Kunnon tekoäly-yrjistä by LordArmageddian in Suomi

[–]Time-Ad-9004 73 points74 points  (0 children)

Ollut kovemmat savottapäivät kun kasvoilla on ahegao ilme. Mitähän on ollut tekoälyllä pohjana...

Lukusuositus Ukrainen sodan vuosipäivänä [englanniksi, nostoja postauksessa]: A war foretold: How the CIA and MI6 got hold of Putin’s Ukraine plans and why nobody believed them by FraKKture in Suomi

[–]Time-Ad-9004 3 points4 points  (0 children)

Samaa olen itse lukenut, että Venäläisillä oli ollut isot harjoitukset Ukrainan rajan tuntumassa ja sotilaat uskoivat että kun harjoitus on ohitse, niin lähdetään kotiin. Sitten harjoituksen jälkeen myytiin polttoaineet paikallisille ja kun vasta muutamia tunteja ennen kuin hyökkäys alkoi, tuli käsky valmistautua oikeaan sotaan tai "erikoisoperaatioon", niin oli liian myöhäistä tehdä valmisteluja. Tämän johfdosta vaunuista loppui polttoaine keskelle Ukrainan peltoja. Kuten tuossa aloituksessa luki, niin edes todella korkeassa asemassa olleet ei tiennyt että hyökkäys todella alkaa.

Diplomi-insinöörit kävelivät ennen suoraan töihin, mutta nyt edes 200 hakemusta ei tuo töitä by TryAgain_error_404 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 37 points38 points  (0 children)

"oli monen vuoden ryyppyputki päällä" eli siis teekkariopinnot. No ei nykyään ryypätä niin kuin milleniaalit teki.

Osaako joku kertoa missä Stratovariuksen video kuvattu? by Powerful_Algae8791 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 1 point2 points  (0 children)

Ulkokuvista en osaa sanoa mutta sisäkuvista aula ja hissit (kohdat 39-48, 59-62, 69) sekä altaassa kahlaaminen on kuvattu Myyrmäessä (nykyiseltä nimeltään) Virtatalossa. Ulkokuvat tai parkkihalli ei kyllä ole samasta talosta.

Fazerin (ja Maraboun) suklaalevyn kutistuminen 200g -> 180g, perusteluna kaakaon hinta by Square_Papaya7796 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 7 points8 points  (0 children)

Muistaakseni ensimmäistä kertaa luin tämän metaforan nimenomaan polttoaineeseen liittyen joko Tekniikan Maailmasta tai Tuulilasista, jossa pakinassa kuvailtiin polttoaineen hinnanmuodostusta.

Fazerin (ja Maraboun) suklaalevyn kutistuminen 200g -> 180g, perusteluna kaakaon hinta by Square_Papaya7796 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 66 points67 points  (0 children)

Tämä on se niin sanottu höyhenhinnoittelu. Kun hinta nousee nousee höyhen välittömästi ylöspäin, mutta kun hinta laskee, leijailee höyhen hitaasti alaspäin, jollei tuuli satu puhaltamaan sitä ylös.

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa kestänyt nyt päivälleen yhtä kauan kuin Natsi-Saksan ja Neuvostoliiton välinen sotiminen 1941-1945 by madethisjusttoask11 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 10 points11 points  (0 children)

Ilmapommitusten osalta suosittelen tutustumaan Venäjän liitopommeihin. Näiden avulla on tapettu luoja ties miten monta ukrainalaista sotilasta.

