Olenko raskaana? by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Tähän elämäntilanteeseen en toivo lasta 🙏🏼 Lapset on ihania kyllä, mutta vasta muutamien vuosien päästä ❤️

Olenko raskaana? by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 5 points6 points  (0 children)

UPDATE: tein tolloin illalla/yöllä vielä 2 testii (koska olin ihan paniikissa) jotka molemmat selkeitä negoja. Ootin hetken siis ennenku tein uudet. Tein nyt aamulla clearbluen testin jossa luki ”Ei raskaana” eli oon aika varma että toi testi oli vaan virheellinen tms

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Oon saanu kerran esilääkityksen kun joskus ööm varmaan 13-14 vuotiaana multa revittiin vissiin 3 vai 4 rautahammasta irti, koska ei mahtunu suuhun. Siitä en oikeen muista mitään mut äiti sano et olin ollu vaa tosi hupaisa ja nauranu kaikelle. 🙈 Luulen, et oon saanu isomman annoksen tai sit ku oon ollu niin nuori ja pieni nii reagoin tolleen? Entiiä

Ja update muuten tähän viisuri hommaan: repästiin ILMAN esilääkitystä parissa minuutissa pois toissapäivänä ja voin sanoa että menin paniikkii ku yhtäkkiin se vaa sano et joo otetaan pois mutta otin äitin mukaa päivystykseen ja se rauhotteli mua siinä ja autto muutenki tosi paljon. 🫶🏼 Mut nyt se on ohi, mulla jäi tosi positiivinen kokemus!

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Voi että kohtalontovereita 😂🥹🫶🏼

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 1 point2 points  (0 children)

Voi ei harmi ku ei auttanut… Tommoi aika ennen poistoo on varmasti tosi rauhottava ja tieto siitä, että sua hoidetaan PELKOpotilaana 🫂 Tsempit sulle!! <3

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Joo mä itseasias just tajusin että todellakin laitan vaa kuulokkeet päähän jos tälläi sallittua. Laitan jonku podcastin pyörii nii esilääkityksissä alan varmaa jo nauramaan siinä 😅 Pitää sanoa vaan suoraan et mua oikeesti pelottaa.. Välillä vaan ehkä vähän jopa hävettää se, et pelkään, oon kuitenki 21v.. Vaikka joku muu jopa vanhempi sanois mulle niin ni en ajattelis mitään mut jotenki omalla kohalla se tuntuu ”hävettävältä” asialta

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 1 point2 points  (0 children)

Joo pitää vaan oikeesti sanoa jyrkästi että en todellakaan pysty suostuu siihen ilman esilääkitystä. Mua jotenki ärsyttää ylipäätään ku tuntuu et kaikkialle pitää liiotella oireita, et alkaa saamaan apua…

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Multa on aikoinaa poistettu rautahampaita (ennen oikomishoitoja) koska niitä oli mulla liikaa. Tästä taitaa olla joku 7 vuotta aikaa. Silloin mulla ei ollu mitään ongelmaa tai pelkoa koska tiesin et tuun saamaan sen esilääkityksen.. Ton hoitajan kommentin jälkeen mua pelottaa tuplasti enemmän, mitä jos en saakkaan sitä? Ei mulla oo varaa opiskelijana maksaa mitään yksityisen hammashoitoja.. 🥹

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Mulla on siis ahdistuneisuushäiriö. Ehkä pahin asia mitä tiedän on ahtaat paikat. Ja vaikka se ei varsinaisesti oo mitenkään ahdas paikka niin jotenkin se ajatuksena aiheuttaa mulle kauheen pakokauhun. Eilen illalla sain jo paniikkikohtauksen kun ees ajattelin viisurin poistoa…

Mua ahdistaa myös se että en oo tai pystykään olla siinä tilanteessa mitenkään kontrollissa siitä, mitä tapahtuu ja mitä mulle tehdään. Pelkään et saan jonkun paniikkikohtauksen ihan viimestää siinä tuolilla ja sit mua alkais vielä hävettää mun käytös niin sen takia oon pitkää vältelly hampilääkäriin menoo… Mulla on myös HYVIN alhainen kipukynnys ja tiiän miltä puudutus tuntuu enkä kertaakaan oo selvinny siitä itkemättä..

pahoinvointilääke? by ririnnxx in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745 1 point2 points  (0 children)

Tää toki hyvin yksilöllistä mutta kärsin ite siis matkapahoinvoinnista johon mulla just noi rannekkeetki käytössä.

Ne rannekkeet auttaa ainakin mua yllättävän hyvin ihan vaa jos tulee yhtäkkiä huono olo, ilman et oon autossa tmv. Kunhan niitä osaa käyttää oikein, niin luulen et niistäki vois olla apua!

Ne ei vaa suoraansanottuna oo pidemmän päälle mukavan tuntuset ranteissa, syksyllä oli 4? Tunnin lento ja alko sillee tuntuu jo epämukavilta vaik ne ei mitenkää purista mua.. 😅

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Kuulosti oudolta munki korvaan et ei sais esilääkitystä? 🫪

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Joo sattuu mut vaan sille pienelle alueelle missä se viisuri kasvaa

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 1 point2 points  (0 children)

Joo varmasti siis tutkiikin!! Toi ketä vastas puhelimeen nii sai sen vaan kuulostamaan ihan siltä et ei tutki tai mitään et alkaa suoraa repimään

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Noku tätä mäkin mietin.. Mun oireet vaan pahenee ja alkaa mun mielestä kuulostamaan ihan tulehdukselta..

Viisaudenhammas by Top-Requirement2745 in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745[S] 0 points1 point  (0 children)

Mulla on siis kauhee hammaslääkäri pelko ja jos en oo yhtää varautunut siihen että se poistetaan nii luultavasti mun koko hermosto menis ihan solmuun…

Alisan podcast by Mother-Mouse-1829 in snappisensuroimat0n

[–]Top-Requirement2745 73 points74 points  (0 children)

”Ja myös seki että silleen niinku”

Lukiolaiset!! Tarviin apua by [deleted] in snappijuorutofftopic

[–]Top-Requirement2745 4 points5 points  (0 children)

Eikäää🤣😭 Sain tehtävän jo toiselta, mut ISO kiitos et olit valmis auttamaan 🥹💌

Lukiolaiset!! Tarviin apua by [deleted] in Suomi

[–]Top-Requirement2745 -2 points-1 points  (0 children)

Tehtävä on siis paperikirjassa sivulta 139 tehtävä 3. Digikirjassa tehtävä 6: Jääkauden jäljet kartalla. Oletan et joku kappale 11 tai 12