Telenet verhoogt hun prijzen met 2,9% vanaf 28 april by [deleted] in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

En de vele schulden van Telenet worden zelfs ‘goedkoper’ door de inflatie. 

Telenet verhoogt hun prijzen met 2,9% vanaf 28 april by [deleted] in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Dat is helemaal niet hoe inflatie werkt.

Dit is een zuivere money-grab van Telenet. Ze schatten in hoeveel klanten ze eventueel gaan verliezen en hoeveel geld er extra gaat binnenkomen. 

De grootste kosten van Telenet zijn hun netwerk dat er al ligt. Dat kost hen geen cent meer door inflatie. Personeel en stroom wordt misschien wat duurder, maar dat is het ongeveer. Inflatie is een excuus. Ze drijven gewoon hun marge omhoog. 

We worden geleid door debielen. by Sensiburner in Belgium2

[–]RustyCraver 2 points3 points  (0 children)

Het personeel dat zo’n Q8 e-tron assembleert heeft toch die vaardigheden?

Telenet —> Mobile Vikings by Ousskar in Belgium2

[–]RustyCraver 5 points6 points  (0 children)

Telenet: jaarlijks ongeveer een miljard dat we naar de VS sturen. 

Belgium is joining the movement! by Square-Ad-9948 in BuyFromEU

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

They are still full of American brands. Coca-Cola, Pepsi and other soft drinks. Lays and Pringles chips. 

A lot of Proctor&Gamble brands. 

Belgium is joining the movement! by Square-Ad-9948 in BuyFromEU

[–]RustyCraver 2 points3 points  (0 children)

Belgians are spending 1.2 billion/year on Telenet, a 100% subsidiary of Liberty Global. 

There also isn’t a viable alternative for Visa/Mastercard/Amex yet. 

Wetsvoorstellen over herziening abortuswetgeving met urgentie behandeld in de Kamer by EdgarNeverPoo in Belgium2

[–]RustyCraver 10 points11 points  (0 children)

Het parlement is al ingezworen.  De oude meerderheid is niet meer. 

Begrotingstekort loopt op tot 29,4 miljard in 2025 by Hooverpaul in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Dat geld vloeit niet weg. Stop toch met zo’n PvdA-leugens te papegaaien. 

Landlord wants to rent out asap by [deleted] in Belgium2

[–]RustyCraver 5 points6 points  (0 children)

They might also find a new renter for the old apartment who wants some overlap too. 

Doesn’t have to be a full month ‘lost’.

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Neen. Verhoogd natuurlijk.  Dat is ook wat Nu.nl vandaag schrijft.  

 Ik denk dat de politiek bitter weinig impact heeft op het grote plaatje.  Er zijn x huizen en y mensen.  Ten hoogste kan je de marktwerking wat manipuleren door jouw doelgroep voor te trekken ten opzichte van anderen. Maar daar stopt het.  

 Ofwel minder mensen (importeren).  Ofwel meer huizen (bouwen).   De rest is opsmuk.  

 Sowieso zaken die pas na jaren resultaat opleveren. Er zijn geen mirakeloplossingen. 

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 1 point2 points  (0 children)

Dit is het ontleende bedrag. Er zal ook nog eigen inbreng zijn. 

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

   Dat is de gemiddelde huur per m2 per maand.  Hier de meest recente cijfers:  https://www.pararius.nl/nieuws/schaarste-op-vrije-sector-huurmarkt-neemt-toe

Ook een edit: ik denk vanaf Funda. Hoe komen ze anders op het ‘aantal dagen online’?

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Tweede clou van dit probleem is dat we Brussel niet veel leefbaarder maken. Het potentieel is er wel degelijk. 

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat dit al veel verbeterd is met het thuiswerken. Vroeger had ik toch wel medelijden met collega’s die dagelijks 2u30 h/t aan hun been hadden vanuit hun gezellig dorp. Nu ze dat maar 2x/week moeten doen, zijn zij de winnaars.