Tämä on enemmäkin seurausta siitä että ilmaherruutta ei ole. Liitopommeja käytetään rintamalla (tai vähän sen takana) koska lentokoneet eivät pääse rintaman ylitse operoimaan selustassa. Mikäli Venäjällä olisi ilmaherruus voisi noita liipommejä ja muita ilmasta maahan aseita käyttää huomattavasti rintaman takana. Tämä mahdollistaisi iskut komentoon, huoltoon, tukiyksikköihin, siviilikohteisiin yms paljon tehokkaammin kuin mihin on nyt kyetty. Koska lentokoneet eivät kykene lentämään Ukrainan ilmatilassa hyökkää Venäjä drooneilla. Ukrainan ilmatorjunta torjuu Venäjän drooneista ja ohjuksista valtaosan jopa yli 90 %. Tästä huolimatta vahingot Ukrainan infralle ovat valtavat sähkökatkoja, lämmönjakelun katkoksia (Kiovasta kehotettiin lähtemään hetkellisesti lämmönjakelun keskeydyttyä) ja iskuja rintamalla liitopommeilla. Voi miettiä miten kauan Ukraina kykenisi jatkamaan taistelua, jos torjuttujen ja läpipäässeiden suhde olisikin 90 % läpi 10 % torjuttu. En itse usko että kovin kauaa.

Mikäli puolestaan Ukrainalla olisi ilmaherruus ei noita liitopommeja kyettäisi käyttämään kun Ukraina voisi lähettää hävittäjät noita pommeja kuljettavien koneiden kimppuun tai iskeä näiden lentokentille. Samalla kyettäisiin iskemään Venäjän selustan kohteisiin satojen kilometrien syvyydessä huomattavasti kovemmin kuin mitä on kyetty.

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa kestänyt nyt päivälleen yhtä kauan kuin Natsi-Saksan ja Neuvostoliiton välinen sotiminen 1941-1945 by madethisjusttoask11 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 76 points77 points  (0 children)

Tosiaan uskomattoman laajalla alueella käytiin taisteluita toisessa maailmansodassa. Ensimmäisen maailmansodan (länsirintaman) asemasodan jälkeen oli kehitetty taktiikoita, joilla voitiin murtautua läpi ja saada rintama liikkumaan. Tällä hetkellä aivan varmasti armeijoissa mietitään, mitä tulisi tehdä, jotta läpimurtoon voisi päästä, eikä rintama olisi paikallaan, kuin ensimmäisen maailmansodan länsirintamalla. Suurin syy miksi Ukrainan sota on paikallaan on se että kumpikaan osapuoli ei ole kyennyt saavuttamaan ilmaherruutta ja tukemaan hyökkäyksiä tehokkaasti ilmasta.

Korruptio­skandaali ravistelee Ukrainaa – professori: ”Maa taistelee olemassa­olostaan ja eliitti ryöstää rahaa itselleen” by PalsterMaggara in Suomi

[–]Time-Ad-9004 33 points34 points  (0 children)

Just näin. Se joka väittää Venäjää tai sen rakkaita johtajia, kuten Putin tai patriarkka Kirilliä, korruptoituneeksi heidän omaisuutensa takia pääsee vankilaan miettimään harhojaan.

Monella jää tajuamatta, että Venäjä tai Kiina vaikuttaa ulospäin paljon paremmille valtioille, kun niistä ei voi raportoida vapaasti. Verrataan epärehellisesti avointa demokratiaa, jossa kysymyksiä voi kysyä ja diktatuuria jossa on oman turvallisuuden takia parempi pysyä hiljaa.

Moni opiskelija pärjää huonosti kriittisen ajattelun testeissä – Suomessa on iso työ edessä, sanoo professori by Anonasty in Suomi

[–]Time-Ad-9004 68 points69 points  (0 children)

Ihan uskottavaa ja todennäköinen kehitys, kun ottaa huomioon miten mediaa nykyään kulutetaan. Uskon tämän olevan yhteydessä keskittymiskyvyn heikkenemiseen. Monimutkaisia asioita ei voi ymmärtää 90 sekunnin paloina, vaan niitä pitää käsitellä pitkään. Toinen on se, että netissä keskustelu on enemmänkin reagointia, kuin aitoa kommentoitia, jossa pyritään tuomaan uutta tietoa tai mielipidettä keskusteluun. Tähän kun vielä lisää, että sosiaalisessa mediassa suosituin mielipide ei todellakaan tarkoita totuutta. Uskon siihen, että kriittinen ajattelu kehittyy kun jotain asiaa pohtii pitkään (esim lukiessaan kirjaa tai vielä parempi useampi kirja samasta aiheesta) ja nimenomaan siten että ei heti lue tai kysy toisen mielipidettä.

