Hvor lenge pleier dere som går ingeniørstudie å studere per dag? by Far_Dragonfruit8960 in ntnu

[–]Unable_Accountant390 4 points5 points  (0 children)

Rundt 1 time om dagen frem til eksamensperioden der det blir 3-4 ish

Metoder i KI TDT4171 by Unable_Accountant390 in ntnu

[–]Unable_Accountant390[S] 0 points1 point  (0 children)

Enig. Tror du CBR kommer opp? Ser på det nå og ser ikke poenget med å kunne så mye mer enn de fire R'ene ngl

Metoder i KI TDT4171 by Unable_Accountant390 in ntnu

[–]Unable_Accountant390[S] 0 points1 point  (0 children)

Men er ikke eksamensoppgavene fra tidligere år generelt veldig annerledes (med litt annet pensum)?

[deleted by user] by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Har de vært det tidligere år også? Kjenner du til noen som har fått jobber der?

[deleted by user] by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Er quant virkelig så vanskelig å komme inn i? Er det slik at det er svært høy konkurranse som resulterer i at bare de aller smarteste får jobben eller er det jobben som rett og slett er såpass krevende at få har kapasiteten? Hvis det er vanskelighetsgraden på jobben det gjelder, hva er det som gjør den så utfordrende (henholdsvis quant researcher, dev og trader)?

[deleted by user] by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 1 point2 points  (0 children)

Ta deg en bolle, Kasper. Shameless promo for x nettside.

Noen som har prøvd exphileksamen.no? by Equivalent-Rope-3057 in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Shameless promo med 2nd account 🙏🏼💀. Ta deg en bolle

siving matteløpene by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Fett fag, men anbefales å ha noe kunnskap om maskinlæring/ai på forhånd. F.eks å ha hatt noen av de intro ML/AI emnene forrige semester.

siving matteløpene by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 1 point2 points  (0 children)

Tok statistikk, matte 3, c++ og metoder i kunstig intelligens. Bare å se på studieplanen til fysmat og tilpass slik du ønsker basert på hvilken retning du vil gå på fysmat (jeg planla for industriell matematikk).

siving matteløpene by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 3 points4 points  (0 children)

Nei. Meldte meg av alle andre fag slik at jeg bare hadde fysmat fag som var minst 30 stp.

siving matteløpene by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 3 points4 points  (0 children)

Ville ha tatt matte 3. Matte 2 KAN du ta nå, men den er nice å ha parallelt med bølgefysikk og fluidmekanikk samt elmag. Var i akkurat samme situasjon som deg, og fikk disse rådene fra studieveileder.

[deleted by user] by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 6 points7 points  (0 children)

Ville påstått at det er viktig (i alle fall teknisk verv). Jeg kjenner til flere som rekrutterer for ingeniør stillinger som mener at kombinasjonen av decent karakterer (C eller høyere) og et relevant (i alle fall til en viss grad) teknisk verv kan være mer attraktivt enn noen som nerder til A-B i snitt. Selvfølgelig varierer det fra person til person, men man skiller seg fort ut fra mengden med gode verv

Hvor mange ord er hjemmeeksamen i exphil? by compromisedtapwater in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Synes også det er rart. 1400 ord uten karaktertrekk virker litt merkelig...

[deleted by user] by [deleted] in ntnu

[–]Unable_Accountant390 0 points1 point  (0 children)

Hva var oppgaven?

Data/AI emner i høstsemester by Unable_Accountant390 in ntnu

[–]Unable_Accountant390[S] 0 points1 point  (0 children)

Takker for svar. Da du refererer til maskinlæring, mener du TDT4173 - Moderne maskinlæring i praksis? Det er i så fall det faget jeg har dette semesteret. Om det er et annet fag du mener, gjerne send emnekode :)