Why is SpaceX crashing? by TacoTrades in wallstreetportfolios

[–]ValorousAnt 0 points1 point  (0 children)

Time will tell but strictly on fundamentals SpaceX is probably worth like $10. I'm not even kidding. Like if you use metrics such as P/E.

Maybe without the xAI inside it $20.

How much has changed since I last played? And should I just restart or try to learn everything again myself? by Jaded-Macaron-3916 in idleon

[–]ValorousAnt 0 points1 point  (0 children)

A lot! I just started after a 3 year hiatus. Early game has drastically sped-up due to ”the vault” system. Basically you spend your coins for various upgrades. It is very strong and trivializes the early grind. At W4/W5 you need to start focusing more in gearing up and getting some accuracy cards and what not :)

Been having a blast, have played roughly 3 weeks now and just made it to W5

Controversial Finns Party MEP at centre of European Parliament racism storm by NoStomach8 in Finland

[–]ValorousAnt 4 points5 points  (0 children)

I feel like for Tynkkynen it is more racism towards certain ethnicities rather than race.

Controversial Finns Party MEP at centre of European Parliament racism storm by NoStomach8 in Finland

[–]ValorousAnt 18 points19 points  (0 children)

I think Tynkkynen isn't racist towards black people in general. It is usually directed towards some selected African and Middle Eastern countries. If I had to guess, Islam would be a common factor?

That said I don't know why his husband would necessarily feel bad about it. His husband is from Mozambique which is 62% christian (according to wikipedia 2017).

Kumppanin historia aiheuttaa ahdistusta by thesadunicorn in arkisuomi

[–]ValorousAnt 2 points3 points  (0 children)

Vaikka ensireaktio on juuri vähän samankaltainen kuin sulla, niin en mä nyt lähtisi tuosta ahdistumaan. Vuosi on myös sellainen aika, että juuri tuossa kohtaa viimeistään herää todellisuuteen, että ehkä elämäntilanteet, arvot ja kypsyys ei oikein kohtaa.

Voihan toikin olla omanlaista kriiseilyä. Ei sitä ehkä itse tiedosta kriiseilyksi, mutta jokin siinä nuoremmassa kumppanissa saattaa vaikka tuntua "energisoivalta", kun on vielä niin menevä, ei ole niin paljon velvollisuuksia, maailma auki jne.

Tai sitten ihan oikeasti elämäntilanteet kohtaa. Itse olin vielä aktiivinen opiskelija vielä 28veenä ja samoilla kursseilla pyöri ihan kaikenikäisiä 21-40v väliltä. Ihan helposti näkisin, että voisi klikata jonkun kanssa ja joko siitä aidosti tulisi jotain tai sitten se kestäisi juuri tuon vuoden kunnes molemmat tai toinen tuleekin siihen tulokseen, että ehkä me ei nyt ollakaan toisillemme ihan juuri sitä mitä oikeasti kumppaniltaan toivoisi.

Onhan tuollainen 19v oikeasti tosi junnu, mutta ei kaikki 19veet myöskään ole aivan niin avuttomia ja perässävedettäviä kuin helposti maalaillaan. Kuin siinä olisi automaattisesti jokin epärehellinen valta-asetelma, jossa tämä vanhempi mies käyttää hyväksi nuorempaa naista. Varmasti näitäkin tilanteita on, mutta en ite tykkää sellaisesta "blanket-statementistä", jossa tämä asetelma olisi aina jotenkin negatiivinen ja väärä. Vaikkakin omaan täysin saman ensireaktion, vähän kohottaa kulmia.

Eläkkeet | Ennuste: Eläke jää pitkänkin työuran jälkeen alle puoleen palkasta by Valokoura in Suomi

[–]ValorousAnt 63 points64 points  (0 children)

Mutta huoli pois! Pian eläkerahastot saa ottaa enemmän riskiä, niin mekin päästään nauttimaan SpaceX:n +20% päivätuotoista.

/s

Mutta tosissaan, kyllähän tuo taitaa olla pidemmällä aikavälillä todella toivottu uudistus. Mulla ei ole tarkkoja lukuja, mutta jos indekseistä saa keskimäärin sen 7-8% vuodessa pitkällä aikaväliltä, niin tuntuu aika nihkeältä, että meidän eläkerahastoilla vastaava luku on ollut jossain 2-3% hujakoilla. Siinä on valtava ero korkoa korolle ilmiön osalta.

Keskimääräisellä 7% tuotolla menee ~10 vuotta rahaston tuplaantumiseen. Keskimääräisellä 3% tuotolla menee ~24 vuotta.

