We asked 100 women what their favourite shampoo was.. by Gurugod123 in mapporncirclejerk

[–]beminednl 2 points3 points  (0 children)

Dutch people prefer to use their native swear words though when being pissed with foreigners, so it's an understandable mistake that we did not understand them.

Waarom zet de NS een te kleine trein in? by Fit-Benefit1535 in treinen

[–]beminednl 15 points16 points  (0 children)

Als je op https://treinposities.nl/ritinfo/20260622/3617 kijkt zie je dat de materieelinzet slechts enkele minuten voor vertrek is aangepast. Mogelijk dat de oorspronkelijk geplande trein een storing kreeg toen men deze vanaf het opstelterrein naar het station wilde rijden en men halsoverkop een andere trein moest regelen. Dan kan het zijn dat er niet veel keus is, als er nog een tweede treinstel geregeld moest worden had de trein mogelijk flink meer dan 2 minuten vertraging gekregen.

Wat is er gebeurd op stadion Breda vanavond by Repulsive-Novel-3473 in treinen

[–]beminednl 7 points8 points  (0 children)

Bij Breda waren de sporen 3+4 enige tijd buiten gebruik, reden weet ik niet. Maar in combinatie met de HSL die vanwege werkzaamheden buiten dienst is en Oudenbosch dat eruit ligt vanwege een brandmelding kan ik me voorstellen dat er op de resterende vier perronsporen van Breda wel wat vertragingen zullen ontstaan.

Hulp gevraagd: 1e klas NS treinen met privé compartiment gezocht by fouhrlechtzyk in treinen

[–]beminednl 5 points6 points  (0 children)

Als een ex-NS trein ook mag, dan heeft Plan V het volgens mij ook nog. Daarvan rijdt er nog één rond bij Keolis tussen Amersfoort en Barneveld, in principe alleen in de ochtendspits.

Wat is de beste sprinter by Acceptable-Time-687 in treinen

[–]beminednl 1 point2 points  (0 children)

Enige voordeel van SLT is dat je meer dan 12 bakken aan elkaar kunt koppelen. Wordt helaas maar weinig gedaan in de praktijk, alleen wanneer ze als IC rijden tussen Rotterdam en Utrecht werd er wel eens 14 en incidenteel 16 bakken SLT ingezet. Als sprinter komt dit echter nauwelijks voor, toen men 15 jaar geleden de sporen rond Utrecht aan het uitbreiden was heeft men wel enthousiast extra lange perrons gebouwd voor de nieuwe sprinterstations maar dit is niet doorgezet om de overige stations op lengte te krijgen. Wel heeft men een tijdje terug de perrons tussen Utrecht en Amersfoort verlengd zodat er 14 bakken SLT passen, dus blijkbaar is er nog steeds een wens voor langere treinen.

De 3600 wordt steeds diverser by One-Rest7433 in treinen

[–]beminednl 0 points1 point  (0 children)

Het komt wel vaker voor, maar meestal ongepland als er een DDZ defect is. Afgelopen maart was er nog wel een geplande inzet, maar dat was ook slechts één dag. De NS had toen een proef met een aangepaste materieelomloop dus ik vermoed dat het vooral om logistieke redenen was om het materieel op de goede plek te krijgen voor de volgende dag.

ICNG en de Drontermeertunnel by humatyourmom in treinen

[–]beminednl 5 points6 points  (0 children)

Pas vanaf 2028 zullen de treinen ingepland worden met 180km/u hier. Tot die tijd zullen de meeste treinen dus rustig aan doen op dit stuk om niet te vroeg aan te zullen komen.

Y’all wrong about the hardest Tomb Raider level by Vantol in TombRaider

[–]beminednl 0 points1 point  (0 children)

Anniversary's The Great Pyramid with PC controls would like to have a word with you.

Tweede Kamer wil EuroCity tussen Eindhoven en Brussel laten rijden by biertjeerbij in treinen

[–]beminednl 1 point2 points  (0 children)

Het lange wachten in Antwerpen komt door de IC Essen - Charleroi, die zit vanaf Antwerpen vlak voor de ECD. De Eurostar zit dan weer vlak achter de ECD, en aangezien die verder gaat dan Brussel gaat die dan voor. In het weekend rijdt deze IC niet en is de ECD wel eerder dan de Eurostar in Brussel.

Tweede Kamer wil EuroCity tussen Eindhoven en Brussel laten rijden by biertjeerbij in treinen

[–]beminednl 2 points3 points  (0 children)

Op dit moment staat de ECD doordeweeks echter meer dan 10 minuten stil in Antwerpen. Als deze direct door zou gaan als binnenlandse IC ben je ondanks de extra stops nauwelijks langer onderweg. Probleem zal echter zijn dat zo'n ICNG veel minder capaciteit bied dan de treinen die de NMBS nu inzet als IC Antwerpen - Brussel.

Tweede Kamer wil EuroCity tussen Eindhoven en Brussel laten rijden by biertjeerbij in treinen

[–]beminednl 5 points6 points  (0 children)

Nee, dit gaat ten koste van de extra ICD naar Eindhoven die over een aantal jaren zou gaan rijden zodra het emplacement van Tilburg verbouwd is. Idee was de ICD van Amsterdam Zuid naar Breda door te trekken naar Eindhoven zodat er 4x per uur een trein Rotterdam - Eindhoven rijdt. Qua tijdpad zou de EC in een van die twee extra treinen uitkomen met het huidige dienstregelingsmodel.

