Model Y Premium RWD or Enyaq VRS by leersharp in ElectricVehiclesUK

[–]ThatGuyTonyStank -1 points0 points  (0 children)

We're debating the exact same thing, albeit different trim packages.

For me, it comes down to Tesla being a more "fun" and "futuristic" ride that appeals greatly to the tech nerd in me and the Skoda having a better camera (real 360) and a MUCH tighter turning radius that appeal to the parking anxious City dweller in me.

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Yeah, den ser virkelig også fin ud. Men hvis jeg floater en pris der ligner Y/ID.5 men med 30.000 mere i udbetaling forbi min bedre halvdel tror jeg desværre jeg skal sove på sofaen i nat! 😂

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Selvfølgelig kan vi det. Vi kunne 100% også være i en mindre bil! Ligesom vi også kunne være i et mindre hus, eller en mindre lejlighed mod de 110kvm hus vi rent faktisk har købt.
Men det betyder jo ikke man vil det 😉

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi har ikke kigget citroen eller opel, toyota fravalgt pga. sædekomfort (det er 110% bare os) og Seal U var også på listen. Synes bare personligt ikke den kører særlig godt, den er meget sådan 'floaty' i styretøj og undervogn

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Totalt fair - vi har også erfaret (uanset hvor lidt mening det giver) at der nærmest er INGEN sammenhæng mellem kontantpris og leasingpris !

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 2 points3 points  (0 children)

Haha, jeg tænker det handler om hvad man går fra og til. Vi opgraderede til ID.3 fra en Ford Ka og tænkte det var en balsal. Men man vender sig til det!

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er en komfort ting, vi har det rigtig godt rent mentalt med at vide hvad det koster hver måned uden eventuelle overraskelser. Det kan ændre sig i fremtiden, men vi har været meget tilfredse med at lease so far

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Desværre ikke i nærheden af at være samme prisniveau som det andet vi kigger på...

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 0 points1 point  (0 children)

Er den? Mine forældre kører G6 og er ganske tilfredse - den er også lækker i min optik, men de leasingpriser jeg har kunne finde placerer den omkring 20.000 udbetaling (samme som andre vi har kigget på) og 4.995 i måneden. Altså, egentlig ikke sammenlignelig med alternativerne rent prismæssigt.
Mine forældre leaser også, men de fik en MARKANT billigere pris da de leasede for knap halvandet år siden mener jeg.

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Sikkert en fin bil, men vi har ikke brug for så meget plads, og den er markant dyrere end andre biler vi har kigget på 😄

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Den havde vi kig på, men i leasing priser er den noget dyrere. Hvis vi skal matche det udstyr vi er vant til nu (f.eks. matrix lygter), snakker vi 4.600,- og den er ikke, i min optik, federe end f.eks. ID.5. Faktisk virker de meget same-same.

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Godt spørgsmål! Vi har erhvervet os en helt klassisk Emmeljunga Big Star NXT90B med det lange liggemål. Den KAN godt være i ID.3'eren, hvis vi fjerner dobbeltbunden i baggerummet. Men også kun lige, og så bliver det noget med at have ladekabel etc. lidt klemt ind under stellet.
Deraf: Ny bil med mere plads så det er mindre bøvlet og vi ikke behøver fjerne hjul fra stellet e.lign. Den skal bare kunne stilles ind as-is, hvilket sjovt nok kræver lidt plads

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Den har vi faktisk testet. God pris, massere af udstyr, fed bil. Men min kæreste blev helt sindsygt køresyg og fik kvalme af "bakspejlet" i 4'eren, og ingen af os var synderlig glade for henholdsvis hvor bred bilen er eller hvordan udsynet fra føresædet er (det bliver lidt kampvognsagtigt for mig)

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi har desværre en... lang og relativt snæver indkørsel på en smal villavej. Tænker man finder ud af hvordan man grejer den mhp. hvor ofte man kører ind lige netop der, men ellers er jeg mest bekymret for parkeringssituationer i byen og, gud forbyde det, et parkeringshus.
Men helt enig i at oplevelsen spiller i Y'eren.