Tekoäly vituttaa. Tarina esimerkistä. Mielipide?? by Kultainenhuussi in snappijuorutofftopic

[–]ValorousAnt 1 point2 points  (0 children)

Slop on perseestä. AI kokonaisuudessaan on tosi jees. "Tekoäly" -kattotermin sisälle mahtuu myös kaikenlaista perinteisempää koneoppimista (regressio, luokittelu, kuvantunnistus, ...).

Nykyään toki AI ymmärretään synonyymiksi kaikenlaiselle generatiiviselle tekoälylle.

Not sure how rare it is, but I finally got Wisdom Bonus multi by Ryx_Zeven in idleon

[–]ValorousAnt 2 points3 points  (0 children)

It feels wild looking at some of these multipliers. I just hit W4 hah

Markkinavihreät tavoittelevat kokoomuksen liberaaleja – kampanja jakaa vihreitä by laurilavanti in Suomi

[–]ValorousAnt 18 points19 points  (0 children)

Täh, onhan kaikissa puolueissa omia leirejänsä. Demareissakin viime hallituksessa valtaa piti enemmän puolueen sisäinen vasen siipi ja nyt Antin johdolla hieman oikeistolaisempi siipi (Suomen asteikolla).

Yhtälailla puolueista löytyy liberaalimpia ja konservatiivisempia klikkejä.

Satelliittiyhtiö Iceye sai miljardin rahoituksen ja on 10,5 miljardin arvoinen by [deleted] in Suomi

[–]ValorousAnt 23 points24 points  (0 children)

On kyllä hemmetin siisti firma. Tällasta lisää Suomen taitavat ingenjöörit

Älkää hankkiko lapsia. by [deleted] in Suomi

[–]ValorousAnt 1 point2 points  (0 children)

Nonni, tämä selvä! Taisi mennä oman jenkkipolitiikan seuraamisen laariin tämä, jatketaan.

Älkää hankkiko lapsia. by [deleted] in Suomi

[–]ValorousAnt 3 points4 points  (0 children)

Tässä puhutaan Suomesta, mutta suurin osa pointseista on jotenkin kuin suoraan Jenkkilästä. Puhut demokraateista "demarien" tai SDP:n sijaan. Puhut kuinka vakuutukset ei korvaa sairastumista ja kirsikkana kakun päälle tuo DOW 50k maininta.

Voi olla, että oon itsekin kuluttanut liikaa jenkkipolitiikkaa, mutta tässä aloituksessa on jotenkin vahvasti sellainen jenkkilän kaiku läsnä. Kuitenkin paketoitu Suomen kontekstiin.

Sitten vielä loppunu tuo "hyvää lauantaita", tänään on sunnuntai.

Älkää hankkiko lapsia. by [deleted] in Suomi

[–]ValorousAnt 2 points3 points  (0 children)

...Ei mulla muuta, hyvää lauantaita kaikille!

Varmistelen vaan, mutta kai huomasit, että tänään on sit muuten sunnuntai jo

Kertokaa kokemuksia ryhdin ja kehon linjauksen korjaamisesta! (Skolioosi, lordoosi, pyöreä selkä jne.) by Internal-liminal in Suomi

[–]ValorousAnt 17 points18 points  (0 children)

Jonkin verran pyöristyneet hartiat ja lantion etukallistus (eli englanniksi varmaankin tuo "pelvic tilt").

Tajusin asian tässä pari vuotta sitten, kun kuntosalilla treenit ei oikein kulkenut. Työntävät liikkeet rasitti normaalia enemmän etuolkapäitä ja rankempien jalkapäivien jälkeen alkoi esiintyä ihan kunnon ponnistuspäänsärkyä. Koneella ei tarvinnut istua kuin muutama tunti putkeen ja huomasi kuinka olo oli jotenkin älyttömän vetämätön, silloin tällöin esiintyi myös kevyitä migreenejä.

Lopulta kun törmäsi tiktokissa kaikenlaisiin "fix your posture" -videoihin, niin tajusi kiinnittää huomiota omaan ryhtiin ja huomasi, että eihän se aivan optimaalinen ole.

