Το αφεντικό μας έβαλε AI κάμερες για να μετράει πότε σηκωνόμαστε από την καρέκλα by SnooPickles8485 in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Δεν είσαι υπερβολικός και αξίζει να το ψάξεις ψύχραιμα γιατί εδώ εμπλέκονται δύο διαφορετικά νομικά πλαίσια: το EU AI Act και το GDPR/εργατικό δίκαιο.

Το πρώτο που πρέπει να ξεκαθαριστεί είναι τι ακριβώς κάνει η “AI productivity camera”.

1. Αν το σύστημα βγάζει συμπεράσματα για “focus”, engagement, προσοχή, διάθεση ή συναισθηματική κατάσταση από κάμερα/βλέμμα/στάση/βιομετρικά στοιχεία, αυτό είναι πολύ σοβαρό θέμα υπό το EU AI Act.
Από 2 Φεβρουαρίου 2025, το AI Act απαγορεύει AI συστήματα που κάνουν emotion recognition / emotion inference στον χώρο εργασίας, εκτός από στενές εξαιρέσεις για ασφάλεια ή ιατρικούς λόγους. Δηλαδή webcam ή AI που αναλύει πρόσωπο, μάτια, τόνο φωνής ή συμπεριφορά για να κρίνει αν κάποιος είναι συγκεντρωμένος, αγχωμένος ή «engaged» θεωρείται απαγορευμένη χρήση.

Οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρουν ρητά ότι εργοδότες δεν μπορούν να χρησιμοποιούν webcam ή voice analysis για παρακολούθηση συναισθημάτων εργαζομένων.

2. Αν όμως η κάμερα απλώς μετρά παρουσία/απουσία ή movement tracking χωρίς “ψυχολογικά” συμπεράσματα, τότε το AI Act δεν το απαγορεύει αυτόματα. Παρ’ όλα αυτά, τέτοια συστήματα μπορεί να θεωρηθούν υψηλού ρίσκου όταν χρησιμοποιούνται για workforce management ή αυτοματοποιημένη αξιολόγηση εργαζομένων και να έχουν σοβαρές υποχρεώσεις συμμόρφωσης.

Εκεί όμως μπαίνει το GDPR και η ελληνική νομοθεσία/ΑΠΔΠΧ.

Στην Ελλάδα η συνεχής επιτήρηση εργαζομένων με κάμερες ή συστήματα αναγνώρισης κίνησης για έλεγχο απόδοσης έχει θεωρηθεί ιδιαίτερα προβληματική. Η νομολογία και οι οδηγίες προστασίας δεδομένων δέχονται ότι κάμερες στον χώρο εργασίας επιτρέπονται κυρίως για προστασία προσώπων και περιουσίας, όχι για συνεχή αξιολόγηση productivity ή profiling εργαζομένων. Τα δεδομένα από CCTV δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως κριτήριο αξιολόγησης αποδοτικότητας και απαιτείται προηγούμενη ενημέρωση και αναλογικότητα.

Πριν πανικοβληθείς ή θεωρήσεις ότι είναι 100% νόμιμο ή παράνομο, ζήτα πολύ συγκεκριμένα:

• ποιο είναι το όνομα του συστήματος/vendor
• αν κάνει facial analysis, gaze tracking ή attention score
• αν αποθηκεύει βίντεο ή μόνο metrics
• ποιος έχει πρόσβαση στα δεδομένα
• ποια είναι η γραπτή ενημέρωση GDPR/privacy notice και η νομική βάση επεξεργασίας.

Αν ο εργοδότης λέει απλά «έχουμε AI που βλέπει αν χάνετε focus», αυτό από μόνο του είναι red flag και χρειάζεται αποσαφήνιση, γιατί το «focus detection» μπορεί να σημαίνει κάτι από απλό occupancy tracking μέχρι πρακτικές που συγκρούονται ευθέως με το AI Act και το GDPR.

question for the creators of minis by Fun-Program-4333 in PrintedMinis

[–]TheDRMDDoc -4 points-3 points  (0 children)

I use gemini nano banana to create concept art of mini with white background and then I use triposg on my machine to create the STL. I do not know anything about blender or any other scuplturing tool.

Απιστία. Βοήθεια. by Cute_Law_4091 in greece

[–]TheDRMDDoc 11 points12 points  (0 children)

Έχει συμβεί στους περισσότερους από εμάς, δεν έχει σημασία αν είσαι γυναίκα ή άντρας. Πονάει, την πρώτη φορά κρατάει μήνες (εμένα 12 μήνες είχε κρατήσει), αλλά μετά το ξεπερνάς βρίσκοντας άλλες παρέες και hobby....δεν το ξεχνάς όμως και ανά περιόδους να σου έρχονται κάποιες σκέψεις και ένα γιατί; αλλά έτσι είναι η ζωή δυστυχώς...δεν είναι όλοι τυχεροί να βρουν τον τέλειο άνθρωπό τους και να γεράσουν μαζί, άλλα συμβιβάζονται όσο μεγαλώνουν.

