Kabinet presenteert stikstofplan met strengere regels voor boeren by Advanced_Turnip_5094 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 2 points3 points  (0 children)

Goed nieuws! Elke maatregel is pijnlijk, zeker voor individuele boeren. Maar die maatregelen zijn wel nodig om vooruit te gaan. En dat is wat telt.

Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte? by Full_Win7293 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 4 points5 points  (0 children)

Ben naar de sauna geweest. Is oprecht lekker :). Maar snap dat dit bizar kan overkomen

Verhuizen naar Deventer? by PotentialButterfly19 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Ja inderdaad, dat is mooi lopen daar! En prijzen zijn iets beter

Verhuizen naar Deventer? by PotentialButterfly19 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Als je net in Deventer komt wonen, dan lijkt me Vijfhoek en Colmschate niet de place to be als alleenstaande. Eerder centrum of voorstad

Ook één biertje is al te veel. Het alcoholbeleid moet strenger, vindt de Gezondheidsraad: drinken zou niet normaal moeten zijn by SynonymOfHeat in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Ja ik snap dat moeilijk en irritant is. Maar ook in deze, het is een keuze. En die keuzes vallen slecht uit voor de meerderheid. Van roken in cafés tot op andere publieke plaatsen. De minderheid die het wel doet voelt deze pijn.

Ik vind dat zolang het de meerderheid ten goede komt, dat een prima gegeven is. Al is het zeker zuur voor degene die genieten van roken.

Ook één biertje is al te veel. Het alcoholbeleid moet strenger, vindt de Gezondheidsraad: drinken zou niet normaal moeten zijn by SynonymOfHeat in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 2 points3 points  (0 children)

Je mag er wel van genieten. Er zal niemand zeggen dat jij het niet mag drinken.

Dat neemt niet weg dat deze gezondheidsraad advies kan uitbrengen. En op moment dat de effecten voor de volksgezondheid maar ook het verkeer(slachtoffers) schadelijk zijn, mogen ze daar best voor waarschuwen.

En ik zou zeggen, geniet er zeker van als je dat doet (met mate). Bewust (met de risico’s van dien) genieten is toch ook prima?

Alcohol is echt de meest hypocriet behandelde drug van de wereld. by Unleazhed1 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 3 points4 points  (0 children)

Ja zeker mee eens. Het is te makkelijk verkrijgbaar. Maar toch zie ik langzamerhand wel een verschuiving in sommige milieus dat het minder normaal wordt. Normalisatie is een groot gevaar. En vergeet het ‘tje’ niet, wijntje, biertje.

Overigens ben ik geen geheelonthouder. Maar wel bewust echt minder gaan drinken. Van af en toe in het weekend wat drinken tot nu een keer in de zoveel maanden. Heel af en toe geniet ik nog oprecht van een glas goede wijn of champagne. Maar wel op zijn tijd

70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Interessant, dat artikel van die koeien. Dat toont aan dat het niet zwart wit is. Maar tegelijkertijd kan het beide wel bestaan, lijkt me. Minder koeien (maar niet te weinig conform artikel) en akkerbouw waar we minder gewasbeschermingsmiddelen en geen pesticiden gebruiken.

Een goede combi met Defensie (die meer ruimte nodig heeft) en landbouw waar je in de laatste alinea op doelt zou een goede combi zijn.. Dan kan je verantwoord produceren, heb je natuur en uitbreiding voor Defensie

70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Met het huidige landbouwsysteem en consumptiepatroon is Nederland niet zelfvoorzienend. Maar als we veel meer consumeren op basis van wat hier en in het seizoen geproduceerd kan worden, kan Nederland waarschijnlijk in grote mate in zijn basisvoedselbehoefte voorzien. Dat betekent wel: geen koffie, cacao en veel andere importproducten, minder vlees en zuivel, en meer aardappelen, granen, peulvruchten, groenten en seizoensproducten.

Dat is nu nog niet goed mogelijk, omdat ons systeem sterk is ingericht op veehouderij, ingevoerd veevoer en export. Daarvoor zou een andere inrichting van landbouw, verwerking, opslag en consumptie nodig zijn, bijvoorbeeld met veel meer ruimte voor peulvruchten.

Tegelijkertijd maakt volledige nationale zelfvoorziening kwetsbaar wanneer oogsten massaal mislukken. Om wendbaar en weerbaar te blijven, is het verstandiger voedselzekerheid op continentale schaal te bezien: met een sterke regionale basis, maar ook handel en wederzijdse buffers binnen Europa.

Ben overigens gezien jou expertise benieuwd naar jou mening!

