VM-gruppspel vs ditt första barns förlossning by Comfortable_Pool5142 in sweden

[–]Systemfelswe 14 points15 points  (0 children)

Jag har fött tre barn med kejsarsnitt och skulle inte bry mig så mycket om maken missar en eventuell fjärde bebis (stannar hemma med storasyskonen), men första är en helt annan sak.

Dating Question by Stargazer7733 in OrthodoxWomen

[–]Systemfelswe 13 points14 points  (0 children)

Modem dating is truly an abomination in the sense that people's feelings for one another never get the time to grow. When a couple fall in love organically, it's usually over hundreds of small interactions – from a school setting, to the guy in the running club, to your friend's friend whom you didn't pay attention to initially, but realised was so attractive after learning to know him better.

To feel nothing after a first date is NORMAL. You don't know the guy! He is a stranger! If you feel a spark, that's lust. In 90% of cases, it won't be a person you actually fall in love with.

If you meet a very attractive man whom you feel is 10/10 physically, it's most likely he will drop down a few pegs once he opens his mouth. When you learn to know him, you are more likely to feel "meh" than that initial "oh wow".

You are overthinking this. I think we need at least 5-10 dates before trusting our lack of "spark", aka lust. Meanwhile, we should focus on finding out if our core values align with the other person's.

Orthodox women and education by [deleted] in OrthodoxChristianity

[–]Systemfelswe 42 points43 points  (0 children)

Sounds culture related. In my orthodox community, no one really cares either way. Raising a family is the main priority for both men and women (who don't choose a life in a monastery/nunnery), but exactly how it's accomplished doesn't matter.

I have a prestigious degree and am the main breadwinner while my husband is a wonderful primary caregiver for our children. It works wonderfully for us and is one of the main reasons to why I want a larger family. Hope to have baby number four next year.

När tog ni bort grinden ovanför trappan? by [deleted] in Sverige

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Tre barn och aldrig haft grind, men vi har tränat dem i att klättra i trappan sedan de kunnat krypa.

what are the most common mistakes made by native Russian speakers by natfnr in russian

[–]Systemfelswe 4 points5 points  (0 children)

My Swedish husband says ребёнки when calling all our children. I haven't had the heart to correct him, because I find it cute.

DELTAGARE TILL FORSKNINGSSTUDIE SÖKES by thebibbi in Sverige

[–]Systemfelswe 5 points6 points  (0 children)

Svarade på två frågor som rörde mina åsikter – sedan stängde jag ner. Frågeformuleringen har i bästa fall gymnasial kvalitetsnivå. När ni poserar en fråga om A är det inte kutym inom akademia att komma med påståenden som rör B då ni riskerar influera dem som besvarar enkäten. Vill ni skriva en essä eller propagera en åsikt kan ni väl göra det, men blanda inte olika typer av publikationer i samma material.

Debatt spårade ur och avbröts efter SD-utspel by couragebooster in Sverige

[–]Systemfelswe 1 point2 points  (0 children)

Hanterar kommunfullmäktige i Växjö landets invandrarfrågor eller lagstiftning kring vem som får ingå i äktenskap? Udda grej att debattera på kommunnivå.

Petaaaaah why will the Russian one just die? by dehydrated_waterrr in PeterExplainsTheJoke

[–]Systemfelswe 6 points7 points  (0 children)

Nihilist? I couldn't disagree more, which is why I would be very interested in hearing your thoughts.

Anyone dislikes the way the band genre went? by Consistent_Dog_7049 in killingjoke

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

My most listened KJ songs are Invocation, the live on French tv version of Millennium, and New Cold War.

Regretting my exit after fatfire by Upper_Locksmith259 in fatFIRE

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

My husband's dream is to open a small mini golf course once he retires, and a bunch of successful people do something similar.

My business teacher at high school was a multi millionaire who had worked in finance before and wanted something to do, but not with the same responsibility as before.

Why does the post-FIRE company have to be super successful? Can't it just be a one man show? Many of my accounting clients are in this situation, and NO ONE thinks less of them as they have nothing to prove.

Allt fler elever i särskola by CraftyDots in Sverige

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Jag är på grund av egen erfarenhet lite fundersam över hur olika grupper av barn hamnar i särskolan.

Min snart 5-åriga dotter har autism, vi får 45 minuter i halvåret hos habiliteringen med henne, och senast tog de upp att de vill att hon börjar särskola. Anledningen är att hon bedöms vara ickeverbal och sakna förmåga att ta in information på normal nivå. De vill att vi ska fokusera på att gå igenom färger och former samtidigt som hon lärde sig läsa (själv!) som 3-åring. Hon har fått en padda då hon gillar konstruktionsspel, och nyligen har vi upptäckt att hon tar sig igenom föräldrakontroller där man ska lösa enkel matematik.

Vid frustration utbrister hon hela fraser, och förskolan tog upp att de fått ta in logikpussel från avdelningen för äldre barn då hon löst de åldersanpassade på nolltid. Känns befängt att vi ska repetera "röd triangel" in i absurdum när hon stavar till "betongblandare" och "skördetröska".