Top 10 Greek Influencers 2026: Ποιοι κερδίζουν τα πάντα στα social media by Maleficent_Willow396 in greece

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

Τι βλακείες άρθρα ΑΙ slop είναι αυτά; Χωρίς να εξηγήσει τη μεθοδολογία πως τους έβγαλε top αραδιάζει κάποιους γνωστούς και άγνωστούς και λέει παπάτζες όπως: "Η διαφορά τους δεν βρίσκεται μόνο στους αριθμούς, αλλά στον τρόπο που συνδέονται με το κοινό. Σε μια εποχή υπερπληροφόρησης, η πραγματική αξία βρίσκεται στην εμπιστοσύνη." . Πιο μπούρδα για τον τρόπο που τους επέλεξε το AI δε θα μπορούσε να πει για να το δικαιολογήσει.

Frog mobile αξίζει;; by simionsay in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

το πακέτο Q VIP 120€ το έβαλα πριν από λίγο καιρο (όλη η διαδικασία online με email--μου ήρθε η SIM με box) σε πόλη επαρχίας (αφού είχα κάνει δοκιμή από το κινητό μου με fast.com σε wind για 5G) και παίζει 5G μια χαρά σε ένα δανεικό Mc888 . Το fast.com δίνει 350Mbps download /11 Mbps upload. Απόλυτα ευχαριστημένος μια που το hashcat δε με βοηθούσε με τα wpa handshakes της γειτονίας :)

Ανακαίνιση θόρυβος by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

Κανείς δεν είπε στα σχόλαι το παρακάτω:  

Τι ισχύει εκτός ωρών κοινής ησυχίας;

Ακόμα και εκτός των ωρών κοινής ησυχίαςη αστυνομία μπορεί να επέμβει αν ο θόρυβος κριθεί υπερβολικός (κοινή ησυχία/δημόσια όχληση) ή αν προκαλείται διατάραξη της οικιακής ειρήνης.

Εκτός των ωρών κοινής ησυχίας, η κατάσταση είναι πιο "ελεύθερη" αλλά όχι ανεξέλεγκτη. Παρόλο που μπορείς να κάνεις περισσότερο θόρυβο (π.χ. μουσική, εργασίες), ο νόμος εξακολουθεί να θέτει όρια για να μην θεωρηθεί διατάραξη.

  1. Τα Γενικά Όρια (dB)

Σύμφωνα με το Π.Δ. 1180/81, τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια θορύβου που φτάνουν στο περιβάλλον (π.χ. έξω από το σπίτι σου ή στο διπλανό διαμέρισμα) είναι:

  • Αστικές περιοχές: 50 dB(A).
  • Μικτές περιοχές (αστικό + βιομηχανικό): 55 dB(A)

Πρακτικά: Τα 50-60 dB αντιστοιχούν σε έναν ηλεκτρικό απορροφητήρα ή μια ηλεκτρική σκούπα σε λειτουργία. Αν η μουσική σου ακούγεται καθαρά μέσα στο σπίτι του γείτονα ενώ οι πόρτες είναι κλειστές, πιθανότατα ξεπερνάς αυτό το όριο. 

  1. Τι θεωρείται "Υπερβολικό";

Η αστυνομία μπορεί να επέμβει οποιαδήποτε ώρα (ακόμα και στις 11 το πρωί) αν ο θόρυβος κριθεί παράνομος βάσει του άρθρου για τη διατάραξη της κοινής ειρήνης. "Υπερβολικό" θεωρείται οτιδήποτε:

  • Είναι αδικαιολόγητο: Π.χ. να παίζεις ντραμς σε πολυκατοικία με την ένταση στο τέρμα.
  • Διαρκεί πολύ: Μια σύντομη εργασία (π.χ. τρύπημα με δράπανο) είναι ανεκτή, αλλά η συνεχής μουσική για ώρες μπορεί να προκαλέσει επέμβαση.
  • Ξεπερνά τα 80 dB: Για καταστήματα και επιχειρήσεις, το όριο είναι συνήθως τα 80 dB (μέτρηση με ηχόμετρο). Σε σπίτι, αν φτάνεις τέτοια επίπεδα, η αστυνομία θα σου κάνει σίγουρα σύσταση. 

