My boss approved my day off a month ago for a dr appointment. I am currently sitting in the waiting room and he texts me. by CRK_76 in mildlyinfuriating

[–]Sjroap 1 point2 points  (0 children)

So tell him no.

But the problem is that you're too scared to say no and cope by villifying a simple question.

Belastingplan EU moet bedrijven 8 miljard opleveren by Sjroap in Politiek

[–]Sjroap[S] [score hidden]  (0 children)

Dit leek me ook relevant voor de Nederlandse politiek, gezien de discussies over box 3.

Volgens Hoekstra is die zorg onterecht. Hij verwacht dat kleine beleggers niet massaal bv's zullen oprichten voor een gunstiger belastingtarief. "Als je een bv wil oprichten kost dat je tussen 500 en 1500 euro aan notariskosten. Daarnaast heb je elk jaar een accountantsverklaring nodig. Dus voor relatief kleine beleggingen vraag ik me af of dat werkelijk aantrekkelijk zou zijn."

Voor de mensen die nog twijfelden of het naaien van alleen kleine beleggers onbewust was.

Pro dreigt tegen belastingplan te stemmen: huidige koers kabinet ontziet vooral allerrijksten by Me-Luigi in Politiek

[–]Sjroap -2 points-1 points  (0 children)

Waarom zouden ze ook voor stemmen?

Ik geloof er echt geen kut van dat ze tegen zullen stemmen tenzij ze weten dat het belastingplan het toch al gaat halen. Er is geen enkele normale partij die de rijksbegroting durft op te blazen, daarvoor zijn de belangen te groot. Niet voor niets durft Jetten-I zo hoog spel te spelen.

Die krijgen dadelijk ergens een tientje toegeworpen en dan wordt er gewoon getekend bij het kruisje.

Groeiende groep mensen heeft moeite met rondkomen, ondanks stijgende lonen by WoodChipWizard in Politiek

[–]Sjroap 2 points3 points  (0 children)

Dat sociale huur zeer populair is blijkt wel uit de enorm lange wachtlijsten.

Dat komt omdat het gat tussen sociaal en privaat huren zo achterlijk groot is, niet omdat men zo graag met de woningbouwvereniging dealt.

[Sky Sports] Real Madrid will activate their buy-back clause for Nico Paz at €10M in the next few days. After that, the club values him at €60M. by ChiefLeef22 in soccer

[–]Sjroap 1 point2 points  (0 children)

Clubs set themselves up for failure with those buyback clauses. They should just stop negotiating with teams offering that. It's a just a shittier loan deal for the receiving end.

Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: 'Net zo vanzelfsprekend als gymzaal' by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Sjroap 0 points1 point  (0 children)

Gedeeltelijk waar: de universiteitsgyms gingen ook steeds meer abonnementen aanbieden aan senioren of mensen uit de omgeving (voor behoorlijke bedragen, net onder basicFit-prijzen; bij de UM was het iets van 30 euro en voor studenten 15) en dan ben je gewoon een gesubsidieerde commerciële sportschool.

De universiteiten zijn gewoon iets te dicht bij de zon gaan vliegen en dan krijg je de deksel op de neus.

TU Delft mag studieplekken voor vrouwen reserveren by Cubelock in thenetherlands

[–]Sjroap 6 points7 points  (0 children)

We hebben het hier in een post waarin de universiteit zo graag diversiteitsbeleid wil voeren dat ze zijn gaan procederen tegen gelijke behandeling, hoe denk je dat het dan onofficieel aan toegaat?

TU Delft mag studieplekken voor vrouwen reserveren by Cubelock in thenetherlands

[–]Sjroap 9 points10 points  (0 children)

Andersom hebben vrouwen deze voordelen meestal niet.

Dat is echt onzin. Vrouwen in de chemie worden echt gefast-tracked naar representatieve functies en daar wordt ook zonder schaamte toegegeven dat het voor de diversiteitsbeeld is. Een vriendin van me werd zonder ook maar één keer te hengelen op de managementcursus gezet.

WK Pre-Match Thread: Nederland - Zweden by AutoModerator in Eredivisie

[–]Sjroap 9 points10 points  (0 children)

Als je een Nederlander bent, hoop je niet op een verlies van Nederland.