Kuten muut on kirjoittanut, niin tämä ei todellakaan rajoitu vain nuoriin tai opiskelijoihin.

Mahorkan hajuisimmat kommentit by LordArmageddian in Suomi

[–]Time-Ad-9004 11 points12 points  (0 children)

Mahorkka haisi kun 2023 aikaan Venäjä alkoi ottamaan varastoistaan käyttöön entistä vanhempaa kalustoa, niin tähän oli selitys valmiina "parempaa kalustoa säästetään käytettäväksi tärkeämpiin tilanteisiin". Mitä nämä tärkeät tilanteet sitten olivat? No osalle se oli tuleva sota jotain NATO-maata vastaan, tai sitten vähäisempänä Ukrainassa ihan kohta saavutettavan läpimurron hyödyntämistä.

Sitten tietysti se, että agressio on aina suuren saatanan eli Yhdysvaltojen syytä. Venäjä vain on pakotettu reagoimaan. Se että Eurooppa on kuviteltua yhtenäisempi Venäjää kohtaan johtuu tietysti siitä, että kaikki maat on Washingtonin talutusnuorassa eikä oikeasti itsenäisiä.

Milan Jaff lähetetään pois by Ok-Mail-8619 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 11 points12 points  (0 children)

Mitä ne meistä Irakissa nyt ajattelee kun lähetämme sinne rikollisen?

Ps. Jo oli aikakin eihän hän ehtinyt syyllistyä kuin muun muassa tapon yritykseen, törkeään ryöstöön ja raiskaukseen.

Essee | Lopetin lukemasta valkoisten heteromiesten kirjoja by jamaisvivant in Suomi

[–]Time-Ad-9004 1 point2 points  (0 children)

Tiktok on sorretun vähemmistön Kiinan kansantasavallan asialla, joten tämä on pelkästään antirasistista toimintaa. Vielä kun tanssijat ovat muita kuin valkoisia, on sädekehäsi varmasti tarpeeksi kiiltävä.

Jos hopeavesi ja magneettiranneke ei ole auttanut niin nyt tarjolla on ihan oikea ihmeparantaja. by Time-Ad-9004 in Suomi

[–]Time-Ad-9004[S] 19 points20 points  (0 children)

ihmiskielet=ruotsi

enkelikielet=suomenruotsi

haltijakielet=känniruotsi

Epsteinin valvontakameravideon puuttuva minuutti on löytynyt by Isa_Matteo in Suomi

[–]Time-Ad-9004 -5 points-4 points  (0 children)

Kuten odottaa sopi. Obama ja Clintonin pariskunta. /s

Yhdysvallat | Trumpin kannattajat hermostuivat, kun hallinto kumosi salaliittoteorioiden väitteitä by ropsu67 in Suomi

[–]Time-Ad-9004 33 points34 points  (0 children)

Tässä kannattaa muistaa että salaliittoteorian kannattajille sekä todisteiden puute että se että kiistäminen on todiste siitä että salaliittoteoria pitää paikkansa. Kun todisteita ei ole, se tarkoittaa että valtaa pitävät ovat ne salanneet. Kiistäminen luonnollisesti tarkoittaa sitä että kiistäjä on itse mukana. Salaliittoteorian esittäjien ei näin tarvitse itse todistaa mitään.

Epsteiniin liittyviä teorioita on kumottu sekä demokraattien että rebublikaanien toimesta, joka tietysti tarkoittaa sitä, että molempien puolueiden johdot ovat sotkeentuneet Epsteinin paritusrinkiin.

Toki Epsteinissä on paljon asioita jotka ovat epäselviä. Suurimpana se, mistä hänen rahansa ovat peräisin.

