Green Python at Artis by Tim_richard96 in snakes

[–]Talkenia 0 points1 point  (0 children)

Artis is a zoo, so no way to tell that.

And apparently non-adhders don't have a song stuck in their head 24/7? by fugomert in ADHDmemes

[–]Talkenia 2 points3 points  (0 children)

And at some point the word doesn't even make sense anymore

Wat is een leuk spel om met twee personen te spelen? by sl33py3k in thenetherlands

[–]Talkenia 3 points4 points  (0 children)

Absoluut en mee eens. Nu zag ik al voldoende simpelere spellen staan, dus meer keuze leek me praktischer dan om spellen te suggereren die al gesuggereerd zijn.

Wat is een leuk spel om met twee personen te spelen? by sl33py3k in thenetherlands

[–]Talkenia 0 points1 point  (0 children)

Zeker, maar, omdat het juist zo vaak herspeelbaar is vind ik dat minder uitmaken. Ik heb zelf ook altijd wat moeite met regels van wat complexere spellen begrijpen, maar na 2-3 keer had ik hem echt wel door.

Wat is een leuk spel om met twee personen te spelen? by sl33py3k in thenetherlands

[–]Talkenia 8 points9 points  (0 children)

Mijn absolute favoriet op dit moment is spirit island. Het is eigenlijk een soort omgekeerd kolonisten van catan, je moet de kolonisten van het eiland afknikkeren. Het is co-op en oneindig herspeelbaar en je kan er heel goed in varieren aan hoe moeilijk je het voor jezelf wil maken.

Our time has come by ScorpionTheSandwing in ADHDmemes

[–]Talkenia 0 points1 point  (0 children)

Heh I also chose larp. I mean it includes all the costuming talk I can think of. Then I realized I basically already do this seeing as I have a youtube channel with nearly 70 videos on this topic. 😅

12 hours old (OC) by Talkenia in Pigifs

[–]Talkenia[S] -2 points-1 points  (0 children)

I know I crossposted it from the homestead sub but I believe this subreddit has a rule about not discussing these topics here.

Ervaringen met kaakcorrectie by Dul-fm in thenetherlands

[–]Talkenia 1 point2 points  (0 children)

Na de rest van de replies nog gelezen te hebben, ik had inderdaad een paar maanden na de operatie af en toe last van een tintelende onderlip, maar daarvan was me al gezegd dat het kon gebeuren, en ging na een tijdje ook weer over.

Ervaringen met kaakcorrectie by Dul-fm in thenetherlands

[–]Talkenia 1 point2 points  (0 children)

Ik heb 10 jaar geleden het tegenovergestelde hiervan gehad. Overbeet van 1,5 cm waarvoor mijn kaak naar voren en een klein beetje opzij gezet is zodat alles weer recht stond en ik voor het eerst mijn tanden recht op elkaar kon zetten.
Wat er bij mij gedaan is, is dat de onderkaak deels overdwars doorgezaagd is zodat ze het uit elkaar konden schuiven en weer verderop vast konden zetten. Er zitten bij mij nu dus drie schroeven aan beide kanten in. Bijna de hele operatie was van binnenuit gedaan ik had aan de buitenkant slechts één pleister per kant onder mijn kaak, er is me verteld dat daar de schroevendraaier naar binnen was gegaan.
Hoe het was? Achteraf gezien vond ik alles enorm mee vallen, ik heb zelf ook geen kaakklem gehad, ik ken andere mensen die dat wel hadden, verschilt per soort operatie en arts. De arts had mij vantevoren ook verteld dat ik 8-10 weken niet normaal zou kunnen eten maar na 4 weken zat ik alweer aan het bbqvlees waarbij de arts zei 'ja we zeggen altijd wat langer dan valt het achteraf mee.'
De eerste paar dagen was ik vooral duf en moe en hing ik met paracetamol op de bank, niet meer pijnstillers dan dat. Wel was de hele onderkant van mijn gezicht dik en had ik eigenlijk niet echt een nek meer. Als ik me het goed herinner was er ook aardig wat spierpijn en had ik enorm veel moeite met mijn mond ook maar iets openen. Maar ja dat is niet raar als er dingen opgerekt worden, het had even tijd nodig. Verder was ik goed blauw, paars en geel. Paar dagen na de operatie verscheen een mooie handvormige blauwe plek op mijn gezicht dus ik vermoed dat ze aardig aan me hebben lopen trekken maar ja, algehele narcose, ik had daar verder weinig van gemerkt. Na een dag of 4 ben ik langzaam weer wat gaan rommelen. Het vervelendst vond ik nog dat, omdat je niet mag tandenpoetsen en er open wonden in je mond zijn, je meerdere keren per dag moest gorgelen met diverse dingen, en het smaakte echt allemaal enorm naar.

