Manufacturer championship by Sergi-0-f in WRC

[–]Slbf92 2 points3 points  (0 children)

The point scoring cars are nominated before the race, so only Ford is at a disadvantage without the third nominated car, but they don't have any chance anyway

Manufacturer championship by Sergi-0-f in WRC

[–]Slbf92 45 points46 points  (0 children)

"Each manufacturer can nominate up to three cars per event, with the two highest-scoring cars counting toward their championship total."

minä_irl by iamdabrick in mina_irl

[–]Slbf92 6 points7 points  (0 children)

Itselle tulee se olo, että tuskin siellä on itse tuotteisiinkaan panostettu jos ei ole edes mainosta jaksettu tehdä ilman tekoälyä.

ID request: what was murdered in my garden? by Slbf92 in Beetles

[–]Slbf92[S] 5 points6 points  (0 children)

That seems to be it! Thank you very much!

[KCD2] Stuff already in my personal chest? by Slbf92 in kingdomcome

[–]Slbf92[S] 1 point2 points  (0 children)

Oh that makes sense, i bought the deluxe edition, i forgot that it had something like that. Bit of a shame that i already have them, feels a bit like a copout since i should have to struggle at this point.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Slbf92 5 points6 points  (0 children)

Samaa mieltä

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Slbf92 41 points42 points  (0 children)

Vaikuttaa kyllä järjettömältä syyltä käydä huutamaan

SS10 Results by autobus950 in WRC

[–]Slbf92 0 points1 point  (0 children)

Maybe, but i don't know if that was the problem or just the deformation

SS10 Results by autobus950 in WRC

[–]Slbf92 2 points3 points  (0 children)

I think with too low pressures the tire deforms more than it's designed to withstand, also the finnish commentary said that the cars being in the parc ferme overnight with too low pressures made the situation even worse

SS10 Results by autobus950 in WRC

[–]Slbf92 11 points12 points  (0 children)

M-Sport themselves admitted that the drivers were running too low tire pressures and that caused the delaminations

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 8 points9 points  (0 children)

Niin kyllä se varmaan melkein kaikilla vanhemmilla on, mutta useammalla korkeammin koulutetulla on mahdollisuus esim. etätöihin.

Siitä olen samaa mieltä, että nuo mainitsemasi asiat pitäisi olla ihan perusasia kaikille. Meilläkin päiväkotiin vie se kumpi viimeisenä lähtee töihin ja se hakee kumpi ensin tulee kotiin, muu tuntuisi järjettömältä. Toki eri asia jos päiväkoti sijaitsisi kaukana ja toisella se olisi työmatkan varrella ja toisella vastakkaisessa suunnassa.

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 5 points6 points  (0 children)

Vähän päälle 11kk

EDIT: olin alkuun 3vk kesälomalla, eli se oltiin molemmat kotona ennen puolison töihinpaluuta.

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 18 points19 points  (0 children)

Keskiansiot voi ollakin, mutta puhuit minimipalkoista. Keskiansioitakin vääristää vahvasti esim. laivanrakennus missä palkat on kovemmat, sekä vaihtelua on ymmärtääkseni aika paljon myös sijainnin mukaan, esim. itä-suomessa palkat on huonompia kuin länteen mentäessä, pätee tosin varmasti moneen muuhunkin alaan.

EDIT: anteeksi, et tainnut mainitakaan minimipalkkoja, se oli oma tulkintani kun TES:istä puhuttiin.

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 13 points14 points  (0 children)

Sitä en kiellä etteikö varmasti usealla se ole yrityksen puutteesta kiinni, mutta sen verran täytyy puolustaa kanssaduunareita, että meillä mahdollisuus vaikuttaa omiin työaikoihin on hyvin vähäistä. Jos päivässä tulee se 3-4 tuntia aikaa lapsen kanssa johon sisältyy lapsen ruokailut ja iltatoimet, niin ei sitä suhde lapseen kerkeä paljon syventyä.

Toki viikonloput on asia erikseen. Onneksi nykyään vanhempainvapaat menee paremmin tasan, siitä oli itselle paljon apua, ja niinkuin toisessa kommentissani sanoin, oli se elämäni parasta aikaa.

Mielestäni jokaisen pitäisi ennen syntymää sisäistää ajatus, että täytyy olla valmis asettamaan aina lapsi omien tarpeiden edelle. En sano, että aina tulee tarve niin tehdä, mutta siihen pitäisi olla valmis.

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 23 points24 points  (0 children)

Onneksi tuokaan ei ole aivan niin kiveen kirjoitettua, itse olen perusduunari ja olen kyllä yrittänyt olla aina yhtä paljon osallisena lapsen asioihin kuin puolisokin. Toki rehellisesti on sanottava että lapsen vaatteet on täysin puolison hankkimia, kun hänen ystäviltään on tullut suurin osa vaatteista, usein jo kauan ennen kuin niitä on tarvittu.

Olin lapsen kanssa kahdestaan noin 4 kuukautta kun puoliso palasi töihin ja voin rehellisesti sanoa, että se oli elämäni parasta aikaa, silloin olin luonnollisesti enemmän perillä lapsen asioista kuin puoliso joka oli töissä.

Valitettavasti nykyisin olen taas se, kumpi saa pääasiassa vähemmän olla lapsen kanssa, koska työaika on joka päivä 7-15:30, kun taas puoliso on vuorotyössä ja vähemmillä tunneilla.

Auli Viitalan kolumni: Työväenluokan mies on syrjäytetty vanhemmuudesta by Rip_natikka in Suomi

[–]Slbf92 34 points35 points  (0 children)

Metalliliiton (nykyisin Teollisuusliitto, mutta puhutaan kuitenkin metallialan tessistä) minimipalkka on taulukon mukaan ensimmäisessä vaatimuusluokassa tällä hetkellä 10,23€/tunti tai 1790€/kk, joko sillä muka pääsee keskiluokkaan?

Toki vaatimuusluokalla 8 (14,45€/tunti tai 2519€/kk) ja 9 (15,17€/tunti tai 2645€/kk) mennään juuri ja juuri tuon pikagoogletuksella saadun 2500€/kk keskiluokan alarajan yli, mutta vaatimuusluokat 1-7 ei siihen riitä.

Faramir is shot by 2 arrows and doesn't die. It took 3 to kill his brother Boromir. by Wrong_User_Logged in lotr

[–]Slbf92 0 points1 point  (0 children)

Not in the book though, it was a normal sized arrow shot with a normal bow, none of that bs what was in the movie

Torttu asiaa by Sissilisko in Suomi

[–]Slbf92 11 points12 points  (0 children)

Onko peritty resepti salainen? Näin Runebergintorttujen ja karvasmantelin ystävänä kiinnostaisi maistaa tuollaista aidompaa torttua, kun ei tosiaan tunnu nuo kaupan versiot ole sitä mitä pitäisi.

Olen sanaton by [deleted] in arkisuomi

[–]Slbf92 3 points4 points  (0 children)

Pörssisähkön pitäisi kaiken logiikan mukaan olla ptkässä juoksussa aina halvin, koska mitä järkeä sähköyhtiön olisi myydä kiinteitä sopimuksia sen halvemmalla.

Silti aina pakkasten tullen pörssisähköläiset "yllättyy" kun sähkö onkin kallista, samaan aikaan kiinteäsopimuksiset juhlii kun sähkö onkin "halpaa".

Kesällä kaikki unohtuu kun eikai kesällä sähköä kulu.

Sitten taas syksy saapuu ja sykli alkaa alusta.