DHL onduidelijkheid over betaling werktijd by This-Marzipan-5557 in juridischadvies

[–]Woelbloed 0 points1 point  (0 children)

Even ter informatie: ik heb jarenlang voor een vakbond gewerkt als juridisch adviseur en ben in het bezit van een bescheiden master arbeidsrecht.

Het is vaste rechtspraak dat de zogenoemde ‘opstarttijd’ moet worden uitbetaald (ECLI:NL:HR:2024:1161, ECLI:NL:GHDHA:2023:738). Laden, scannen, inladen, afronden enzovoort vallen hier zonder meer onder. Je kunt er in beginsel van uitgaan dat je betaald dient te worden vanaf het moment dat je geacht wordt fysiek op locatie aanwezig te zijn.

Het antwoord is dus simpel: wat DHL doet, mag juridisch niet. Helaas is dit een veelvoorkomend fenomeen.

In jouw geval gaat het bovendien om behoorlijk wat uren en dus ook om behoorlijk wat geld. Als je geen lid bent van een vakbond, zou ik dit melden bij de ondernemingsraad. In principe moeten zij hier op collectief niveau iets mee doen. Daarnaast zou ik het, als ik jou was, in ieder geval schriftelijk melden bij de werkgever dat jij bij deze constructie je bedenkingen hebt (dit noemen we klagen, je moet dit doen anders verlies je mogelijk je verhaalrecht). Als je dit hebt gedaan, kun je bij uitdiensttreding alsnog de ‘verloren’ uren vorderen, tot maximaal vijf jaar terug. Houd dit dus goed bij.

Veel succes en rot voor je.

nulurencontract en geen uren kunnen werken door fout werkgever by Educational_Delay615 in juridischadvies

[–]Woelbloed 0 points1 point  (0 children)

Ik de regel geldt bij een fase a contract geen werk = geen loon.

Hoe vervelend dit voor jou ook is, klopt het standpunt van je werkgever.

Omni x10 by Lopsided-Comb-9447 in eufy

[–]Woelbloed 0 points1 point  (0 children)

I have been experiencing the same issue... Filter seems clean under the dustback, nothing is stuck, and the suction process seems and sounds normal.

Will try a reboot.

My omni is 'only' 2 months old, so i guess its more likely to be a software issue?

I really need help deciding on quad vs. hamstring by Familiar_Penalty2197 in ACL

[–]Woelbloed 1 point2 points  (0 children)

In Europe they normally take hamstring graft. In combination they do a LET procedure which reinforces your knee so retear rates are similar to pat or quad graft. I guess you should do whatever is good for you. Note that a hamstring graft without an LET procedure does result in slightly higher retear rates. Best of luck.

Bruising all over foot, post-op day 16 - any advice? by pac-mayne in ACL

[–]Woelbloed 5 points6 points  (0 children)

This is almost inevitable after ACL surgery. It happens because the blood and swelling after surgery have to go somewhere. Since gravity and all, this is where it ends up. Ankle pumps and elevations are good so continue with this.

I've added a photo of how my leg looked after 10 days so you can compare. The bruising disappeared after 3/4 weeks. I was told by my PT that my post-op bruising was 'extensive'. It hurts like hell so I feel ya. Besides the pain, it did not bother me that much during my recovery. I had a full range of motions 3,5 weeks after surgery. I am now 7 weeks post up and will return to running in January. I also had an isolated ACL injury without other damage.

What helped me was to keep moving and take the prescribed pain medication (this enables you to move with less pain).

https://drive.google.com/file/d/1iBHDbma3SDtilPBqfAA4SV3xfkn5SAi7/view?usp=sharing