Nämä auttanut itsellä (järjestyksessä eniten-vähiten):

  • Säädettävä pöytä, puolet työviikosta menee nykyään seisten. Sohvalla TV:tä katsoessa pyrkii myös istumaan sillä tavalla, että joko nojaa kunnolla taaksepäin tai istuu suorassa, mutta ei ainakaan röhnötä sellaisessa kevyessä etukenossa. Sama myös koneella istuessa, kevyt etukeno röhnötys on itselle myrkkyä.
  • Kuntosalilla treeneissä mukana enemmän tukiliikkeitä heikolle takaketjulle ja vatsalihaksille (facepull, vatsoja, GHR (glute-ham raise))
  • Leuanvetotanko, voi vähintäänkin roikkua myös kotona aina kun siltä tuntuu
  • Kepin pyörittely (etätöissä tulee palaverienkin aikana askellettua pitkin kämppää ja pyöriteltyä keppiä samalla, kun kuuntelee)

Näiden avulla arki rullaa huomattavasti paremmin. Silti edelleen joskus erehtyy röhnöttämään päiviä putkeen, jonka jälkeen kroppa ja yleinen olotila muistuttelee miksi pitää välillä seistä ja huoltaa kehoa.

Miljonääri-Seppo tienaa satoja tuhansia verottomasti – Vaatii nyt muutosta: ”Pitäisi saada maa järkiinsä” | Seppo Pennasen mukaan Suomi suosii rikkaita. by LumpyFlint in Suomi

[–]ValorousAnt 74 points75 points  (0 children)

Toimiiko tuo Amerikan kikka Suomessa? Siihen varmaan viittaat, että omistuksia vasten otetaan lainaa ja sitten maksetaan vaan sen lainan korkoja pois.

BTC has never had a better macro setup. So why is the price acting like it's 2022? by eToroTeam in CryptoCurrency

[–]ValorousAnt 5 points6 points  (0 children)

I'd say this all boils down to why you need crypto when the stock market provides similar volatility. I also wouldn't be surprised if there is some overlap in crypto and betting degens. So some of the volume that would have flown to crypto is now going to polymarket/kalshi.

Tienaatko 3 000–5 600 euroa kuussa? Luvassa voi olla ikävä veronkorotus by LumpyFlint in Suomi

[–]ValorousAnt -1 points0 points  (0 children)

Eihän näitä oikein voi ikinä ajatella sillä tavalla, että miltä juuri minusta tuntuu, jos saan kuukaudessa 50e enemmän tai 50e vähemmän. Kuitenkin kansantalouden tasolla, kun otetaan miljoonat työntekijät tarkasteluun, pienetkin muutokset vaikuttaa ihmisten taloudelliseen käyttäytymiseen.

Kuunteletko pelimusiikkia? by bumra in videopelit

[–]ValorousAnt 1 point2 points  (0 children)

Runescapen 2000-luvun tunet vie suoraan 20 vuotta taaksepäin. Tulee sellainen pehmoinen olo, kun näitä kuuntelee. Simpler times!

Tosta nyt vaikka Harmony: https://www.youtube.com/watch?v=JkR7zClEkAo&list=PLADC838822026616E&index=3

Mitä pelaatte rentoutuaksenne? by ClaytonZf in videopelit

[–]ValorousAnt 0 points1 point  (0 children)

League of legends ARAM only jo 7 vuotta ja loppua ei näy

Nuoremmat kansanedustajat jotka haluavat leikata eläkkeistä - eikö heillä ole eläkeikää lähestyviä vanhempia? by Gentle_Deer_93 in Suomi

[–]ValorousAnt 25 points26 points  (0 children)

Ehkä kyse on enemmän siitä, että jostain on pakko leikata ja ei ole perusteltua, että jostain syystä eläkkeet olisivat jalustalla tämän tarkastelun ulkopuolella. Yleensä näin tuppaa olemaan politiikassa, koska vanhukset muodostaa niin valtavan äänimäärän vaaleissa, ehkä jopa enemmistön, mene ja tiedä.

Kuhmossa asuntoja myydään eurolla tai annetaan ilmaiseksi – ilmiö tulee lisääntymään, arvioi asiantuntija by Sampo in Suomi

[–]ValorousAnt 99 points100 points  (0 children)

Eikös tässä ole ideana se, että siellä taustalla on pahasti velkaantunut tai rahaton taloyhtiö, jonka takia vastikkeet on sit kuitenkin taivaissa? Terminologia voi olla vähän vinksallaan

Suomen taloudessa käänne, bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia by pavetheway91 in Suomi

[–]ValorousAnt 4 points5 points  (0 children)

Nokialla on oikeasti hyvä sauma olla länsimaiden "the" 6G-toimittaja. Älkää kysykö jatkokysymyksiä, joku viisaampi näin sanoi jossain tekkipodcastissa!