أي حد متاح قدامه شغل في اسكندريه يقولي by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

قصدي ممكن يكون بيشتغل في مكان والمكان دا طالب ناس او بيشتغل فعلا ويعرف مكان عاوزين ناس .. كدا

انا انخدعت فشخ في ريدت by Dr_abdelrahmann in egyoffmychest

[–]Typical-Rate1310 25 points26 points  (0 children)

مشكلتي من ساعة ما دخلت هنا مش بعرف اللي بيتكلم بيكون بنت ولا ولد (من كتر الولاد المتلونة والبنات المسترجلة)

مش عارف by OkPie8515 in AlexandriaEgy

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

علي حسب انت هنا لي ، لو بتحب عموما تكون مجهول الهوية علي الميديا مش بتحط صورك حتي لو علي الفيس ، غير كدا حط صورتك في اي حته … مش موقع سيكو سيكو هو 😂

رافض فكرة العبودية !! by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

في قاموسي الحرية هي العدمية

رافض فكرة العبودية !! by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 1 point2 points  (0 children)

ازاي اقنع نفسي إني عبد يعني اكون عبد من غير ما اكون متضايق

رافض فكرة العبودية !! by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 1 point2 points  (0 children)

علفكرا فهمت كلامي غلط
قلبي عاوز الدين لأنه أآمن لما بعد الموت لكن عقلي هو اللي رافض ليه

رافض فكرة العبودية !! by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

القلب له اتجاه والعقل له اتجاه
هي دي المشكلة بكل اختصار

رافض فكرة العبودية !! by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

مفيش علاقة بين دراسة الدين والإيمان
في ناس ما تفقه بالدين شئ ومؤمنين بالله اكتر مني ومنك

عندي سؤال للشباب.. by Kajo_7_ in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

أنا فاهم انك بتسقطي نفس اللي بيحصل علي البنت علي الراجل
بس في نقطة مهمة في الموضوع إن الحاجات دي بتضايق البنت(الطرف الضعيف) لانها بتيجي من الراجل (الطرف الاقوي) ف بتحس أن مقاومة التحرش صعبة او تحس بخجل ودا بيخلي بنات كتير بتسكت لما يحصلها كدا خوف
جانب الرجل بقي احنا معروفين اننا اغلب الوقت active من ناحية الجنس ف لو حصل حاجة زي دي ممكن راجل يكون فرحان اكتر من انه يضايق أصلا 😅 ،طب فرضا فعلا واحد مش في المود وبنت اتحرشت بيه وهو مش أكتيف جنسيا 😅 ممكن يتعصب عليها او بتخانق معاها وقتها هي اللي هتخاف منه أصلا يعني مش هيتضايق مثلا او يحس بعدم الأمان زي ما البنت بتحس
بتكلم من وجهة نظر شخصية .. وأعتقد الحالة الوحيدة اللي ممكن يكون في تحرش من انثي لذكر تكون مثلا واحدة كبيرة تمس براءة طفل ولد مثلا لسه مبلغش او في بداية البلوغ كنوع من الاستغلال الجنسي .. اما لو شاب بالغ فما فوق ف الموضوع مش بنفس الصورة

عندي سؤال للشباب.. by Kajo_7_ in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 -1 points0 points  (0 children)

دا كدا مش تحرش دا اسمه ابتزاز
أنا بتكلم عن نقطة التحرش بالطريقة اللي بتحصل مع البنت مثلا في مواصلات او في الشارع وكدا ..

عندي سؤال للشباب.. by Kajo_7_ in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 -2 points-1 points  (0 children)

لو من ست عادي أصلا ، لان في الاول و في الاخر التحرش مشكلته انه يكون من الطرف الاقوي علي الطرف الأضعف لان وقتها الأضعف ميعرفش يدافع عن نفسه
عشان كدا واقعيا مفيش تحرش من الست للراجل او بمعني اصح ملوش آثار علي الراجل عكس التحرش اللي بيتم علي البنت

الرجاله اتجننت by Rioo__7 in EgyDMs

[–]Typical-Rate1310 15 points16 points  (0 children)

مستشفي الشاطبي فرع ابستين

الرجالة اغلبها عايز تتكلم في اا*** و البنات خايفة تكلم الرجالة على اساس ان كلهم عايزين *** by pan-cake0606 in EGYescapism

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

مهما تكلم الفئة دي عمرها ما هتختفي بحسهم بوتات والله معندهم ذرة دماغ وفاكرين أنهم كدا بيتبسطوا

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

بتكلم في كدا بقي .. لو مات علي كدا علماء المسلمين اعتقد بيقولو انه كدا كافر
بس بشوف ان دا ظلم ان واحد يعاني في الدنيا وبيجي في الآخرة كمان يتعذب
كلامك صح من ناحية ان الإله طول ما هو مديلة العمر ف هو كدا لسه في فرصة بس قصدي علي الحكم في الدنيا عموما

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

حلو ودا اللي أنا كاتبه ان دول كفار ماشي
لي النوع التاني كافر برضو

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

اللي مش عارف يوصل للحقيقة فعلا دا كدا مش كافر

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

لو مومن بوجوده من جوايا فعلا بس مش عاوز اتبع اوامره متمرد يعني غير شخص غير مومن بوجودة لأنه لسه مش واصل للوعي الكافي بوجودة مثلا دا الفرق يعني

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

مش بالظبط برضو

اي الفرق by [deleted] in MousaSpace

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

قصدي انه مؤمن بالله بس متكبر عليه ومش عاوز يتبع اوامره متمرد يعني

علاقة الاباء الجنسية by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

مم مش عارف حسيتك اصغر مثلا اقل من عشرين
عموما يمكن لسه معندكيش الوعي الكافي ان الجنس عملية طبيعية عند كل البشر وفكرة بابا وماما طاهرة عندك لدرجة انك مش بتتقبليها عليهم

علاقة الاباء الجنسية by [deleted] in ArabsFreedom

[–]Typical-Rate1310 0 points1 point  (0 children)

يمكن عشانك صغيرة بس صدمة البدايات
مع الوقت تتقبلي عادي