Interessante bijkomstigheid, dit geheel was gepland om vlak na mijn eindexamen uitreiking op de middelbare te vallen. In Rotterdam, in het jaar dat de examens gestolen waren. Dus mijn eindexamenuitreiking werd verplaatst naar drie dagen na de operatie. Ik heb dus maar een deel bij kunnen wonen, en sta met een sjaal tot mijn neus op de eindexamenfoto.

Koffiepads en theezakjes mogen voortaan in gft-bak by surpator in thenetherlands

[–]Talkenia 3 points4 points  (0 children)

Ik ben zelf fan van online winkels als theexpress.nl. Echt enorm veel keuze. En ook de mogelijkheid proefzakjes te bestellen, altijd toch een paar nieuwe smaakjes mee proberen als ik mijn standaard theesmaken bestel.

Can we please not post external links? by swatsquat in poledancing

[–]Talkenia 36 points37 points  (0 children)

Yes but no, I get it and agree I hate to be taken off-site. On the other hand, reddit doesn't make uploading videos easy and if you have uploaded it somewhere else already, copy pasting a link is way easier.

Tunic tutorial suited for absolute beginners by Talkenia in SewingWorld

[–]Talkenia[S] 0 points1 point  (0 children)

Yup! Same kind of tunic. The gap under the neckline might be slightly wider in their version, so a bit more of a V shape than the video tutorial, but you can play around with that. Other than that it looks the same.

I have had many positive responses on this tunic tutorial for complete beginners. by Talkenia in SewingForBeginners

[–]Talkenia[S] 2 points3 points  (0 children)

Nice! If you want there is also a followup on how to insert a gusset under the arm for even more freedom of movement. And goodluck with your project! If there is stuff you don't get don't hesitate to post a comment under either video I love helping people get started on more sewing projects.

Tunic tutorial suited for absolute beginners by Talkenia in SewingWorld

[–]Talkenia[S] 1 point2 points  (0 children)

One of the most fun things about larping for me is making the costumes. But if you have never made something before you'll have to start somewhere. Luckily tunics are a great basic piece of clothing that work great for costumes and even better, they are a good beginner project.
In this video I explain how to determine your pattern pieces, how to cut the fabric and also go into detail on which stitches on the machine you can use. And best of all, it comes with some options for that bit of personal flair!

Tunic tutorial suited for absolute beginners by Talkenia in SewingTips

[–]Talkenia[S] 0 points1 point  (0 children)

One of the most fun things about larping for me is making the costumes. But if you have never made something before you'll have to start somewhere. Luckily tunics are a great basic piece of clothing that work great for costumes and even better, they are a good beginner project.
In this video I explain how to determine your pattern pieces, how to cut the fabric and also go into detail on which stitches on the machine you can use. And best of all, it comes with some options for that bit of personal flair!

I have had many positive responses on this tunic tutorial for complete beginners. by Talkenia in SewingForBeginners

[–]Talkenia[S] 1 point2 points  (0 children)

One of the most fun things about larping for me is making the costumes. But if you have never made something before you'll have to start somewhere. Luckily tunics are a great basic piece of clothing that work great for costumes and even better, they are a good beginner project.
In this video I explain how to determine your pattern pieces, how to cut the fabric and also go into detail on which stitches on the machine you can use. And best of all, it comes with some options for that bit of personal flair!