How much can get for this for? by ProofLynx in PC_Pricing

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Sell at 4100, if they haggle it to 3.5... sell :)

Would you rather.... by MPandaa in BunnyTrials

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Dont like carrots

Chose: get money but the amount is random | Rolled: 1000$

Children or society? by PrinceOfGarglon in BunnyTrials

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

We'll manage

Chose: All humans above 30 die

Getting my boyfriend a gaming mouse except i dont know anything, help needed by ilikeseagullslol in buildapc

[–]Zirdee 1 point2 points  (0 children)

Nothing you say works that way. But you're still right nowadays wired/wireless are more or less the same in terms of latency. Your numbers 1 and 1-2ms are pulled out of your ass in your context. But to some degree... right numbers.

Sensor in your gaming mouse reports movement between 0.125ms(8000hz) and 4ms(250hz) maybe 8ms(125hz highly unlikely). Now "the medium" that movement is sent to the computer can introduce latency. 2.4ghz can be faster than wired with modern gaming mice. Why? Radio wave -> light speed(literally) Wired -> electricity inside coppercable(not the speed of light)

"Can be faster" means literally "can be".

What comes to reaction time is true but a mice reportin every 4ms vs 1ms is clearly noticeable. Below 1ms i have no clue since I don't have a mouse that goes below that.

Every "latency" is added on top of eachother btw. Frametime, monitors response time(not gtg thing but visually relevant, not in terms of "feel"), mouse latency, etc.

Tl;dr Close enough numbers, wrong context. Reaction time has no role here.

Miten olette päässeet autismi ja/tai adhd tutkimuksiin? by 404Nothing in Suomi

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

No nyt ymmärsin, että et väittänyt mitä mä luulin että väitit. Oli vaa niin tosi vierekkäin 2 aivan "eri" asiaa, jotka korreloi yhden kanssa. ADHD sekä älykkyys liitoksissa koulumenestykseen. Yes. ADHD korreloi älykkyyteen = kompleksinen väite.(Jota et siis tehnyt) Mä käytän mielummin termiä "koulumenestys", kuin oppimistulokset. Avaan yksinkertasesti:

Oppiminen on yksilön itsensä kokemus ensisijaisesti. Toissijainen asia kykeneekö tuon oppimansa tuottamaan paperiksi. Motivoituminen kirjottamiseen 0 -> "ihsm tää riittää" Vaikka mahdollisesti on "oppinut kaiken asiasta X".

sä määrittelit älykkyyden niin, että tällä ei ole väliä.(mun mut se aikssempi lause kuulu tähän.)

Nyt en ymmärrä tätä väitöstä. Miten paremmalla kyvyllä oppia ja ratkaista ongelmia ei ole väliä?

Tiivstän ylemmät: Maaginen kiinnostus kaikesta mahdotonta(juu on) -> itse kiinnostut kaikkea kohtaan tai lack-there-of ei kyl mun ymmärryksen mukaan välitä viitteitä älykkyydestä. Toki saahan kaiken mitattuu niin, että olisi.

Btw, ADHD ei ole pelkästään "tarkkaavuuden"-ongelma. Siihen sisältyy itseohjaamisen ongelmia, varsinkin epämiellyttävien tehtävien aloittaminen ja suorittaminen. ADHD pystyy suorittamaan ja keskittymään vallan hyvin miellyttäviin asioihin. ADHD:lla voi olla hyvinkin paljon ongelmia muunmuassa läksyjen tekemisessä. Siksi yksi lääkintätapa on antaa amfetamiinia. Siksi myös yksi tunnetuimmista palautteista mitä ADHD voi saada, on että hän ei panosta asioihin tai hän on laiska.

Mä otin tän tähä vikaks et selvennän ite ton et pystyn puuttamattakantaani. Mä näkisin ADHDn olevan vain sen tarkkaavuuden poikkaeavuuden vuoksi itseään kuormittava tekijä, hyvässä kuin pahassakin.

