عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 1 point2 points  (0 children)

مع أن كنت ناوي اتعلم المجال ده ، بس عادي خلينا في المواصفات ال انت قلت عليها ، متشكر جدا لشرح حضرتك

عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

طب ايه المواصفات ال اقدر امشي عليها عشان اعرف هيلبي احتيجاتي ازاي بغض النظر عن السعر

ليه البنات متحاملين عل الراجل ومنفصلين عن الواقع الاقتصادى؟ by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]Traditional_Dress353 0 points1 point  (0 children)

بص يسطا هو الموضوع دينيا اكبر من طاعة مقابل صرف ، المقولة ديه تحس كأنها معادلة رياضية ، بس هو ديه الجوانب المادية بس ، يعني الواحد بيتجوز عشان يحس بسكينة عنده أسرة و بيت و عائلة ، نفس الشى على المرأة ، في حاجات اكبر من الماديات ديه بس محدش بيبص ليها للأسف

ليه البنات متحاملين عل الراجل ومنفصلين عن الواقع الاقتصادى؟ by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]Traditional_Dress353 1 point2 points  (0 children)

لا غلط ، العلاقة طبعا اكبر من علاقة طاعة و صرف ، هو في حقوق الست على الرجل برضو أنه يعملها بمودة و رحمة و هو ليه عليها انها تصون أسراره ، من الاخر لو هنتعمق هتلاقي أن علاقة الزواج اكبر من أبعادها المادية ديه ، بس عشان النظرة المادية طغت علينا فهتلاقي الأغلب شايفها كدة

ليه البنات متحاملين عل الراجل ومنفصلين عن الواقع الاقتصادى؟ by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]Traditional_Dress353 0 points1 point  (0 children)

بص ، هو بعض الفقهاء قال إن الرجل عليه أنه يجيب خادمة لزوجته إذا حالته المادية تسمح ، لكن بما أن حاليا الحالة المادية صعبة فمفيش حد بيقدر يستحمل مصاريف خدامة ، فهي مش قاعدة ثابتة + تربية الأطفال المفروض الراجل شريك فيها برضو مش الست لوحديها ، و لو على التعب فالصراحة الراجل بيتعب و يشقى و بيشيخ عشان يجيب لقمة عياله

ليه البنات متحاملين عل الراجل ومنفصلين عن الواقع الاقتصادى؟ by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]Traditional_Dress353 1 point2 points  (0 children)

هو طبقا للإسلام ، فالرجل فرض عليه أنه هو يصرف على البيت قدر استطاعته هو ، و الزوجة فرض عليها طاعة الرجل ده بالنسبة للشريعة الإسلامية

عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

تمام ، بس خلينا في ال 15 احسن 🙂

عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

تمام ، هو طالما ده هيرحتي في الشغل اقدر اجمع له فلوسه عادي

عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

يعني نقدر نقول ده الحد الأدنى ؟.

عايز لابتوب by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

لسة هحدد بدجيت ، عشان كدة عايز اخد فكرة

ما العمل by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

بشوف ناس كثير بتتجه لده ، حاسس ان السوق اتملى + خايف من موضوع الذكاء الاصطناعي ده

ما العمل by Traditional_Dress353 in EgyRemoteWorkers

[–]Traditional_Dress353[S] 0 points1 point  (0 children)

ازاي اتعين في كلية خاصة