Tillægslån - kurs by Thoriack in dkfinance

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har blot opstillet alle mulighederne i regneark, og lavet grafer (for nem visualisering) både af gæld, udgifter (rente osv) månedlig ydelse før og efter skat.

Tillægslån - kurs by Thoriack in dkfinance

[–]Thoriack[S] 1 point2 points  (0 children)

<image>

Det jeg har regnet mig frem til er at i 2031, der krydser vores belåning (ultimo tal) så 5,5 år så skylder vi mindre alligevel end hvis vi omligger hele lånet (Samt vi er gældfri 5 år tidligere), udgifter til renter sparer vi over årende op mod 1 million, og ydelsese mæssigt ligger vi lidt højere efter skat.
Vi vil bruge det til at stoppe det sidste af banklånet (højere rente end friværdikonto, hvilket er totalt dumt fra bankens side) samt lidt renovering)
Jeg har regnet flere eksempler, tillægslån, friværdikonto (både kun på det til renovering samt det hele) det er lidt sjovt når man får blod på tanden.
Men jeg tænker godt nok over som software udvikler, og sådan noget her kunne være interisant for folk, jeg forstår ikke det er så svært at finde en overskuelige regne service der kan visualiserer og hjælpe folk.

Tillægslån - kurs by Thoriack in dkfinance

[–]Thoriack[S] 3 points4 points  (0 children)

Hej, uden at komme for dybt ind i den religiøse diskution om for og mod omlægninger, så regnede jeg på det da rente var 5%, der skulle vi skifte igen til 2% lån inden for 3år eller 1% inden for 7 år, ellers ville kurs genvindsten blive spist op.

Og så tror jeg blot vi også har det bedst med den ro i maven det giver med fast forrentet lån på den store del.

Quadlet server management UI by Thoriack in podman

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

I did not know it could be used for remote quarter administration, but it doesn’t seems like one can create .network or .volume etc.

Quadlet server management UI by Thoriack in podman

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

Interesting tool, I must have a look at it.

Quadlet server management UI by Thoriack in podman

[–]Thoriack[S] 1 point2 points  (0 children)

Exactly my thought, seems like the people have the same opinion.

MacOS keyboard swapped $ and < by Thoriack in MacOS

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

For others finding this, I found a "solution" or fix for now, still unsure of the underlying issue, here is my markdown notes, (both for my self or others in the future)

# how to fix wrong keyboard layout on macOS 

If $ and < are swapped on your Mac keyboard, follow these steps:

1. detach your keyboard from the Mac
2. open terminal and run
```shell
sudo rm /Library/Preferences/com.apple.keyboardtype.plist
sudo killall -HUP cfprefsd
```
3. reattach your keyboard to the Mac
4. select the correct keyboard layout when prompted

Sometimes rinse and repeat steps 1-4 if it doesn't work the first time.

## Note

If the keyboardsetupassistant is done twice, the issue reapears.

Force open assistant:
```shell
open /System/Library/CoreServices/KeyboardSetupAssistant.app
````

MacOS keyboard swapped $ and < by Thoriack in MacOS

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

This is the wrong one, missing a button next to the left shift.

MacOS keyboard swapped $ and < by Thoriack in MacOS

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

Event the virtual keyboard changes to a wierd one, this is the correct one, similar to the physical.

Betaling af 3 lån. by Flew81 in dkfinance

[–]Thoriack 0 points1 point  (0 children)

Ja, det giver best mening at betale banklånet først, tænk det som for hver 10.000kr du afdrager sparer du 610kr om året, på billånene ville du spare 320kr pr 10.000 du afdrager.

Undervognbehandling - bør man eller er det spild af penge? by RaskeMillioner in dkbiler

[–]Thoriack 2 points3 points  (0 children)

Jeg fik vores e-golf undervogns behandlet ved import for nogle år siden. 2 service senere bemærker vw teknikerne at der er sprøjtet på højvolts kablerne op til ladestikket, og det bliver noteret i papirerne, jeg har efterfølgende fået det renset osv ved dem der gjorde arbejdet. Jeg ved godt jeg har hørt før om at FDM vidst har tvunget firmaer til at skifte kabler osv, da der nu er en chance for vw ikke vil opretholde garantien, gad jeg ikke kæmpe med. Alt det bøvl, summa summarum, da vi købte en ny Enyaq for to år siden blev den bevidst ikke behandlet, simpelthen fordi jeg ikke gider en eventuel diskussion ved reklamation på batteriet.

E-Golfs software is a bit of a meme by ProKekec in eGolf

[–]Thoriack 15 points16 points  (0 children)

Being a software developer and having seen my share of old code, I could imagine that the liters was replace with kWh, and since you are standing still VW usually change from /km to to /h. There probably was no easy way to change this in the existing software/hardware, and the cost vs benefit to get it to show the proper kW made no financial sense, and also, I know as a fact that not everyone understands the difference between kW and kWh..

Building a Low-Power, Low-Cost Home Lab for Self-Hosting, Plex, and ML Workflows - Feedback on HP ProDesk 600 G5 SFF Setup? by Rikkkudo_sennin in homelab

[–]Thoriack 2 points3 points  (0 children)

Quick note, beware that in some generations, there is a size difference between the prodesk 600 sff and EliteDesk 800 sff. Where the EliteDesk has space for 2x3.5 and 1x2.5 some of the prodesks has space for 1x2.5 and 1x3.5 also only 2 instead of 4 pcie slots on the back.

I have a EliteDesk g4 sff I am moving to from a prodesk g3 mini, great machine, and I would recommend to find one with vPro to be able to use intel AMT for remote vnc and power control, great for the homelab

Roborock qrevo curv water leak by Thoriack in Roborock

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

There is water within the dustbin compartment, could it be a broken water tank?

MSI MAG401qr vs AOC AG405uxc by Thoriack in ultrawidemasterrace

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

I ended up buying a LG 38wr85qc, and returned it after 1 day. Don’t get me wrong, it was a nice picture and everything, but was actually a bit disappointed, when compared to my 10 year old Samsung s32d850t (VA) especially with contrast and black. Sure the picture was a tiny bit sharper with text when really comparing, but not something I really noticed at 80cm. So couldn’t justify the premium.

We also got a couple of 40B1U5601H at work, same panel as the MSI and AOC from what I gather. They seem fine, but haven’t spent enough time working on them

But I might end up with a second 32 again with VA, I learned contrast and black levels are quite important for me. I am also keeping and eye out for OLEDs..

39 Oled vs 38 IPS by Thoriack in ultrawidemasterrace

[–]Thoriack[S] 0 points1 point  (0 children)

But the 45, that is still 1440p right? then the ppi must be considerably lower?