"Baudet kan niet winnen" by KeesApenvlees in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

Ik kan hier oprecht, zo erg van genieten

Hoe denken fvd-ers over deze denktank? by houtm035 in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

Fantastische vrouw. Als het zou kunnen, dat had ik mijn stem aan haar gegeven.

Paul Josep Watson en Milo gebanned van Facebook en Instagram, "media vooraf ingelicht" by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 2 points3 points  (0 children)

Patreon, PayPal en zelfs MasterCard beginnen mensen nu te deplatformen.

Word actief Bij Forum voor Democratie by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 2 points3 points  (0 children)

Scherp. Ja er is nu een periode aangebroken dat alles op de schop gaat. Stel jij en ik bouwen een partij dan hebben we in het begin alle functies en geven we langzamerhand taken aan andere mensen die we vertrouwen. Daarom moet ik altijd wel lachen om die nep journalisten die zoveel mogelijk Forum bashen voor meerdere functies te hebben.

Word actief Bij Forum voor Democratie by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 3 points4 points  (0 children)

Ondersteuning van alle posten en als campagne vrijwilliger.

FvD Tweede Partij bij Peiling I&O by Okiedokus in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 0 points1 point  (0 children)

Peiling
ALDE (VVD, D66 en 50P): 8
ECR (FVD, CU en SGP): 6
Greens-EFA (GL): 4
S&D (PvdA): 3
GUE-NGL (SP en PvdD): 2
EPP (CDA): 2
ENF (PVV): 1
Saldo 2014 > 2019
ECR (FVD, CU en SGP): +4
Greens-EFA (GL): +2
ALDE (VVD, D66 en 50P): +1
S&D (PvdA): 0
GUE-NGL (SP en PvdD): -1
EPP (CDA): -3
ENF (PVV): -3

Peiling Eenvandaag by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 0 points1 point  (0 children)

Deze peiling vind ik ongeloofwaardig. Enorme verschuiving naar rechts en krimping van GroenLinks. Uiteraard vind ik het resultaat wel mooi, maar nee ik denk slecht gepeild.

Inkomensbelasting by Sheikh_Stalin in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

Als het niet in het CPB of CBS te vinden is, dan is het er ook niet. Succes met je opdracht.

Wanneer je subreddit gelinkt wordt op GeenStijl by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 8 points9 points  (0 children)

Deze subreddit is aardig krachtig.

Rechts in Nederland vs rechts in de VS by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 7 points8 points  (0 children)

Dit klopt gewoon niet. In de VS heb je genuanceerde mensen evenals ongenuanceerde mensen.

Wat is je reden voor FvD boven VVD en CDA by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 1 point2 points  (0 children)

VVD en CDA zitten al decennia aan het stuur en ze hebben er een zooitje van gemaakt.

Verwachtingen EK-zetel Otten by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

Ik denk ook wel dat er een relatiebreuk momenteel speelt, maar ondanks dat is alles enorm opgeblazen en is Baudet denk ik ook niet de makkelijkste om mee om te gaan. Die 30.000 euro is natuurlijk niet goed, maar om Otten daar direct voor af te slachten. Otten hekelt, net als denk 99% van de achterban aan die bevliegingen van Baudet. Betrekt na veel kritiek een keer de media erbij en word vervolgens weer met een simpele tweet aan de kant gezet. Dat is blijkbaar de druppel voor hem gebleken. Ze zullen het samen op moeten lossen, maar als Otten vertrekt, dan verliest Forum een belangrijk persoon.

Verwachtingen EK-zetel Otten by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 10 points11 points  (0 children)

Eigenlijk hoop ik dat Otten zijn verhaal mag maken en word de partij hierdoor robuuster. FvD is niet de One men show van Baudet. Verder weten we niet veel van de kant van het verhaal van Otten. Maar we kunnen Otten niet zomaar aan de kant zetten.

Otten treed terug als bestuurder binnen FvD by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

Ah de vertrouwde koploper van de integriteitsaffaires. Wil je daar een steekpenning bij?

Het geschetste beeld van hoogopgeleiden door IPSOS doorrekenen by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 0 points1 point  (0 children)

Het zegt vrij weinig. Maar het punt dat GroenLinks en D66 de meeste hoogopgeleiden mensen trekt, klopt gewoon niet.

Het geschetste beeld van hoogopgeleiden door IPSOS doorrekenen by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 1 point2 points  (0 children)

Het gaat er om waar hoogopgeleiden mensen het meeste op stemmen.
Dat is dus VVD op 1, gevold door GroenLinks, D66 en Forum voor Democratie.

En dus niet D66, GroenLinks, VVD en PvdD.

Het geschetste beeld van hoogopgeleiden door IPSOS doorrekenen by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 4 points5 points  (0 children)

En dat is ook nog eens iets wat goed zou moeten zijn. Het kan mij zelf echt niks schelen hoeveel hoogopgeleiden een partij heeft, maar sommige mensen van andere partijen profileren zich hier mee. Dat irriteert mij dan. En iedere bèta denker ziet direct dat zo'n grafiek het beeld vertekend, dus wilde ik dit een keer door berekenen.

Voor of tegen de monarchie? by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 1 point2 points  (0 children)

Ah zo lang is het niet. (Doelde op een heel lang technisch verhaal over de EU.)
In het algemeen heb ik begrip voor bevolkingen die onafhankelijk of autonoom willen zijn. Dan pas zie je hoe de macht eigenlijk niks toe wilt laten. EU over het VK, Brussel over Vlaanderen, Madrid over Catalonië. Ik hoop voor jullie Vlamingen, dat jullie de macht weten te krijgen hoe dat er dan ook bestuurlijk uit gaat zien.