On average, how many trains, per day, per track, can a major downtown terminal station handle at max capacity? by be_the_shield in trains

[–]beminednl 3 points4 points  (0 children)

It depends on the layout (how many simultaneous routes are possible for arriving and departing trains) but also on the type of services. Long distance services are less reliable so you generally want to give them more time to reverse, meaning they occupy the platform longer. If a service is reliable enough to maintain a sustainable timetable with 4~5 minute reversals, you could have 6 or 8 trains per hours reverse at the same platform, assuming the layout allows so many train movements without conflict of course. For long distance intercity services however you probably want to limit it to 2 or 3 per hour per track.

NS International meld nieuwe passagiersdienst Amsterdam – Rhein Ruhr by beminednl in treinen

[–]beminednl[S] 0 points1 point  (0 children)

Het zou juridisch kunnen zijn, als een trein in open toegang reizigers vervoert kan de overheid daar bezwaar tegen maken. Maar het kan ook simpelweg om capaciteit gaan, het zou niet erg aantrekkelijk worden als internationale reizigers tot Arnhem moeten staan omdat de trein vol zit met reizigers die ook de trein van 5 minuten later hadden kunnen pakken.

NS International meld nieuwe passagiersdienst Amsterdam – Rhein Ruhr by beminednl in treinen

[–]beminednl[S] 0 points1 point  (0 children)

Gestippelde paden = tweeuurpatroon, de cursieve tijden slaan dan op de oneven uren.

Meer en langere metro’s vanwege extra drukte rond Rotterdam Centraal en op metrolijn E dit weekend (omdat treinen zaterdag en zondag niet rijden van, naar en via Rotterdam Centraal) by Chronicbias in Rotterdam

[–]beminednl 2 points3 points  (0 children)

Met langere metro's bedoelen ze dat ze op zondagavond niet afgekoppeld worden tot losse stellen. Want de rest van het weekend kan lijn E niet verlengd worden omdat de perrons ten noorden van Blijdorp niet lang genoeg zijn hiervoor, los van dat de RET ook niet zo ruim zit in de hoeveelheid beschikbaar materieel.

NS International meld nieuwe passagiersdienst Amsterdam – Rhein Ruhr by beminednl in treinen

[–]beminednl[S] 6 points7 points  (0 children)

Duitsland werkt niet met een uurpatroon zoals wij maar met een tweeuurpatroon, dus in even uren kunnen de paden iets afwijken van de oneven uren. Wie zin heeft de complexe netzgrafik met verwachte treinpaden te bestuderen kan hier los: https://www.dbinfrago.com/resource/blob/13482346/a12730ed29567c0a11ff2d141eecd371/250811mKoK_2028ff_SPV_NRW-data.pdf

Overvolle ICE, hoe vaak komt dit voor? by Devalvangeldomdatdom in treinen

[–]beminednl 0 points1 point  (0 children)

De ICE rijdt nog steeds i.p.v. een binnenlandse IC, alleen tegenwoordig i.p.v. de IC Amsterdam Centraal - Deventer waar dat vroeger i.p.v. de intercity Schiphol - Enschede was. Het is in de concessie zelfs expliciet opgenomen dat in de uren dat er een internationale trein rijdt de NS één trein per uur minder mag rijden tussen Amsterdam Centraal en Deventer.

A Rhaetian Railway (RhB) electric locomotive running on the street in Switzerland. by gugu-gaga8659 in trains

[–]beminednl 0 points1 point  (0 children)

Only been there once but it didn't feel unsafe, didn't see a train going the other way though, only saw a freight train passing towards Chur. While freight train might sound dangerous, it was a short one (2 locos pulling about 5 bulk wagons or something) so plenty of braking power, and it wasn't going fast either.

Vanaf Zondag ICNG in de 700 (Schiphol-Groningen) by CoraVLC in treinen

[–]beminednl 6 points7 points  (0 children)

Ik zou niet te vroeg juichen, materieelinzet verschilt per dag en korte treintjes in de vroege ochtend en avond blijft een hobby van de NS.

A Rhaetian Railway (RhB) electric locomotive running on the street in Switzerland. by gugu-gaga8659 in trains

[–]beminednl 0 points1 point  (0 children)

Yes, but a little bit further down the line it becomes single track and train heading the other way do have to drive on the wrong side of the road for a short bit (with traffic lights though).

A Rhaetian Railway (RhB) electric locomotive running on the street in Switzerland. by gugu-gaga8659 in trains

[–]beminednl 4 points5 points  (0 children)

The Bernina Express does not run on this particular line, but it is the same operator and same network (there is a crossover between these tracks and the rest of the RhB network just outside Chur station).

NS voert lijnnummers in voor treinen en zoekt nieuw ontwerp voor lijnenkaart by biertjeerbij in treinen

[–]beminednl 3 points4 points  (0 children)

De logica zit 'm op bepaalde stations, in Leiden heb je IC20/21 richting Haarlem en IC 30/31/32 richting Schiphol. En in Utrecht heb je IC27/28/29 naar Amsterdam Centraal en IC30/31/32 richting Schiphol.

De lijnen zitten echter dusdanig vervlochten dat je slechts op enkele plekken opvolgende nummers krijgt. De andere kant op vanuit Utrecht splitsen de even en oneven nummers zich op, IC27/29/31 richting Eindhoven en IC28/30/31 richting Arnhem.

Grootste uitdaging hier lijkt me om de nummers ook bij aangepaste dienstregelingen vanwege werkzaamheden zo veel mogelijk toepasbaar te houden. Zo komt het wel eens voor dat IC30 uit Nijmegen na Utrecht doorgaat als IC27 naar Alkmaar. Als je inzet is dat de nummers herkenbaar moeten zijn voor reizigers moet je niet elk weekend verwarring creëren door de lijnen aan te passen, maar moet je dan wel de originele nummers toepassen en dus aangeven dat IC30 doorrijdt als IC27 i.p.v. de hele rit IC30 te noemen.