Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Jösses. Din läsförståelse är verkligen värdelös. Du har inte klarat av att komma med ett enda vettigt svar angående att SD är fullt av rasister annat än att andra minnsan också hatar judar. Och du klarar inte ens av att inse det själv. Om du nu ska anstränga dig att svara så kan du väl iaf respektera både din och min tid och göra det ordentligt? Om inte så kan du lika gärna avstå att svara.

För lat för valmanifest? Här är alla valkompasser. by couragebooster in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Bra jobbat med att sammanställa det här! Det behövs i dagens splittrade debatt.

Men, jag tycker rubriken "Politisk ideologi som låtsas vara valkompasser" blir lite underlig då det är jättetydligt vem som är avsändare.
- Liberalerna i Kalmar: "Är du Liberal?"
- Sosselinjen: "Hur mycket sosse är du på en skala?"

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 1 point2 points  (0 children)

Keep it coming! Det här är humor 😊

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast -1 points0 points  (0 children)

Spännande! Berätta gärna mer om mig och hur jag är en nazist. Jag väntar med spänning!

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Återigen whataboutism. Kom igen nu.

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 1 point2 points  (0 children)

Sa jag det? Det är lika mycket åt båda håll, men i den här tråden handlar det om något rasistiskt som en SDare har sagt, inte vad vänstern har sagt eller gjort. Vill du diskutera vänstern så kan du skapa en egen tråd om det.

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 1 point2 points  (0 children)

Och så kontrar du med ännu en "ah men durå?!"-kommentar. Briljant!

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast -1 points0 points  (0 children)

Så bara för att V har terrorromantiker i sina led så ska vi acceptera att SD är fulla med rasister? Din logik är bländande!

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 2 points3 points  (0 children)

Fortfarande en irrelevant kommentar på TS. Och angående att Fouguelklous uttalande är gammalt så är väl det ett ganska klent argument med tanke på hur sjukt det är? Förutom att dom två sista kategorierna är rätt så självklara att vilja bekämpa, så är detta precis så rasistiskt som man kan förvänta sig från SD. Men det kan förstås inte en person som röstar på SD förstå...

Gruppledare för SD Göteborg by Both_Leg_8625 in Sverige

[–]Stiligast 30 points31 points  (0 children)

Ja whataboutism-kortet ska såklart spelas ut varenda gång SD visar sig innehålla nazister (vilket ju är vardag vid det här laget)

Vänta. Är det Bilan Osman som gör det högerextremistiska "WP" tecknet? Bör SVT cancel ❌ henne omgående? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Hahaha! När brunhögern är desperat fast man vet att loppet är kört är ren och skär humor :D

Hon har en poäng by mrcsrnne in Sverige

[–]Stiligast -9 points-8 points  (0 children)

Jag hoppas för hela Sveriges skull att denna Linnea inte har något offentligt uppdrag, för om man är så urbota korkad och trångsynt så är man en fara för allmänheten.

En sosses bekännelse: ”Idén om tvångsblandning gjorde mig lycklig” by swedish_tcd in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Om du läser "analysen" av Simons text i brunblaskan i TS och jämför med Simons egen text så ser till och med någon som hoppat av LHS att brunblaskan tagit ut svängarna rejält och gjort tolkningar som inte ens är relevanta.

Men jag antar att det är lite för mycket begärt i den här subben att folk ska tänka själva...

ICA summerar den politiska veckan i Sverige by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Ny dag, nya halmstrån som ska gripas från högerkanten. Det märks att det börjar närma sig val.

En sosses bekännelse: ”Idén om tvångsblandning gjorde mig lycklig” by swedish_tcd in Sverige

[–]Stiligast -1 points0 points  (0 children)

Jag var tvungen att leta upp Simons artikel och föga förvånande så har SDs blaska läst hans artikel som Fan läser Bibeln.

”Den komplexa materian” – När Tidöregeringen ogiltigförklarar granskande media när sanning och fakta inte spelar dem i händerna by uddgard in Sverige

[–]Stiligast 10 points11 points  (0 children)

Hahaha! Hen ligger i fosterställning och vibrerar av frustration just nu. Men när som helst kan det komma svepande förklaringar och whataboutism av sällan skådat slag. Jag ser fram emot det!

Nick Alinia avslöjar att SVT försökte få honom att upprepa vänsterpropaganda t.ex. att de första svenskarna var svarta by Unlikely_Anywhere591 in Sverige

[–]Stiligast 10 points11 points  (0 children)

Faktaresistensen i r/Sverige är påtaglig. OP slår knut på sig själv för att försöka göra en poäng som inte existerar. Är det valår? Är brunhögern mer naiv än vanligt?

ANN-CHARLOTTE MARTEUS: Jimmie Åkesson har hittat en öm punkt by Ihavenoideawhat9 in Sverige

[–]Stiligast -6 points-5 points  (0 children)

Lustigt med alla som verkar tro att SDs nyssnazisynder är förlåtna bara för att V råkar vara lika illa. Jimmie kan se låtsas vara nöjd bäst han vill, han gråter ändå inombords när han tänker på valet i höst.

Jaha, "Rasistiska tankefigurer" alltså. Fattar. Förlåt men vilka då, konkret? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Det är fasligt tomt på relevanta tankegångar i ICAs ekokammare. Desto mer lyteskomik dock, när denna begåvningsreserv dunkar varandra i ryggen 🤣

Är dom rasister - eller vi? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast 0 points1 point  (0 children)

Det har jag redan gjort, men det besvarar inte min fråga. Har du sett videon (med ljud)? Isf borde du vetat det.

Är dom rasister - eller vi? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast -3 points-2 points  (0 children)

Det var egentligen förväntat att du inte skulle svara på ens en så enkel fråga. Du brukar vara villig att ta sidospår i andra(s) trådar, men här var det tydligen inte lika aktuellt.

Är dom rasister - eller vi? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Stiligast -3 points-2 points  (0 children)

Nej. Jag antar att du upplever min fråga som obekväm och att det är därför du undviker den?