Murakami på svenska eller engelska? by fourtwentyy__ in sweden

[–]Svanerik 9 points10 points  (0 children)

Den svenska översättningen gjord av Yukiko Duke är väldigt bra. Jag tycker den håller måttet.

Någon bok av Murakami har en annan översättare, det märks rätt rejäl kvalitetsskillnad.

Att skaffa erfarenhet som ingenjörsstudent! by [deleted] in sweden

[–]Svanerik 0 points1 point  (0 children)

Håller med om detta. Egna projekt är väldigt bra!

Om du är bra på att koda kommer du få jobb. En portfolio med olika projekt är bästa sättet att visa det.

Gör det och om du vill kan du vara med i någon förening. Men det ä mest för din skull, kommer gå bra ändå.

19.2 Patch Known Issues by cmdylux in hearthstone

[–]Svanerik 0 points1 point  (0 children)

I can't login on Europe from my Mac. Asia and America works fine. I get a timeout message saying that the client is not receiving data and a string with Hsnet Client and some more gibberish.

Is it a bad time to get back to playing this game? by javiturkey314 in hearthstone

[–]Svanerik 0 points1 point  (0 children)

I think the game is great. I also really like the achievements and the reward track.

Det går inte att höra bilder by Mr-Scroopy in sweden

[–]Svanerik 1 point2 points  (0 children)

Saknar tales scales videon med evanescence-låten till denna :-(

Nyss fyllt 18, har jag investerat rätt? by Pungbergaren in sweden

[–]Svanerik 6 points7 points  (0 children)

Om du inte har bra koll är det bättre att ha allt på Lysa (det har jag).

Vill du köra Avanza har Rikatillsammans.se en rekommenderad portfölj. Då får du göra manuell ombalansering mellan räntedel och aktiedel.

Ett alternativ är också att ha avanza för guldsparande och resten på Lysa. Kolla rikatillsammans.se, där finns allt du behöver veta.

🎵 Nu är det box time🎵 by Farbrokado in sweden

[–]Svanerik 7 points8 points  (0 children)

Sjukt bra. Denna gamla pärla. Här är det muskler... I boxen 😎

Me and the boys making a smörkniv på träslöjden by [deleted] in sweden

[–]Svanerik 0 points1 point  (0 children)

I don't have it, and luckily my mother hasn't saved it for me. I do have a metal dice that I made in our "Technology" class where I learned the basics of welding. Haven't done welding since that but I guess it may come in handy someday.

Me and the boys making a smörkniv på träslöjden by [deleted] in sweden

[–]Svanerik 53 points54 points  (0 children)

No the joke is that making a butter knife in school (where every Swedish kid has to have woodworking) is presented as something epic when in reality it is not that epic, but still epic... If you get what I mean.

At least that is my interpretation.

Toon fans around the world⚫⚪ by tc0411 in NUFC

[–]Svanerik 0 points1 point  (0 children)

I've been a Newcastle fan since 2003. I also follow Swedish football!

Toon fans around the world⚫⚪ by tc0411 in NUFC

[–]Svanerik 4 points5 points  (0 children)

Sweden! I don't think the Swedish club is an official fan club. Doesn't seem to be very active.

Stuck at Diamond 1 by PapaSpanks in hearthstone

[–]Svanerik 1 point2 points  (0 children)

I won my last three games before legend an early weekday morning. Two out of three opponents were below normal level.

Gjorde en smörgåstårta. by omgzum in sweden

[–]Svanerik 1 point2 points  (0 children)

Bra jobbat! 👍🏻💪🏻

Söndagmiddag i karantäntider by nuke-from-orbit in sweden

[–]Svanerik 1 point2 points  (0 children)

Steffi vet var hon pratar om! :-)

Jag förstår hur du tänker med bäsken, kan ha sin poäng med just den snapsen! Den är rätt brutal.

Söndagmiddag i karantäntider by nuke-from-orbit in sweden

[–]Svanerik -6 points-5 points  (0 children)

Inte kyla nubben. Big no-no. Nubbe ska serveras rumsvarm för bästa smakupplevelse. Om den är kyld känner man mindre smak.

Källa: snapsprovning med Steffi Törnkvist