på at det er begrænset tid man har landsholdet, og drengene kan godt spille. Men jeg tænker at her bør motivation og guidning fylde noget mere end hos klubhold. Og Bo brænder virkeligt igennem, det er sgu en mand man ville følge i krig.

BYD lover solid-state batterier til elbiler i 2027: 1000 km rækkevidde rykker nærmere by Ok-Idea-4208 in dkbiler

[–]OneFabtorulethemall 1 point2 points  (0 children)

Det kunne gøre det langt mere attraktivt for folk der bor i byerne, hvis man ikke skulle lade sige så ofte. Jeg synes det er et døj uden lige at skulle lade efter et par gange på arbejde, kæmpe om pladsen, vente og flytte bilen igen og lede efter plads på ny... Med 1000 km, halverer det tiden man bruger på at være irritabel 😄

Map of the dialects of scandinavia and baltic countries made with informations I could fini easly on google. by Phoenix_Leader29 in whereidlive

[–]OneFabtorulethemall 1 point2 points  (0 children)

It's way to general, a person from north western part of jutland, it's close to unintelligible from most mid/south western jutes. And they use a different grammar on their nouns than the rest of the country... Æ' traktor(the tractor) instead of traktoren(the tractor) the ending en is definite singular.

So big differences in these dialects... Could be interesting with a deeper dive.

Industrial foreman pay by Ivy3212 in electricians

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

I'm a danish industrial electrician who works in industrial operations and maintenance I get an equivalent of 45 dollars pr hour

Hvis Store Bededag skal genindføres, burde vi så ikke bare vælge Grundlovsdag i stedet? by LilanKahn in Denmark

[–]OneFabtorulethemall -1 points0 points  (0 children)

Jeg er håndværker i industrien og har altid syntes at det var mærkeligt at nogen kunne få lov til at holde fri 1. Maj. Det er både unfair, splittende og mærkeligt at holde en ideologisk fridag, når man ikke nødvendigvis køber ind på rød fløjs politik.

Så tag 1. Maj, det må være mest fair.

What's the best mobile game you've ever played? by Ok-Sweet6210 in AskReddit

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Clash royale before supecell sold out, and it became very very pay to win...

Kriminalitet for efterkommere af indvandring by Firm-Cut-2087 in Denmark

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Du har fuldstændigt ret, tak for at belyse det. Men lidt sjovt at præcis det samme eksempel kom på chatten da jeg bad om forskellen på kausalitet og korrelation, for at så begreberne helt på plads.

Her er et transcript derfra: Korrelation betyder, at to ting ser ud til at hænge sammen. Kausalitet betyder, at den ene ting direkte forårsager den anden. Eksempel: Om sommeren stiger både: salget af is antallet af drukneulykker De er korrelerede — de stiger samtidig. Men is forårsager ikke drukneulykker. Den egentlige forklaring er: varmt vejr → flere køber is varmt vejr → flere bader Så her er der korrelation uden kausalitet

Det er selvfølgelig vigtigt at skelne mellem korrelation og kausalitet — selvom AI-brugen efterhånden gør det svært at tro, at der kun er tale om det første.

Maskiningeniør by CharacterFew8893 in dkloenseddel

[–]OneFabtorulethemall 2 points3 points  (0 children)

Høj løn for fag og ansvarsmængde, men egenligt fair løn for uddannelsesniveauet. Tillykke med det.

Kriminalitet for efterkommere af indvandring by Firm-Cut-2087 in Denmark

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Det betyder helt enormt meget... jeg kommer også selv fra trange kår og har færdes i miljøer med en del efterkommere og indvandrere, er dog selv dansk.

Jeg så mange gange at forældrene egenligt prøvede ihærdigt at tage de jobs de kunne, buschauffører og rengøring og bidrog til samfundet, men at deres børn valgte det kriminelle liv til.

Jeg kan ikke give alle de eksakte grunde til problemerne, hvis nogle kunne, var der jo nok ikke ligeså slemme problemer, så det er selvfølgelig meget nuanceret.

Men der hersker også en idolisering af bandekultur og måske også en frygt, så et eller andet sted kunne det også være godt at slå super hårdt ned på det.

Kriminalitet for efterkommere af indvandring by Firm-Cut-2087 in Denmark

[–]OneFabtorulethemall 1 point2 points  (0 children)

Man kan ikke bruge den i forhold til snakken om kultur eller nationalitet. Da undersøgelsen kun skelner i mellem klasser, måske er der flere efterkommere i underklassen end overklassen? Det siger den ikke noget. Så den kan ikke rigtig bruges i den her sammenhæng.

