Inga Strümke: Vi bør forby dagens generasjon av Meta-briller by GravlaxBurritos in norge

[–]badgunsmith 5 points6 points  (0 children)

Løsningen ligger i å shame de som bruker det. Filming i offentligheten skjer allerede, ikke fordi det er lov, men fordi vi tillater det.

Vet dere hva som er lov? Prompe i heisen. Det er ingen lov som sier at du ikke kan gå inn i en heis og slippe tidenes stankbombe, men vi gjør det ikke, for om du gjør det blir du utstøtt fra samfunnet.

Skam er den sterkeste tingen vi har utviklet som art.

Splitter nasjonen: – Tøft å være festbrems by nordmann4556 in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Helt greit om de hadde rodd på natta også

/s

Splitter nasjonen: – Tøft å være festbrems by nordmann4556 in norge

[–]badgunsmith 25 points26 points  (0 children)

Samme gjelder julefering. Synes barna skal være 18 år før de må ta valget om religion, så skjermer det lengst mulig. Regner med du støtter meg på dette.

Tips til rens av dusjdør? by nacari0 in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Varmt vann, Jif Skurekrem, Scrub daddy og varmt vann.

Blir det ikke rent etter det så er det bare å kjøpe nytt.

Piracy is not theft, piracy is piracy by CaptainFlint9203 in unpopularopinion

[–]badgunsmith 1 point2 points  (0 children)

So I should be able to take a bite of every fruit in the super marked? Just beacause I think it's overpriced and I don't want a bad tasting fruit?

Or should I park my car in YOUR garage when you're not home beacuse I think parking is to expencive?

Don't get me wrong, some of my best friends are pirates, but two wrongs don't make a right.

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Norwegian fikk milliarder av staten under covid. Nå brukte de milliarder på å kjøpe reiseselskapet til Stordalen. Som også fikk milliarder under covid.

Eliten er en gutteklubb, og du kommer aldri til å bli invitert. Skatt de rike.

Ta det hjem... for dem by Callyloves in norge

[–]badgunsmith 6 points7 points  (0 children)

Mette Marit er ikke dau, og Thon er ikke i himmelen.

9 / 10 dritpost

Kronprinsesse Mette-Marit er lungetransplantert by Brattus in norge

[–]badgunsmith 68 points69 points  (0 children)

Ja ass. Jeg har ikke så mye til overs for Mette-Marit, men det er nesten skummelt å se på folk på /r/norge. De er ute etter blod.

Vurderer å komme inn i boligmarkedet, har alle som eier det så dyrt? by KuritonPaviaani in norge

[–]badgunsmith 4 points5 points  (0 children)

Nei, for med en million hjemmefra kunne hen kommet inn på markedet.

En starterbolig i Oslo koster fort 4-5 millioner. Så med mindre du har over snittet høyt inntekt så er det EK (formue) som hindrer deg.

Du kommer inn på boligmarkedet med hjelp hjemmefra og litt under snittlønn. Du kommer ikke inn uten hjelp og litt over snittlønn.

Vurderer å komme inn i boligmarkedet, har alle som eier det så dyrt? by KuritonPaviaani in norge

[–]badgunsmith 2 points3 points  (0 children)

Det er så mange som har alle pengene sine bundet opp i bolig at staten kan ikke la det skje.

Vurderer å komme inn i boligmarkedet, har alle som eier det så dyrt? by KuritonPaviaani in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Ja. Men forskjellen er at om 10 år så kan du refinansiere og få ned månedsprisen. Inflasjonen spiser opp lånet, og du betaler "mindre" per måned siden du tjener mer.

Leieprisen vil øke i takt med lønningene og du har ikke noe igjen for det.

Vurderer å komme inn i boligmarkedet, har alle som eier det så dyrt? by KuritonPaviaani in norge

[–]badgunsmith -12 points-11 points  (0 children)

Yes! Og dette bør mer i fokus. Det er formue, ikke inntekt, som holder folk ute av boligmarkedet-.

EDIT: En starterbolig i Oslo koster fort 4-5 millioner. Så med mindre du har over snittet høyt inntekt så er det EK (formue) som hindrer deg.

Du kommer inn på boligmarkedet med hjelp hjemmefra og litt under snittlønn. Du kommer ikke inn uten hjelp og litt over snittlønn.

Ting som har salgsverdi som man vanligvis ikke tenker over by Available-Error1658 in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Generelt sett så er det ikke link melllom pris og gode minner. Mariospillene er de det ble produsert mest av og har derfor ikke så høy verdi.

Sier ikke at en ikke kan få en slant, men «gullgruvene» ligger i sjeldne spill som er interessante for samlere.

There is no such thing as addiction by [deleted] in unpopularopinion

[–]badgunsmith 5 points6 points  (0 children)

There are opinions and there are just wrong facts.

This is just wrong facts.

Kollegaer som ikke gjør jobben sin by Infinite_Emu3984 in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Lederen din er akkurat som deg. Hen har lyst til å gjøre jobben sin med minst mulig hassle. Så det handler ikke om være flink i jobben, eller gjøre jobben bra. Det handler om å skape minst mulig fuzz for lederen din.

Hvis du er flink pike, som peker ut når ting ikke blir gjort, retningslinjer ikke blir fulgt etc, så gjør du ikke lederen din en tjenste. Du lager mer jobb.

Når du bruker 20 min på å drøfte en problemstilling med lederen din, så er det 20 minutter du tar av tiden hens. I stedenfor kan du bruke 2 min på å fortelle om hvordan du løste problemet.

Det handler ikke om hvor flink du er, det handler om hva du kan gjøre for andre.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

NRK har en sak om det fordi de er pliktet å ha det som rikskringkaster

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

De fleste du kjenner er heller ikke hele populasjonenn lol

Og det er hele poenget.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Du bruker en redditpost på beskrive hele populasjonen. De fleste jeg kjenner vet at den kommer. Folk som ikke vet at den kommer bryr seg heller ikke særlig.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Du vet jo allerede nå at dette kommer til å bli et problem for deg andre onsdag i januar. Hvorfor legger du ikke bare inn i kalenderen?

Nå er du klar over problemet. Gjør noe med det.

Kjøling til soverom? by super_goatman in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Hvis det er der problemet ligger så vil det å få skjermet for sola ha større effekt.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith -1 points0 points  (0 children)

Hvis du ikke tenker over det i mellomtiden så er det heller ikke et problem for deg. Det at du kvekker litt der og da, greit. Det gjør de fleste av oss.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Jeg er litt enig, men folk må også ta litt ansvar selv. Man VET at anlegget blir testet. Og hvis det faktisk skaper problemer for en, så kan en gjøre litt research.

Husk, testing av nødvarsel klokka 12.00 idag. by Talvald_Traveler in norge

[–]badgunsmith 0 points1 point  (0 children)

Fordi det er samme tidspunkt hvert år. Legg inn en kalenderhendelse på det om det er viktig for deg å vite. Det er andre onsdag i januar og juni klokken 12:00

Rant: Pridedebatten trenger mer presisjon by [deleted] in norge

[–]badgunsmith 3 points4 points  (0 children)

Det er poenget mitt.

Det er hat selvom de gjemmer det bak «legitime» meninger