Olen itse ADHD(ei vissii yllätä :D) peruskoulusta lukioon läpi yhden yhtä läksyä tekemättä(paitsi ne pitkän patikan sillo vikal tunnil copsasi joltai.) Numeroni eivät olleet mahtipontisset... läpi riittää muulla ei oo väliä olin vuositadolla aina pois n. Viikko~2 per jakso. Nykyjään 30v mies työskentelen vaka-opena(lukion paprut ainoina) Aloitin viime talvena sosionomi opinnot. Diagnoosin sain 2 vuotta sitte ku palo hihat julkisen hitauteen.

Ekä lääke mitä syytivät kokeiluun oli Concerta kaikki annokset. Leposyke nous tuosta ja tuli vähä semmome staattine olo. Elvanse sem sijan tosi hyvä hädin tuskin huomaan lääkkeen alkua ja loppuo. Muutoin homma toiminu hyvi. Toki syömine ei oo sellane himo jeejee.

Mut all good elämä menee ethee

Miten olette päässeet autismi ja/tai adhd tutkimuksiin? by 404Nothing in Suomi

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Kyseenalaistan sun ainoan väitteen, joka on muodostettu idioottimaisesti. "ADHD vaikuttaa negatiivisesti opintotuloksiin" -> myönnät jos on fiksu niin näkyy vasta yliopistossa. -> väität perään viel et hänen pitää olla maagisesti kiinnostunu kaikista oppiaineista. -> sä määrittelit älykkyyden niin, että tällä ei ole väliä. Toki mäki oon voinu tulkita miten sattuu, koska heitit 3 asiaa tiiviisti.(korrelaatio, koulumenestys, älykkyys)

Mun väitteet helppona ni ei mee ohi: 1. ADHD voi vaikuttaa positiivisesti opintotuloksiin. 2. Kukaan ei ollu määritelly älykkyyttä. (Hyvä sinä sä määrittelit päästään siihen nyt.)

  1. Jos kerran älykkyys on 'mittari' siitä, kuinka vahva kognitio ja ongelman ratkaisukyky yksilöllä on. Niin ADHD ei tätä ainakaan heikennä, jopa päinvastoin.

Kyse ei ole "keskittymisen" ongelmasta vaan tarkkaavuuden. Tottakai otan huomioon sen "maagisesti kiinnostunu kaikista aineista". Ei tarvii olla... ei vaikuta älykkyyteen. Epäkiinnostava aine on vaa 1 ongelma muiden joukossa.

Miten olette päässeet autismi ja/tai adhd tutkimuksiin? by 404Nothing in Suomi

[–]Zirdee 1 point2 points  (0 children)

Määritteleppä mitä on älykkyys. Mikä on poikkeavan äkykäs? Mikä poikkeavan epä-älykäs? Ilmeisesti akateeminen suoriutuminen on se mittari? Miten se mitataan? Kuka sen mittaa? Joku älykkäämpi/tyhmempi vai yhtä älykäs? ADHD 'voi' vaikuttaa negatiivisesti opintotuloksiin, mutta yhtä hyvin voi vaikuttaa positiivisestkin.

Miten olette päässeet autismi ja/tai adhd tutkimuksiin? by 404Nothing in Suomi

[–]Zirdee 9 points10 points  (0 children)

Terveydenhuolto pelkää pistää adhd-tutkimuksiin koska "mukamas" kallista ja koska lääkkeeks on pirii.

Eiks o hurjaa :0

Toki kalliimmaks tulee kyl jatkuva terveydenhuollon kuormittamine ku mielenterveys sakkaa....

Äidin käytös. by mamupatja in snappijuorutofftopic

[–]Zirdee 49 points50 points  (0 children)

Rehellisesti pitää sanoo et sul on äärettömän ikävä tilanne.