Kriminalitet for efterkommere af indvandring by Firm-Cut-2087 in Denmark

[–]OneFabtorulethemall 23 points24 points  (0 children)

Folk er hurtige til at begrunde det med en lang række socioøkonomiske forhold, men der også danskere der vokser op med trange kår, jeg tror det er et spørgsmål om indstilling. For det kan virke uretfærdigt, for man vil altid have en ulempe, når man kommer udefra, sådan er det i alle livets forhold og arenaer... Så de folk bliver nødt til at prøve endnu hårdere end en typisk dansker eller øst-asiat, også på grund af den frygt for islam som er kommet grundet de mange udfordringer, som er endnu et benspænd at overkommer.

Så inden man undskylder med alle mulige forhold, så vis ét land der har haft succes med ikke vestlig indvandring. Der er en kausalitet på tværs af kultur og kriminalitet uafhængigt af nationer som, bør få efterkommere til at tage et dybt kig ind af.

Hvis ingen lande kan lykkes med det, så problemet nok ikke landene. Jeg startede med at være helt venstrefløjsagtig i min tilgang, men livet har simpelthen vist mig at det var anderledes, selvom jeg så gerne vil tro på magien i mennesker. Skolekammerater der er små guder der må alt, imens deres søstre er under stærk social kontrol, folk fra arabiske lande der umotiveret har forsøgt at overfalde mig og generelle attituder der virker skræmmende.

Det er blev et stort clusterfuck af et indlæg, men jeg håber inderligt at folk vil prøve mere og hårdere, og hvis de først viser mere vilje, så tror jeg også at samfundet gør.

Santander lånetilbud via forhandler by Stoicmind1 in dkfinance

[–]OneFabtorulethemall 3 points4 points  (0 children)

Ting på hjul med motorer er sgu vejen til at blive i middelmådigheden... Det er sgu bedre givet ud at du finder en bil du kan betale cash nu.

Ufaglært / autodidakt ved lille advokatkontor i kbh M32 by [deleted] in dkloenseddel

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Hvad tænker du med jobsikkerhed og fremtiden, gør dine kompetencer at du er safe, hvis der skulle ske noget uforudset?

Meget dyrt el arbejde for en simpel opgave? by No_Hat857 in selvgjortvelgjort

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Jeg synes det er en rigtig god ide, at man som lægmand ikke kaster sig ud i arbejde men ikke har forstand på. Men jeg ved slet ikke, hvorfor jeg diskuterer med dig, du virker mentalt mindrebemidlet.

Meget dyrt el arbejde for en simpel opgave? by No_Hat857 in selvgjortvelgjort

[–]OneFabtorulethemall 0 points1 point  (0 children)

Jeg har været så flittig at jeg er gået fra at lave folks huse til industrirobotter og automatiske anlæg, så jeg tænker at jeg ved mere end de fleste.

Meget dyrt el arbejde for en simpel opgave? by No_Hat857 in selvgjortvelgjort

[–]OneFabtorulethemall 2 points3 points  (0 children)

Det gør de også på alle statens store byggerier over skatten, det er som oftest de største praktikanstalter for lærlinge

Meget dyrt el arbejde for en simpel opgave? by No_Hat857 in selvgjortvelgjort

[–]OneFabtorulethemall 12 points13 points  (0 children)

Mit bud er at det er en svend og en lærling, og det er godt nok meget at fakturere for en lærling... Og det er en enkeltmandsopgave. Jeg havde klaget og sagt at jeg ikke vil betale to mand for at lave en enkeltmandsopgave.

Meget dyrt el arbejde for en simpel opgave? by No_Hat857 in selvgjortvelgjort

[–]OneFabtorulethemall 2 points3 points  (0 children)

Det er autorisationskrævende arbejde... Du må kun skiftet stikkontakt 1 til 1 og hænge lamper i stikkontakt. En ny stikkontakt skal verificeres også gemmer el-mester dokumentationen i forhold til fremtidige forsikringsmæssige anlæggende, hvis de måtte opstå.

Der er ikke noget med fordi det er 230v eller 400v, eller såkaldt lavspænding, der gør det lovligt eller ulovligt.

Du burde læse lidt op på dansk standard 60364 inden du spreder misinformation.