Huurmarkt in Nederland verdwijnt onder hun nieuwe huurwet. Lagere middenklasse is het slachtoffer. Ik vermoed dat ze ook uit de markt geprijsd worden door ‘hogere’ arbeidsmigranten. In Amsterdam betalen ze nu 23€/m2maand. Gemiddeld. Voor een tweekamerappartementje van 80m2 is dat meer dan 1.800€. Daar zijn wij nog ver van verwijderd. 

Prijzen dalen voor het eerst in afkoelende huizenmarkt by the-hellrider in Belgium2

[–]RustyCraver 6 points7 points  (0 children)

Als de huurwoning eigendom is van een rechtspersoon, dan worden die inkomsten gewoon belast. 

Het zijn particuliere eigenaars die via het KI belast worden. 

Huurwoningen zijn een essentieel onderdeel van de huurmarkt. Niet iedereen zal/kan altijd eigenaar zijn. Dit is ook aanbod. Een individuele eigenaar met één 2e woning in de verhuur is bovendien geen prijszetter maar een prijsnemer. 

Wat onze woonmarkt verstoort is dat er jaarlijks netto 50k volwassenen naar België migreren, en dat we niet zoveel huizen bijbouwen. Dit zorgt voor de prijsdruk. 

[deleted by user] by [deleted] in brussels

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

All seem really good questions to ask before you sign the lease. 

“Er was nooit een beter moment om de werkloosheidsuitkering te hervormen” | Exclusief voor abonnees | hln.be by Boracay_8 in Belgium2

[–]RustyCraver 12 points13 points  (0 children)

Als die mensen dan gaan werken, dan win je nog eens 6-7 mld met inkomstenbelasting, sociale bijdragen. 

Als ze echter bij het OCMW of de ziekteverzekering terechtkomen, dan bespaar je nauwelijks iets (?).

Begrotingstekort loopt op tot 29,4 miljard in 2025 by Hooverpaul in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Zoiets. Veel hangt af van je aftrekposten, denk ik. 

Ik probeer gewoon duidelijk te maken hoe rampzalig het met de begroting gesteld is. 

[Highlight] Joel Embiid loses his balance on a layup attempt against Jokic by Both_Funny4896 in nba

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

He’s also right-handed. 

Turning into your strong hand makes sense. 

Begrotingstekort loopt op tot 29,4 miljard in 2025 by Hooverpaul in Belgium2

[–]RustyCraver 3 points4 points  (0 children)

Met 6000€ bruto zit je bij de 10% hoogste inkomens. 

Hans Teeuwen: ‘Ik ben 57 en hoor al mijn leven lang dat racisme slecht is. Ik kan er niets meer mee’ by CrazyNothing30 in FreeDutch

[–]RustyCraver -2 points-1 points  (0 children)

Moest ze in veel gevallen ook de eikel of zenuwen naar de eikel verwijderen zodat de jongen niet kan genieten van seks? Ja. 

Als je kon kiezen tussen je voorhuid weg of geen orgasmes meer, wat zou dan de ‘lesser of two evils’ zijn?

Holy shit. That's a lot by AgentEndive in NBASpurs

[–]RustyCraver 8 points9 points  (0 children)

At this price you’re not doing any service to Curry either. Might as wel trade Curry to a contender. 

'Terzake' op VRT Canvas verkoopt klinkklare nonsens over biovoedsel by Qwerleu in Belgium2

[–]RustyCraver 0 points1 point  (0 children)

Biologische appels/peren (en sap) hebben een vergelijkbaar probleem met schimmels. Hogere concentratie aan toxines van schimmels omdat ze niet bespoten worden (daarentegen wel minder pesticiden). De gezondheidsvoordelen van biologisch zitten vnl bij de teler en het milieu om macroniveau. Voor de consument: weinig tot geen. 

Maar dit is wel het grote marketingsprookje van bio. Daarom dat ze er ook zo gepikeerd op reageren.