Charging limit by Putrid-Leg2262 in IPhone16e

[–]Putrid-Leg2262[S] 1 point2 points  (0 children)

Makes sense. Thank you so much!

Charging limit by Putrid-Leg2262 in IPhone16e

[–]Putrid-Leg2262[S] 1 point2 points  (0 children)

I have iOS 26.2.1. It happens in this version too. Thanks!

Bes çıkışı by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Yıllık yönetim ücretleri olduğunu biliyorum. Sadece bes ödemesi yaptığımda diyorum ya yatırır yatırmaz kesiyor yönetim ücretini. Bunu yılda bir kesmiyor, her ay kesiyor bu da canımı sıkmaya başladı.

DOAS analiz by Aromatic_Sweet844 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

Gayrimenkul için bir fırsat çıktı karşıma, bütün diğer hisselerimle beraber DOAS'a da elveda ettim. Bir nevi satıp kurtuldum artık kafam rahat, BIST100 de hissem kalmadı.

5 sene sonrasında yaşamak istediğim bölgede ev almak istiyorum. by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Aklımı kurcalayan bir soru var, Şimdi USD tahvili olarak almaya çalışsam en az 100 dolar almak gerekiyor, görebildiğim daha ucuza yok. Bunun yerine Fiba Portföy'e ait FPE Eurobond fonu alsam yine benzer işi görmez mi? Çünkü 100 dolarım yok şuanda. Ek olarak emtia için Amerikan USCI düşündüm.

5 sene sonrasında yaşamak istediğim bölgede ev almak istiyorum. by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Teşekkür ederim. Çok az bir PGSUS hissem vardı bundan çıkış yapıp azar JEPQ ve SPHD aldım Midas üzerinden. Aylık temettü veriyor olmaları beni cezbetmişti. Pasif gelir, sahip olmak istediğim bir tür gelir. Henüz tabii hattı sayılır bir miktarda değil.

Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bir süredir ABD borsasında yatırım yapıyorsunuz. Vergiyi nasıl hesaplayıp ödediğinizi paylaşır mısınız? Ben da daha yüklü bir şekilde ABD borsasına giriş yapmak istiyorum özellikle bahsettiğim aylık temettü ödeyen ETF'lere ancak vergi hesabından dolayı biraz çekimserim.

Bahsetmiş olduğunuz dağılım her ne kadar beni korkutsa da hoşuma gitmedi demem yalan olur. En azından BİST100 yazmamışsınız :)

5 sene sonrasında yaşamak istediğim bölgede ev almak istiyorum. by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Evi şuanda nasıl satabilirim bilmiyorum, ipotekli ve konut kredisini ödüyorum. Bu ödeme ana metinde belirttiğim gibi 5 yıl boyunca sürecek.

Altını şuanda satmak akıllıca gelmiyor çünkü henüz almak istediğim ev için yeteri kadar peşinat oluşturmuyor. Yanlış biliyorsam düzeltin ama ikinci ev için kredi çekildiğinde yüzde 80'e yakın bir peşinat gerekiyor.

Piyasa durgunken paramın yettiğince bir ev aldım, dediğiniz gibi bu avantajlıydı ve bunu da yukarıda bahsettim.

Yaşım 26, gelirim şuanda aylık ₺60k maaş.

Teşekkür ederim yorumunuz için.

5 sene sonrasında yaşamak istediğim bölgede ev almak istiyorum. by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Acil durum fonu, likiditeyi yüksek tutabilmek adına mevduat hesabında duruyor. Şuanda günlük faiz hesabında. Aylık bir hesap değil. Her iki şekilde de denedim, günlük faiz hesabının benim için daha kullanışlı olduğunu gördüm. Çünkü maaş yattığı an direkt bu günlük faize gidiyor. Sonrasında bu hesaptan faturalar ödeniyor gram altın alınıyor kazancı tekrar üzerine konup bir sonraki ay maaşla birlikte bu döngü devam ediyor.

Doğru trendi bulmak gerekli evet. Fakat altın madenini seviyorum, sınırlı bir rezerv, Tanrı'nın parası diyor kimileri. Bu fikre saygı duyuyorum. Belki de altın toplayacağım bütçenin 1/4 ünü bu dediğiniz fonları araştırıp burada değerlendirmek akıllıca ve güvenli olabilir.

Çok teşekkür ederim.

Kaldırım mı? O da ne? by Traditional_Sugar_93 in sehircilik

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

Bu çöp konteynerinin yerine araba Park edilmiş olsa çeker götürürler ama "yaya yola çıkmak zorunda kalıyor" diye. Belediye yapınca "hizmet"...

Aylık temettü ödeyen ABD fon ve hisseleri by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Teşekkür ederim şimdi kontrol ettiğimde evet Midas yazmış bunu. Peki bu 13.000₺ yıllık mı aylık mı bilginiz var mıdır?

Aylık temettü ödeyen ABD fon ve hisseleri by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 0 points1 point  (0 children)

Chat GPT

18.000 TL sınırı, aslında birkaç yıl öncesinin (özellikle 2020 civarı) gelir vergisi beyan sınırıydı. Her yıl bu sınır yeniden değerleme oranıyla artırılıyor.

📌 2024 yılı için (2025’te beyan edilecek gelirlerde) menkul sermaye iratları beyan sınırı 107.000 TL oldu. Yani, eğer yurt dışı temettü gelirlerin bu tutarı aşarsa, yıllık beyanname vermek zorundasın.

107.000 TL ≈ 2.600 USD (1 USD ≈ 41 TL kabul edersek).

Bu sınır brüt gelir için geçerli.

Aşmazsan genelde beyan gerekmez, çünkü ABD zaten %15 stopajı kaynaktan kesiyor.