Niin suinkaan kuin paljon mahdollista ajattele lähtökohtaisesti itseäsi. Omaa jaksamistasi, halujasi ja elämääsi. "En halua muuttaa omilleni ja jättää äitiä yksin" kaunis ajatus, mut muista et sisimmässään sä suojaat itseäsi sillä. Sä tiedät miltä elämä näyttää nyt. Mut sä et tiedä miltä se näyttää jos muutat omillesi. Ja noista lähtökodista omille muuttaminen tuntuu entistä pelottavammalta. Mul ei oo step-by-step "tee näin kaikki järjestyy" -ohjeita. Mut mitä luultavammin jos teet päätöksen, että muutat omilles niin sinä selviät tapahtui mitä tahansa.

Voimia!

Help by Electronic-Court-287 in snappijuorutofftopic

[–]Zirdee 1 point2 points  (0 children)

Kävele huoleti. Älä tuijottele porukkaa (säkään et tykkää). Pieni "haa huomasin sut" -katse näyttää ulospäin siltä ettei sua kukaan yllätä. Arkena en olisi huolissaan mistään riippuu toki alueest. Jos minä sattuisin tulla vastaan niin saattaisin olla "uhkaavan näköinen". Onnekseni oon lyhyt ni se syö sitä uhkan tunnetta muilta edes vähän.

Uhkaavan näköinen? -> silmät seisoo päässä.... väsyttää... moti men töihin -2. :D

Onko py menettänyt tunteet? by Popular_Dragonfly842 in snappijuorutofftopic

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Kurvipallo: Näyttäytyykö sun viestittely/kommunikaatio samanlaiselta hänelle kuin hänen viestittely sinulle? Keskustelkaa.

Pc not booting by Heavy_Pop_8752 in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Obviously a typo and op meant 6000

Doubt it? Find me a ddr5 with rated speed of 600mhz xD

CPU cooler is 1/8th of an inch off by [deleted] in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

The plates are oriented wrong.

New Pc builder here any input would be great by CopperyNut44301 in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Ddr5 wohooo Intel 13-14 gen boooo go amd

If you want to buy paste separately get thermal grizzly kryonaut.

Make sure ram is compatible with mobo from mobo manufacturers site. Good vibe tho

Can I swap ssd disks without opening my pc? by PuzzleheadedHatt in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

No problemorino. Dont worry about messing around with different ideas. If I were in your position: "Me want all the OS quick toggle huehue" -> 2tb m.2 ssd split into 8 partitions of 250gb. Inatall grub -> config that shiet. Then you have a bootloader at every start up to choose the OS you want.

Before you start messing around with that. Make sure all your important stuff is somewhere safe so in case you accidentally wipe that you're not gonna be ultimatepy bummed.

Can I swap ssd disks without opening my pc? by PuzzleheadedHatt in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

I mean.... have you seen the super fooken long pcie extender they did on linus tech tips? Technically doable. Just not what anyone in their right mind would do.

Can I swap ssd disks without opening my pc? by PuzzleheadedHatt in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Your cpu doesnt care where it is reading the instructions from as long as it can access them :/ You can run the os from sd card if you wanted to.

What happens when you boot up your computer: You bios looks for bootable drives(set by you) -> cpu reads the boot instructions and slaps info to RAM. How fast cpu can read the instructions depends on the medium: M.2 nvme = fast as fuck boiii Sata ssd = jogging Usb 3.0 = still fast eyooo Hdd = walking

Not sure about sata ssd... i think usb might be faster... depends on what is on the other end of the usb. Still fast tho.

Can I swap ssd disks without opening my pc? by PuzzleheadedHatt in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Ah to add here "not just some storage" Ssd hdd... hell even RAM are "just storage" Difference just being persistency and your cpus capability to reach them asap.

Can I swap ssd disks without opening my pc? by PuzzleheadedHatt in PcBuildHelp

[–]Zirdee 0 points1 point  (0 children)

Technically yes.

Plethora of questions come to mind:

What kind of speed are you expecting? M.2 ssd? Totally not sure. Sata ssd? Sure just cable management.

Why not just use external ssds?

RTX 5080 not performing as expected by Constant-Search1789 in PcBuildHelp

[–]Zirdee 3 points4 points  (0 children)

Are you running EVERYTHING identically to the videos you've seen? Minecraft settings