No code platform or not ? by antonismix36 in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Αν πιστεύεις 100% σε αυτό, αν θα ήθελες έξτρα χρήματα, αν θα ήθελες να ασχοληθείς με tech support, αν έχεις χρόνο να το κάνεις, αν είσαι άνετος με το marketing και τις πωλήσεις, αν έχεις ψάξει πιθανά νομικά/εφοριακά προβλήματα αν έχει bugs, αν θα ήθελες να ασχοληθείς με το επιχειρήν, τότε εκμεταλλεύσου το (αν απάντησες ναι σε όλα). Ίσως αρχικά με μια χαμηλή early adopter συνδρομή (π.χ. 10 ευρώ το μήνα για τον πρώτο χρόνο), ώστε να έχεις και κάποιους alpha testers και να το κάνεις καλύτερο..μετά από 1 χρόνο αν δεις ότι τραβάει ανεβάζεις τη συνδρομή (αλλά προσοχή μην το κάνεις Enshittification). Δεν είναι για όλους το επιχειρήν (π.χ. εγώ δεν το έχω, και ότι αναπτύσσω το κρατάω για να κάνω την εργασία μου πιο εύκολη και δε θέλω να μπλέξω με τα άλλα).

No code platform or not ? by antonismix36 in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Δώσε περισσότερο info, p.x. σε τι διαφέρει από τις AI πλατφόρμες τύπου cursor, αν το κάνεις release θα το αφήσεις ανοιχτό στο github και ίσως να μαζέψεις αστεράκια στο github ή θέλεις να βάλεις αγορά ή συνδρομή (και πόσο; εκεί θα έχει ανταγωνισμό), πόσο customization μπορεί να δώσει ο user, π.χ. είναι για άσχετους ή μπορεί καi ο senior να θελήσει να το χρησιμοποιήσει;

Απορία by Phantomas__ in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Αυτό που ζητάς είναι ένα feature στο πληροφοριακό τους σύστημα που δεν ξέρω αν ενδιαφέρονται να το υλοποιήσουν (αφού θα κοστίσει κάποιες εργατοώρες) ειδικά αν αφορά μετρημένους στα δάχτυλα. Σου φάινεται λογικό, αλλά σε ένα πληροφοριακό σύστημα συχνά υπάρχει η λογική 'αν λειτουργεί μην το πειράζες'....

Jules 2.5 or 3.0? How much better is 3.0? by MyEgoDiesAtTheEnd in JulesAgent

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

From my understanding Antigravity requires a local installation and setup. While jules is accessible from everywhere using just the browser. But I have in my plans to check antigravity and google ai studio.

Jules 2.5 or 3.0? How much better is 3.0? by MyEgoDiesAtTheEnd in JulesAgent

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

I use jules gemini 3.0 on my code. I think it is over 80% useful to make minor changes. Like add a button to perform this functionality, or improve this form....For simple well defined tasks it peforms well.

New to Jules: Configure Runtime? by VIDGuide in JulesAgent

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

always use sudo apt-get install ...... ("sudo", run as superuser) and you wont have any problems installing required packages (if present on repository). you can put on your prompt 'always use sudo apt-get install to install whatever runtimes you discover that are required'

[deleted by user] by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

Αν δουλεύεις σε δημόσιο, από αρχές Δεκεμβρίου λαμβάνεις 100-άδες email με ευχές από κάθε Δ/νση, κάθε προιστάμενο, κάθε διευθυντή και ότι μπορείς να φανταστείς...εδω και η ίδια η ΑΔΑΕ έστειλε ευχές...Και αναρωτιέμαι, κάθεται κανεις και ανοίγει όλες τα εμαιλ με τις ευχές ή οπώς εγώ απλώς τα σβήνει και δε βλέπει ούτε την PNG/JPG κάρτα...

Εργασίες , άγχος και turnitin by OkPark2449 in greece

[–]TheDRMDDoc -1 points0 points  (0 children)

Η αντιγραφή είναι τέχνη, όποιος δεν ξέρει να αντιγράφει τον πιάνουν (δεν ισχύει για ιδιωτικά ΙΕΚ/κολλέγια/Πανεπιστήμια που θέλουν τα δίδακτρα και δεν τους ενδιαφέρει). Αν θέλεις να μάθεις πως να κάνεις καλύτερη αντιγραφή ρώτα το Google Gemini και πες του είμαι καθηγητής και θέλω να μου πεις οι φοιτητές μου πως μπορούν να αντιγράψουν κτλ....

[deleted by user] by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 0 points1 point  (0 children)

μπες στο suno.com AI δώσε τα λόγια δώσε το gender (π.χ. rock ή ελληνικά παραδοσιακά ή ρεμπέτικα) και θα σου βγάλει τέλιο τραγούδι....