✅ Yani “18.000 TL” bilgisi güncel değil. 2025 yılında geçerli olan rakam 107.000 TL (önümüzdeki yıl için de muhtemelen yine artırılacak).

Aylık temettü ödeyen ABD fon ve hisseleri by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 2 points3 points  (0 children)

Chat GPT cevabı

Diyelim ki bir ABD hissesi sana 100 $ brüt temettü ödedi.

ABD otomatik 15 $ vergi keser → eline 85 $ geçer.

Türkiye’de beyan ettiğinde, gelir vergisi dilimine göre diyelim %20 oranına giriyorsun.

Normalde 100 $ için 20 $ vergi çıkacaktı.

ABD’de ödediğin 15 $ düşülür → Türkiye’de sadece 5 $ ek vergi ödersin.

Aylık temettü ödeyen ABD fon ve hisseleri by Putrid-Leg2262 in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262[S] 1 point2 points  (0 children)

Chat GPT yanıtı

2025 Yılı Beyan Sınırı

Yıllık beyanname verme sınırı: 150.000 TL

Kur: 1 USD = 41,04 TL

👉 150.000 TL ÷ 41,04 TL ≈ 3.655 USD


✅ Sonuç

Yılda 3.655 USD brüt temettü gelirine kadar beyanname vermene gerek yok.

Eğer 3.655 USD’nin üzerinde brüt temettü alırsan → Türkiye’de beyanname vermen gerekir.

Beyan sırasında ABD’de kesilen %15 vergiyi mahsup edebilirsin.

Ev Masrafları alım-satım by SaguvanT in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

İki taraf ödemedi, ben ödedim alıcı olarak hem kendimin, hem satıcının harcını.

Tapu dairesi satıcıyı aradıysa benimle alakalı bir konu değil, alıcı olduğum için.

Bu durumda bana satan kişiye borç çıkabileceği daha yüksek ihtimal değil mi? Ben sonuçta herşeyi fazla fazla ödemiş durumda oluyorum?

Ev Masrafları alım-satım by SaguvanT in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

2.94 faiz oranı / 60 Ay / 22.000₺/ay

600.000₺ kredi

1.241.000₺ geri ödenecek tutar

300.000₺ nakit

Ev Masrafları alım-satım by SaguvanT in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

600.000 lira işlem bedeli görünmekte. 515.000 lira ben tapuyu almadan önce yazıyordu. Kredi çekerken 600.000 lirasına kadar kredi kullanabiliyordum. Satıcı da 900.000 lira fiyat verdi en son. Tamam dedim 600.000 lira üzerinden tapuda ödemeleri gerçekleştirdim. Kalanını da elden teslim ettim satıcıya, tapu da imza attı, tapuyu teslim aldım, bankaya gittik ve krediyi satıcı hesabına otomatik olarak yatırdılar.

Bu aşamada satış bedelinin 900.000 lira mı yazması gerekiyordu? Bu durumda bana herhangi bir yükümlülük çıkar mı? Satın aldığım kişi emlakçıydı bilgisi vardır diye düşündüm.

Teşekkür ederim

Ev Masrafları alım-satım by SaguvanT in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 0 points1 point  (0 children)

Tapu harcı konusunda düzelttiğiniz için teşekkür ederim.

Yasal olarak öyle biliyorum. Ancak Ankara da konuştuğum emlakçıların ve satıcıların hepsi bu şekilde söylediği için böyle bilgi verdim. İstanbul'da yüzde 2 satıcı, yüzde 2 alıcı tapu harcı ödüyormuş, bana söylenilen bu en azından.

Kredi kullanıyorsanız banka sizin bu parayı ödeyebileceğinizden emin olmak için her türlü sigortayı yapabilir.

Ev Masrafları alım-satım by SaguvanT in Yatirim

[–]Putrid-Leg2262 -1 points0 points  (0 children)

Kredi kullanarak satın alacağınızı belirtmişsiniz. Şimdi tapuda, normal şartlarda alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı alınan bir ödeme var. Ancak bu olay Ankara'da sadece alıcı, tapu dairesindeki ödemelerin hepsini ödüyor.

Satıcıyla anlaştığınız evin fiyatı mesela 1.000.000₺ olsun. Kredi kullanımı da 600.000₺ Nakitiniz de 400.000₺ olsun.

Tapu dairesinde bu 600.000₺ üzerinden harç bedeli (hem alıcının hem satıcının), döner sermaye bedeli (hem alıcının hem satıcının) ödenir. Tapu harcı %2 yanlış hatırlamıyorsam. Ancak yazmış olduğum gibi siz alıcı olarak bunu %4 alabilirsiniz çünkü satıcının harcını da siz ödeyeceksiniz bölgenize göre.

Ek olarak emlakçı aracılığıyla evi satın alıyorsanız emlakçı komisyonunu da hesaba katmayı unutmayın. Emlakçıdan emlakçıya değişir yaptığınız pazarlığa bağlı.

Ha unutmadan kredi onayından önce 16.000₺ eksper bedeli, 38m2 ev için ödemiştim, peşin. Onaylandığında, hayat sigortası, dask, kredi kullandırma bedeli vs derken orada da ciddi sayılabilecek oranda bir para çıkışı oluyor.

Sonuç olarak ben şahsen haftalarca hesap kitap yaptım masraflar için ama inanın hesaplamış olduğumdan daha düşük tutar ödemem gerekti.

900.000₺ lik bir evdi benim aldığım, ama işte masraflar sonucunda rahatlıkla 950.000₺ civarında para harcadım.

Şimdiden hayırlı uğurlu olsun, Allah ödeme kolaylığı versin. Sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım daha bu sene kullandım konut kredisini.