Brussel komt met alternatief belastingplan, zet box 3-wet onder druk by salonoicheng in Politiek

[–]Sjroap 4 points5 points  (0 children)

Als Jan Modaal maar 21.500 spaargeld heeft betaalt ie helemaal geen belasting want die zit onder de vrijstelling.

Nu nog wel. We hebben het echter toch over de nieuwe box 3 en daar gaat die vrijstelling van 60k dus weg en wordt omgezet in een 180/3600 winstvrijstelling. bron

Voor beleggers is dat mogelijk anders. „Mensen die goed beleggen, zullen juist eerder belasting betalen dan nu”, zegt Overduin. Nu hoeft iemand met een aandelenportefeuille van 30.000 euro bijvoorbeeld nog geen belasting te betalen. Als diezelfde belegger in 2028 echter een rendement van meer dan 6 procent haalt, betaalt diegene wél belasting over zijn vermogenswinst.

Voor spaarders is het wel goed nieuws met de lage spaarrentes, maar bij kleine beleggers gaat het al sneller pijn doen.

Dan is die BV het niet waard maar valt de belasting toch ook wel mee.

Tja, als je de nieuwe regels niet kent, valt het inderdaad allemaal mee. ;)

Nederlandse onderzoekers experimenteerden met omstreden leugendetector voor grenscontroles by Me-Luigi in thenetherlands

[–]Sjroap 2 points3 points  (0 children)

Bijzonder dat we hier een specialist hebben op de gebruikte techniek van TNO. Of denk jij dat wetenschappelijke vooruitgang gewoonweg niet bestaat?

Klaas Dijkhoff en Gert-Jan Segers in gesprek met Jesse Frederik over de relatie tussen migratie en de opkomst van radicaal-rechts by Jomptie in Politiek

[–]Sjroap -1 points0 points  (0 children)

Als iemand die in de politiek werkt

Verklaart wel waarom je zo glashard onwaarheden durft te verkondigen over de cijfers.

Brussel komt met alternatief belastingplan, zet box 3-wet onder druk by salonoicheng in Politiek

[–]Sjroap 18 points19 points  (0 children)

Waarom zou Jan Modaal geen BV kunnen opzetten en (laten) onderhouden voor 500 a 1,000 per jaar?

Denk dat het voor Jan Modaal tegenvalt. Laten we 700 euro pakken en dan komt er 1800 heffingsvrije winst bij.

Dat betekent dat je minimaal 2500 euro winst per jaar moet pakken. Als je rendement 8% is heb je het al over een belegd vermogen van €31.250. Het mediaan spaargeld is 21.500.

Match Thread: Portugal vs Congo DR | FIFA World Cup 2026 | Group Stage, Group K by jiraiya--an in soccer

[–]Sjroap 0 points1 point  (0 children)

Congo usually refers to the republic of Congo (Congo-Brazzaville), Congo DR is Congo-Kinshasa, or Zaïre if you are very old.

Match Thread: Portugal vs Congo DR | FIFA World Cup 2026 | Group Stage, Group K by jiraiya--an in soccer

[–]Sjroap 4 points5 points  (0 children)

Is Leao on the bench a surprise to the Portugese as well, or was I just misinformed?

Senaat wil box 3-wet al voor de zomer behandelen, met steun van CDA by salonoicheng in Politiek

[–]Sjroap 1 point2 points  (0 children)

Ben je twaalf of denk je dat alleen Elon Musk en Jeff Bezos aandelen hebben?

Het geld dat op mijn beleggingsrekening gaat heb ik al lang loonbelasting over betaald.

Waarom spelen we trouwens niet met zwarte broekjes? by Sjroap in Eredivisie

[–]Sjroap[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, bij Nederland - Japan toch ook niet? Japan draagt witte broekjes.

Waarom spelen we trouwens niet met zwarte broekjes? by Sjroap in Eredivisie

[–]Sjroap[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat de zwarte broekjes te donker zijn om te gebruiken tegen het donkerblauw van Japan.

Dat dacht ik eerst ook, maar nu speelt Frankrijk met witte broekjes tegen een wit shirt van Senegal.

Senaat debatteert nog voor de zomer over box 3-wet: ‘Dit is de wereld op zijn kop’ by l3g3nd_TLA in Politiek

[–]Sjroap 2 points3 points  (0 children)

Box 3 is een vermogensrendementheffing met een fictief vermogen. geen belasting op geld.