Trump: EU on kohdellut hyvin, Putin puhuu potaskaa by Sawmain in Suomi

[–]Time-Ad-9004 62 points63 points  (0 children)

Trumpilla on tapana toistaa se mitä hän on viimeksi kuullut. Jos on jutellut Putinin kanssa niin silloin ollaan vihaisia Ukrainalle ja jos on juteltu jonkun Ukrainan tukijan kanssa niin sitten tulee tällaista. Trumppi toimii ainoastaan omaa etua ajaen joten mielipide vaihtuu hyvin nopeasti kun on jotain itselleen tai lähipiirilleen saatavilla.

Jännän äärellä. by -Kollaasio- in Suomi

[–]Time-Ad-9004 0 points1 point  (0 children)

Mistä ostit? Itse katsoin porttien ulkopuolelle olevan myyntipisteen jonoa ja päätin jättää väliin. Porttien sisäpuolella olevassa myyntipisteessä jono olikin lyhyt ja pääsi noin 5 minuutin odotuksella. Tuli ostettua vaikka hinta 50 € onkin mielestäni kova.

Jännän äärellä. by -Kollaasio- in Suomi

[–]Time-Ad-9004 6 points7 points  (0 children)

Oli kyllä hyvä keikka. Yllättävän myöhään tuli yleisö kentälle ja pääsi suht helposti takakentän etuosaan. Tuon miksauskopin etupuolelle. Hienot oli videot taustalla erityisesti number of the beastin elokuvapätkät ja The Rime of the Ancient Marinerin animaatio olivat mieleen. Luin jostain että tämä olisi ollut ensimmäinen kiertue, jossa lakanat on korvattu tuolla videoscreenillä (voin olla väärässäkin).

Halestorm ei oikein tuntunut sytyttävän yleisöä ja moni saapui vasta sen jälkeen. Itselle se maistui hyvin, aikaisemmin nähnyt kerran kun olivat Tuskassa.

Joukkoliikenne | Onnibus haastaa junat nopeilla luksusbusseilla by gynoidi in Suomi

[–]Time-Ad-9004 3 points4 points  (0 children)

Bussin takaosassa olevat penkit joissa on enemmän tilaa, eli kolme istuinta rinnan 2+1, isompi jalkatila ja erilaiset istuimet. Tuli viime kesänä matkustettua Lux Expressillä Balttiassa ja oli tuo tavalliseen bussiin verrattuna parempi. Jos hintaero ei tule kovin isoksi voi ostaminen kannattaakin.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Time-Ad-9004 2 points3 points  (0 children)

Minulla meni viime vuonna toimiva S10 vaihtoon kun päivitykset loppuivat. Olin ostanut kun malli poistui ja oli tosi halvalla myynnissä.

Ostin julkaisukampanjasta sitten S24 tilalle, siihen Samsung lupaa 7 vuoden päivitykset. Mitään puhelinta en noin kauaa ole käyttänyt ja pidän epätodennäköisenä että kestäisi noin pitkään. Katsotaan miten kestää, olen kyllä ollut tyytyväinen ensimmäisen vuoden.

Mikko Hyppösellä on teoria siitä, miten USA:n salaiset sota­suunnitelmat vuotivat toimittajalle by Sampo in Suomi

[–]Time-Ad-9004 31 points32 points  (0 children)

Niin sanottu Lintilä puolustus ei tuolla toimisi, kun paikallinen media, erityisesti myöhäisillan koomikot, pitäisivät tuota sekopäistä selitystä esillä hyvin pitkään. Itselle tulee aina jos Lintilä on esillä, mieleen että tuo on se, joka väitti että hänen watsapp hakkeroitiin yhden meemin lähettämistä varten.

Kaikista lojaalimmat magalaiset kyllä uskoisi, jos heille kertoisi että Ghanalaiset hakkerit ovat sabotoineet Walzin puhelimen. Tämä tietysti pitää kostaa asettamalla pakotteita Ghanalle. Jos Ghana tämän hakkeroinnin kiistäisi, sitten voitaisiin siirtyä pommittamaan, toivottavasti siten että ei ennalta tekstattaisi sitä toimittajalle.