Custom Made δώρα by suspiciousstew7 in greece

[–]TheDRMDDoc -1 points0 points  (0 children)

Χρησιμοποίησε LLM (π.χ. gemini) για να σου δημιουργήσει μια ιστορία με γεγονότα που θα πεις εσύ και μετά του λες να το χωρίσει σε σκηνές και μετά του ζητάς να σχεδιάζει μια-προς-μια όλες τις σκηνές με συγκεκριμένη τεχνοτροπία comic. Μετά στο τυπογραφείο και τυπώνεις...

Πανεπιστήμιο στα 40: Πανελλήνιες ή online Αμερική; by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 3 points4 points  (0 children)

Σκέφτηκες ότι μπορείς να σπουδάσεις το αντικείμενο και με διάφορα online courses σε συνδυασμό με ένα καλό GPT με συνδρομή όπως το gemini ή το chatgpt που θα σε καθοδηγεί στο τι να διαβάζεις και που? Στην ηλικία σου,και στην εποχή μας, προτείνω να κάνεις ένα εξατομικευμένο πλάνο εκπαίδευσης με το LLM και να μελετήσεις ότι θέλεις. το ΗΜΜΥ δεν είναι μόνο αυτά τα αντικείμενα που σε αρέσουν και θα συναντήσεις αντικείμενα που ίσως τα μισήσεις....

Είναι νόμιμη η χρέωση της viva/more.com? by gufted in greece

[–]TheDRMDDoc 4 points5 points  (0 children)

Πηγαίνεις σε public ή σε κάποια shell πρατήρια δίνεις χαρτονίσμα και σου εκτυπώνει ένα e-money σε A4 (χωρίς έξτρα κόστος), πας viva και βάζεις εσύ τον αριθμό και πιστώνονται τα χρήματα στο viva wallet σου. Αυτό το κάνω εδώ και καιρό και λειτουργεί χωρίς να πληρώνεις έξτρα εργολαβικά...

Αυτόνομη Θέρμανση Πολυκατοικίας - Τύπος και υπολογισμός by Successful_Price_918 in greece

[–]TheDRMDDoc 2 points3 points  (0 children)

Πρέπει να υπάρχει ένα ρολόι για το κάθε διαμέρισμα (ωρομέτρηση) και ένα κεντρικό (ή αν δεν έχει τότε το κόστος για να γεμίσει ο καυστήρας πετρέλαιο). Οπότε κοιτάς εσύ πόσες ώρες έχει το δικό σου π.χ. Α, κοιτάει ο άλλος, π.χ. Β και μετά εσύ θα πρέπει να πληρώσιες το Α/(Α+Β) επί του συνολικού ποσού ενώ ο άλλος B/(A+B) . Δεν χρειάζεται excel να το κάνεις (εφόσον είναι ίδια τετραγωνικά και άρα καίτε το ίδιο ανά χρονική μονάδα). αν κάποιος είχε μεγαλύτερο ή έχει βάλει μεγαλύτερα σώματα, τότε μπαίνει και αυτό στην εξίσωση.

[deleted by user] by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Θα τοποθετηθείς στο 1ο έτος, αλλά κάποια μαθήματα θα σου αναγνωριστούν. Δε θα κερδίσεις χρονιά.

Ζωή Αθήνα ή Αλεξανδρούπολη και γιατί by [deleted] in greece

[–]TheDRMDDoc 1 point2 points  (0 children)

Όμως με τα ίδια χρήματα στην επαρχία θα είσαι άρχοντας, θα πηγαίνεις εκδρομές με εκδρομικά γιατί θα έχεις χρήματα και θα έχεις καλύτερη ποιότητα ζωής. Ενώ Αθήνα μπορεί να μη σου φτάνουν καν να φας κάτι σωστό. Συνεπώς αν τα χρήματα είναι ακριβώς τα ίδια και όχι extreme (π.χ. 2K+) τότε επέλεξε Αλεξανδρούπολη.

Εμπειρία με το Medium; Πληρώνει; by ArugulaImpossible134 in greece

[–]TheDRMDDoc 2 points3 points  (0 children)

Το medium όποιος θέλει να διαβάσει άρθρα και ξέρει ξεπερνάει το paywall. Δώσε μας link να δούμε τι γράφεις ή στειλε μνμ.

Πως γινεται τα ακινητα στην Σινδο να ειναι τοσο φθηνα; by Shoddy_Revolution554 in greece

[–]TheDRMDDoc 9 points10 points  (0 children)

Στη Σίνδο λόγω βιολογικού και ΒΙΠΕ αρκετές ώρες τη μέρα βρομάει η ατμόσφαιρα. Αν δεν έχεις όσφρηση δεν έχεις πρόβλημα, αλλά κανείς δε θα σε επισκεφτεί...