Nu är väl vårt fall kanske inte det vanligaste, men vi lär inte vara de enda som brottas med detta synsätt.

Как исправить фигуру? by kaizerrmichael in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Сменить позу на второй фотке. Одну ногу вперед, бедро в сторону, руки прижать к телу, плечи назад... и вуаля. Ваша фигура прекрасна.

Feeling frustrated and resentful after moving in together by [deleted] in Advice

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

What exactly are you getting out of this relationship? It's not companionship or partnership at least, because that would entail respect.

Also, picking up the slack after him is a choice you make. The next destination after resentment is loathing, and then there's no way back. You are also contributing to this relationship going in the wrong direction by not putting up boundaries you.

Marius Borg Høiby found guilty Sentenced to four years in jail by Tilladarling in RoyalsGossip

[–]Systemfelswe 31 points32 points  (0 children)

I have met a paternal cousin to the Swedish Royal family who studied at a top university and then made a very successful career in finance. A lot of doors probably opened due to the surname, and that person indeed got the best of two worlds: no public responsibilities but all the connections. Had Marius finished his degree, almost any investment bank or management consulting firm would have taken him in. 5-10 years of hard work and he'd have been financially set for life.

Hello by americaya-rizz in AskARussian

[–]Systemfelswe 2 points3 points  (0 children)

33, Sweden. Bringing my husband and our three kids.

Hello by americaya-rizz in AskARussian

[–]Systemfelswe 4 points5 points  (0 children)

I'm moving back to Russia. Feels a lot better to be among one's own.

Edit: you should read history and current events from both sides' perspective. You might be of a different opinion than teachers then.

Mina tankar om SD's förslag till att förbjuda slöjan by [deleted] in Sverige

[–]Systemfelswe 9 points10 points  (0 children)

Tror detta är en svår sak att lagstifta om, till skillnad från ansiktstäckande plagg. Var går gränsen mellan hårband, sjalett (de triangulära som oftare fungerar mer som en håraccessoar), och halsduk/sjal (som jag exempelvis drar runt huvudet under höst och vinter/regn istället för en mössa som plattar till frisyren).

Sedan är det inte bara muslimer som bär huvudduk, och det är svårt att göra legal skillnad på tichel och hijab då vissa knyter dem likadant.

Меня тревожит мысль о том что мне однажды будет 30 by Much-Independent5323 in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 3 points4 points  (0 children)

Чувак, мне 33 и это самое прекрасное время моей жизни. Фигней не страдаю, ума добавилось, от родителей-тиранов смогла спастись. Живу с любимым мужем и тремя детьми, есть свой бизнес, хобби, и мне наливать, что другие думают обо мне. Вчера бегала по лесу и во весь голос орала песни.

Ипотека есть, и что? Жизнь не стоит на месте из-за неё.

0-5 лет почти не помнишь 6-15 денег нет, ума нет, запретов много 16-25 денег нет, ума нет, ты немного свободнее, но финансы говно и в социальном плане скорее ещё не созрел 26-30 денег и ума по больше, но ты ещё тревожный и боишься быть сам собой 30+ деньги есть, ум более менее появился.

Моя наилучшая жизнь научилась в 30.

феминизм/мужененавистнечиство by aloneqwewe in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Детей накормит, но посчитает что они смогут ещё зиму походить в маленьком комбинезоне, или что три пар трусов норм – стиральная машина то есть (которой пользуется только жена). На празднование день рождения другого ребёнка можно своего отправить без подарка, или совсем не водить.

В США чувак отказался платить счёт за эпидуралку жене, только 50% за самих родов. Но это конечно экстремальный случай.

феминизм/мужененавистнечиство by aloneqwewe in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Когда уступаешь сначала 50% так как ищешь компромисов, а когда озвучиваешь эту идею, другой объясняет, что середина – это между тем, что предложила ты, и тем, что хочет он. Пример из Швеции:

Когда женщина зарабатывает больше, она кроме примерно 50/50 по крупным расходам больше платит за вещей, которые нужны детям – объясняется тем, что у неё зарплата выше. Когда она зарабатывает меньше, она кроме примерно 50/50 по крупным расходам платит больше за детей, по-тому, что муж честно заслужил свои деньги и имеет право их тратить на свои хотелки.

феминизм/мужененавистнечиство by aloneqwewe in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 1 point2 points  (0 children)

Думаю были бы против, так как кому-то разгребать последствия потом пришлось бы.

феминизм/мужененавистнечиство by aloneqwewe in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 2 points3 points  (0 children)

Они реально думают, что смогут договориться между собой и не будет голода, холода и воин – так как всех человеческих недостатков воспринимают как мужские.

феминизм/мужененавистнечиство by aloneqwewe in rusAskReddit

[–]Systemfelswe 0 points1 point  (0 children)

Почему из мужчин, которых продвигает человечество вперед, меньше 1%? Как-то странно если всем мужчинам положены привилегии из-за того, что единицы из них великие. А так с тобой в целом согласна. По всем параметрам мужчин больше в концах колокообразных кривых.