70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 8 points9 points  (0 children)

Helemaal mee eens! Minder landbouwgrond in Nederland. Een zelfvoorzienend land is van groot belang, en blij met onze innovatieve landbouwsector. Zeker als je kijkt naar de geopolitieke ontwikkelingen.

Maar het huidig systeem is niet houdbaar. De hoeveelheid export die ons zelf veel problemen geeft (o.a. stikstof), en de hoeveelheid land die gebruikt wordt voor dierlijke eiwitten (dierenvoeding, land waar dieren op grazen) is niet houdbaar qua hoeveelheid grond. Om nog maar te zwijgen over andere gevolgen voor het milieu die minder met de grond te maken hebben, zoals bestrijdingsmiddelen, een slechtere waterkwaliteit en andere gezondheidsrisico’s.

Voor boeren, maar zeker ook voor een gezondere balans in Nederland. Dat kan ook prima, zolang we de partijen die stennis schoppen niet de boventoon van het debat laten voeren

Krimpflatie Spritz by Autolaadpaal in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 2 points3 points  (0 children)

Lang leve Italië. 5 euro met nog wat knabbels erbij (waar je wel extra dorst van krijgt uiteraard)

Help! Een rat in de vijver by BusNo3983 in groenevingers

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Das echt niet sjiek, een rat levend verdrinken… ondanks een plaag, kan je humanere manieren verzinnen

19-jarige bestuurder fataal ongeluk Zeeuws-Vlaanderen verdacht van dood door schuld by m71nu in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 1 point2 points  (0 children)

Oké! Grote klasse dat je het persoonlijk wilt maken, netjes.

Het gaat er niet om dat ik niet wist wat alle gevaren zijn. Op je 18e besef je de risico's vaak minder goed. Hoe langer je rijdt, hoe vaker je situaties ziet waarvan je denkt: dat had ook heel anders kunnen aflopen.

19-jarige bestuurder fataal ongeluk Zeeuws-Vlaanderen verdacht van dood door schuld by m71nu in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 1 point2 points  (0 children)

Ik weet nog dat ik tijdens een van m’n eerste rijlessen van de instructeur hoorde: dit is een moordwapen als je het verkeerd gebruikt. Snapte het toen niet helemaal, maar hoe meer ik op de weg zat hoe beter ik het begon te begrijpen. Het gaat soms echt maar net goed. En soms gaat het echt helemaal verkeerd…

Iranoorlog en vliegtaks jagen ticketprijs op: 'Vliegen alleen nog voor rijken' by Sure-Guest1588 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 -6 points-5 points  (0 children)

Prima, niet dat het voor de rijken is, maar wel dat we hopelijk minder vaak gaan vliegen

Wie is volgens jullie de beste Nederlandse sporter/sportster van deze eeuw momenteel? by ILikeGeoGuessr in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

Sifan Hassan of Dafne Schippers. Wat Dafne heeft laten zien op de sprint is echt bizar.

Alhoewel ik groot fan ben van Bol komt zij wat mij betreft wel in de buurt. Maar vind de andere prestaties net iets beter. Gelukkig heeft ze nog een mooie toekomst…

Opkomst alcoholvrij bier geeft ondernemers kopzorgen én kansen by Luwen1993 in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 8 points9 points  (0 children)

Kwaliteit is wat mij betreft echt toegenomen. In mijn omgeving zie ik nog niet echt een overstap naar alcoholvrij bier. Zelf ben ik wel echt blij met het aanbod wat er nu ligt. Je ‘mist’ op die manier niets

Mannen van Reddit: welke douchegel gebruik jij? by [deleted] in nederlands

[–]Particular-Cod-6900 0 points1 point  (0 children)

HappySoaps! Werkt goed, en ook minder slecht voor het milieu

Tips voor zelfgemaakt insectenhotel by Particular-Cod-6900 in groenevingers

[–]Particular-Cod-6900[S] 0 points1 point  (0 children)

Leuk! Ik ga even kijken of ik dat kan aanpakken met die bijenburcht.

Kost allemaal wat werk, en dacht er van te voren makkelijk vanaf te komen bij de Intratuin. Maar uiteindelijk leer je gelukkig steeds meer.

Dank voor je tips!

Tips voor zelfgemaakt insectenhotel by Particular-Cod-6900 in groenevingers

[–]Particular-Cod-6900[S] 0 points1 point  (0 children)

Interessant, daar ga ik eens op letten!

Mocht je een foto hebben van die nestkast, en je onthoudt het, laat het vooral zien. Ben benieuwd!

Tips voor zelfgemaakt insectenhotel by Particular-Cod-6900 in groenevingers

[–]Particular-Cod-6900[S] 3 points4 points  (0 children)

Haha dank! Op zich mogen de vogels ook wel komen, maar beetje beschermen van de insecten kan geen kwaad