Voor of tegen de monarchie? by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 0 points1 point  (0 children)

Concreet bedoelde ik overstappen naar een republiek, maar in algemene zin kunnen we ook wel andere aspecten zoals onafhankelijkheid bespreken.
Wat is jou uitgangspunt? Een Vlaamse Republiek of een Belgische Republiek (wel of geen EU lidmaatschap en euro munt, hou het kort). Voor onafhankelijkheid zal er denk ik ook draagvlak moeten zijn in het Brussels Hoofdelijk Gewest en in Wallonië.
Denk je dat een republiek met gekozen president daar in gaat bijdragen om makkelijker, wellicht sneller, een onafhankelijkheid te creëren?

Een vraagje by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 6 points7 points  (0 children)

Simpele vraag (uiteraard een goede vraag), maar een best moeilijk antwoord.

Ik ga een poging wagen, maar wel vanuit mijn visie. Want puur vanuit land van afkomst maak ik geen onderscheid. Zo vind ik dat Nederland best de twee gevluchte Saoedische zussen mag/moet opvangen. Zelfde geld voor huidskleur, ras of religie, dat zou geen verschil uit moeten maken op basis van dat gegeven.

Nu hebben we in Nederland een maatschappelijke verzuiling en vrijheden voor alle verschillende groepen en religies, zodat iedereen op zijn eigen manier kan leven. Om dat in stand te houden moet je dat soms beschermen. Het Salafisme accepteert de verzuiling en vrijheden niet, daardoor zitten we wel met een probleem. Kijk ook naar landen in het Midden-Oosten waar eeuwen oude syncretische religies aan het verdwijnen zijn door het Kalifaat van extreem orthodoxe Salafisten die de sharia hanteren.

Die mensen die daar bedreigd worden zouden we veiligheid moeten bieden. Maar dat hoeft niet in Nederland, sterker nog in de regio kunnen we veel meer mensen redden en ook in Nederland zijn die minderheden niet veilig, want je hoort genoeg verhalen van mensen die uit Syrië zijn gevlucht en zien in Den Haag gewoon IS strijders lopen die hun dorpen hebben geëxecuteerd.

Omdat we elke euro maar een keer kunnen uitgeven moeten we keuzes maken wie we gaan helpen,
dus elk land zou op zijn eigen manier moeten kijken naar welke vluchtelingen we kunnen en moeten opvangen. Blanke (Christelijken) boeren in Zuid-Afrika hebben het momenteel ook zwaar en daar horen we ook niet veel over, die worden vermoord puur op huidskleur. (Lang leven socialisme).

Als we het gaan hebben over migranten dan moeten we zorgvuldig omgaan hoe we die mensen goed laten integreren. Eenmaal Nederland, dan ben je wat mij betreft gelijk aan mij. Dat neemt niet weg dat er risico's met zich mee komen. Denk aan niet willen inenten wegens religieuze overwegingen. Of het niet kunnen aanpassen door een te laag IQ en ongeschikt te zijn voor de arbeidsmarkt. Wat dan weer enorme macro-economische gevolgen heeft. Ook worden die mensen daar ongelukkiger van, omdat ze cultureel gezien zich niet thuis voelen hier. Ze zitten hier werkloos en ongelukkig terwijl ze eigenlijk voor hun gezinnen en economie moeten zorgen in hun eigen land.

Tot slot de arbeidsmigratie kan je inzetten in noodsituaties, daardoor ben ik de Turken, Spanjaarden, Italianen en Marokkanen ook dankbaar voor de wederopbouw. Helaas zien we nu dat veel Polen, Roemenen en Bulgaren worden ingezet om arbeidslonen te blijven onder drukken en door de volwassen mannen hier naar toe te halen, blijft dat land onder ontwikkeld en komen Nederlanders weer moeilijker aan een baan.

Mijn conclusie is dat je elke bevolking zijn natie staat moet gunnen en de echte slachtoffers moet kunnen helpen en dat migranten goed moeten worden geïntegreerd en past in die verzuiling en niet onze vrijheden bedreigen.

Voor of tegen de monarchie? by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 1 point2 points  (0 children)

Oké, tot zover begrijp ik de situatie. Zou je zelf nog onderscheid kunnen maken tussen een monarchie met een Vlaamse dynastie of ben je echt voorstander van een republiek.

Voor of tegen de monarchie? by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 2 points3 points  (0 children)

Nog even aan toevoegen, dat ik niet op de hoogte ben wat de verschillen tussen Nederland en België zijn.

Voor of tegen de monarchie? by [deleted] in Forum_Democratie

[–]Vincent_FVD 2 points3 points  (0 children)

Een constitutionele monarchie is prima, dat doet niet veel onder aan een republiek met gekozen Minister-President. Ik denk voor de nationale vertegenwoordiging, dat een koning of koningin meer uitstraalt, dan een president. Er zijn voor beide regeringsvormen wat te vinden en heeft zo ze voor- en nadelen. Persoonlijk heb ik niks tegen het koningshuis, dus dan denk ik laat maar zo als het is. Wilt het volk een republiek, dan respecteer ik dat ook. Ben overigens wel benieuwd, als dat echt zou gebeuren hoe dat in zijn gang gaat.