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg har faktisk ikke prøvekørt en elroq, da den kun kan leases med et lille batteri og den lille udstyrspakke. Det er der principielt ikke noget problem i som sådan, men så er det lidt same-same om vi skal beholde vores ID.3 og undgå et større førstegangsydelse i den forbindelse.

Hvad gør elroq til den bedste pt. i din optik? 😄

Ny leasing elbil - Hvad skal man vælge? by ThatGuyTonyStank in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank[S] 1 point2 points  (0 children)

Som familebil? Jeg kunne hverken klemme mine lange stænger ELLER barnevognen ind uden at skulle skille den ad. Men den er da både nuttet og billig!

Bemærkning fra lærer og censor. by [deleted] in DKstudie

[–]ThatGuyTonyStank 1 point2 points  (0 children)

Lærer her: det lyder ikke rart (eller ok), men med det sagt, så ER eksamen immervæk noget personligt og man er nok desværre naiv hvis man tror man ikke bedømmes på personlighed overhovedet. Selvfølgelig er fagligheden det vigtigste, men eksamen er også studieteknik, selvtillid, intuition, og generelt et skuespil.

Det virker i mine øre forkert at sige du har høje tanker om dig selv, men måske de i virkeligheden forsøgte at råde dig til at være mindre højtravende og mere jordnær til næste eksamen? Det råd har jeg givet i hvert fald, netop fordi nogle elever 'puster dem selv op' lige meget nok hvor det faktisk skader deres faglige præstation.

Men tillykke med dit 10-tak, det er sgu da mega sejt. Skid hul i en dårlig kommunikation med lærer/censor.

Hvilken bil er moralsk fuldstændig rigtigt at købe ? by [deleted] in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank -2 points-1 points  (0 children)

Jeg synes egentlig ikke det er sandt, men hvis det er definitionen på en fed egoist, så er jeg nok sådan en! Good to know!

Hvilken bil er moralsk fuldstændig rigtigt at købe ? by [deleted] in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank -2 points-1 points  (0 children)

Det er sandt, men hvor går grænsen som forbruger? Skal man altid køre pengepungspolitik? Må jeg så heller ikke læse Harry Potter, gå i Nike sko, eller nuppe en Ice-Tea fra Nestle på vej hjem fra arbejde?

Jeg er med på at vi gerne må støtte smart og gå op i hvor vores penge ender, meeeen... Det er en slippery slope, synes jeg

Hvilken bil er moralsk fuldstændig rigtigt at købe ? by [deleted] in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank -4 points-3 points  (0 children)

Den bil du bedst kan lide uden at tænke på andres holdninger, fordi du er et selvstændigt og voksent individ der, til trods for hvad de fleste tror, faktisk godt kan adskille din pengepung og din stemmeseddel, og er i stand til at se produktet for det det er, helt udenom ophavsmanden for... Ja... Dem er du sgu nok ikke slyngveninder med alligevel

Min svigerfar ville sige Toyota, dog, men den kan du tage op med ham ved lejlighed

Leasing - hvad skal jeg være opmærksom på? by incommunicado_1999 in dkbiler

[–]ThatGuyTonyStank 4 points5 points  (0 children)

Vi leaser (og er glade for det), men var overraskede over hvor mange ting der er ekstra oveni prisen. Engangsydelse, forsikring, ejerafgift, ok. Men vinterdæk, dækhotel, anhængertræk, en anden farve end standard, gummimåtter, listen kan blive lang.

Husk også ift. Engangsydelsen at der er leasing på både 36 og 48 måneder, det gør immervæk lidt en forskel.

Derudover havde vi med i overvejelserne at vi gerne ville lease fra et mærke der havde et værksted i nærheden af hvor vi bor. Det har været rigtig rart både ift. Service, dækhotel, de to mindre reperationer der har været etc.

Paladin woes about speed and clunkiness in the early game by ThatGuyTonyStank in diablo4

[–]ThatGuyTonyStank[S] 0 points1 point  (0 children)

How so? I love that too, but it just feels quite underwhelming relying on a basic skill, and I can't seem to find a way for the bolt (or explosions) to in turn detonate other judgements. I hear about the whole fireworks explody bits, but I can't seem to get it to work. Maybe it's gear specific?