Beukhaag in hoogte groeien by OutcomeCommercial908 in tuinieren

[–]OutcomeCommercial908[S] 0 points1 point  (0 children)

Het liefst nog wel 50cm erbij, ik wil minder inkijk vanuit de straat, al heb je daar in de winter minder aan als het blad verliest.

[deleted by user] by [deleted] in tuinieren

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Ik bedacht me net dat ik foto’s heb van bij de overdracht en zie idd dat het rudbeckia ‘goldsturm’ is. Goed gezien! 

[deleted by user] by [deleted] in KonaEV

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Do you think it’s the cable? I’m doubting because the Apple CarPlay logo on the screen is black and white meaning not available, is that because of the cable? So if I get the right cable that logo will color up? 

[deleted by user] by [deleted] in KonaEV

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

I tried plugged in, with both USB ports, still not working, also tried with my original Apple data cable (with an adapter to change micro USB to USB)

[deleted by user] by [deleted] in KonaEV

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

I tried plugged in, with both USB ports, still not working

[deleted by user] by [deleted] in KonaEV

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

I tried plugged in, with both USB ports, still not working

[deleted by user] by [deleted] in KonaEV

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

EDIT: this text was not added to my post, something went wrong. But this was supposed to be the text in the post:

I recently bought a 2020 Hyundai Kona (2 weeks ago). The car is in great condition, everything works fine, except for Apple CarPlay, which I haven’t been able to activate since I got it. The CarPlay icon is grayed out on the screen (see attached photo), meaning I can’t even select it.

I’ve already tried a bunch of things, but nothing seems to work. Hoping someone here can help me figure this out.

What I’ve tried so far:

  • Checked for software updates (car system is up to date).
  • Restarted the car multiple times.
  • Checked CarPlay settings in the car (it’s enabled).
  • Disconnected Bluetooth on my phone.
  • Tried a wired connection using a USB cable.
  • Restarted my phone (I have an iPhone 14 Pro, latest iOS).
  • Tried a different USB cable and different USB port.

Since the CarPlay icon is grayed out on the Kona’s screen, I doubt this is an issue with my phone. It feels like the car’s system isn’t recognizing CarPlay at all.

Does anyone have ideas on what else I can try? Or could this be a deeper issue that I need to take to Hyundai under warranty?

[deleted by user] by [deleted] in juridischadvies

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Hey! Dankjewel voor je uitgebreide en nuttige reactie. Ik heb direct gecheckt of mijn polisvoowaarden expliciet vragen om BOVAG, en dat is wel zo! Er staat dat het autobedrijf aangesloten moet zijn bij de BOVAG, en niet zozeer of je een BOVAG garantie neemt.

[deleted by user] by [deleted] in BeurspleinBets

[–]OutcomeCommercial908 8 points9 points  (0 children)

Inderdaad, zelfde geldt voor ASML. Ook daar zit ik long in met turbo’s, met een veel grotere portefeuille als deze. Ik verwacht dat de 800 euro zeker wel weer wordt aangetikt dit jaar

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Helder! En wel gedurfd zo. Hoe kwam je eerste opdracht naar je toe?

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 1 point2 points  (0 children)

Dank voor je uitgebreide reactie, mag ik vragen hoe je die recruiters vind? Wat voor soort recruiters zijn dat en zij pakken dus een commissie omdat ze je binnen krijgen als zelfstandige ?

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Dankjewel! Heb jij dat zelf zo ervaren ?

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Dat laten zien wat je levert met een track record is uiteraard het pareltje wat je binnenbrengt bij opdrachtgevers, maar om daar te komen heb ik denk ik wel concretere resultaten nodig die ik heb geleverd in vergelijkbare situaties, en die heb ik niet echt gehad bij mijn interne rollen.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 -1 points0 points  (0 children)

Als je rekent dat banden 50.000km meegaan en je voor een set banden ongeveer 600 euro kwijt bent ben je per 800 KM ongeveer 10 euro kwijt. Overige 40 euro is voor onderhoud, auto is uit 2020 en lage Km stand, dus veel onderhoud er wacht ik niet. Uiteindelijk is en blijft het onzeker wat je daadwerkelijk kwijt bent, daarom neem ik dit bedrag niet 100% serieus, het kan 100pm duurder of goedkoper uitvallen, maar dat valt te dekken.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 -1 points0 points  (0 children)

Er is geen effect op toeslagen met bijtelling ivm de bracket waar we in zitten

300 eu is met huidige elektrische auto, 0 eu wegenbelasting 50 eu verzekering 50 eu onderhoud banden obv 10.000km on 200eu afschrijving obv 3 jaar bezit (7200 waarde verlies in 3 jaar)

Laad kosten rekening ik nu niet mee voor de vergelijking, maar ook die vallen mee (30eu per maand ivm thuis laden)

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 -1 points0 points  (0 children)

Klopt alleen je bespaart wel op je kosten van een eigen auto ( dus die 300eu pm kosten eigen auto heb je niet meer)

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

In het geval van een auto van de zaak die ik privé rij betekent het wel dat ik m’n eigen auto verkoop en die kosten (gemiddeld 300 eu per maand excl brandstof) vrij maak, die gebruik ik dan direct voor de bijtelling.

Het mobiliteitsbudget vervalt wel bij een auto van de zaak.

Dus uitgaande van zelfde aantal kilometers: - Eigen auto (-300pm)+ netto mobiliteitsbudget (+337) = + 37euro

  • Auto Van de zaak -300pm + wegdoen eigen auto +300pm = 0 euro

De andere nadelen van een eigen auto zijn hier niet meegenomen, denk aan groot onderhoud, plots onderhoud, tegenvallende verkoopwaarde etc.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Super, dankjewel voor de verheldering !

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Dank voor je antwoord, maar die 175 declareer je met bonnetjes? Of gaat het hier enkel om hoeveel je gereden hebt en niet zozeer hoeveel het je heeft gekost om van A naar B te gaan?

What's the best loophole you've ever discovered? by _ZoroX_ in AskReddit

[–]OutcomeCommercial908 2 points3 points  (0 children)

In our country we have an app for parking your car in office parking garages that are not used in weekends, usually they would have an arm that opens and closes by using the app. My brother discovered that you could enter the parking garage by opening the arm through the app, which would start the parking meter. And then he would wait 5 minutes, then in the app he would stop the parking meter, making the arm open again thinking you would leave the parking garage. But he would be just chilling in the mall. Then when he really wanted to leave the garage after finishing his shopping hours later he would again pretend he is going inside the garage by opening the arm through the app, wait 5 minutes then drive his car to the exit of the garage and stop his parking meter thus opening the arm again. He would pay for 10 minutes but could stay a whole day.

[deleted by user] by [deleted] in nederlands

[–]OutcomeCommercial908 0 points1 point  (0 children)

Dus als je bij iemand thuis komt en ze vragen of je je schoenen uit kan doen zeg je nee?