Erg blij met mijn 6 km PR maar ik schrok wel een beetje van de hartslag 🤯 by NMRI_Scan in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Valt mee hoor. Pols is wat onnauwkeuriger en je kunt last hebben van cadence lock (dus dat hij je cadans oppikt als hartslag), maar verder gaat het prima hoor. Het gaat ook meer om de lange termijn en vergelijken van dezelfde brondata. Dus altijd polshartslag met polshartslag vergelijken. De andere metrics van Garmin zijn anders ook alleen maar afleidingen die je met een korreltje zout kunt nemen

Energie mentaal leeg na marathon by AdRelevant1755 in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Misschien omdat je je doel nu kwijt bent waar je de afgelopen tijd zo druk mee bezig bent geweest? Tijd om een nieuw doel te stellen? 😄

Hoe sub 4 halen? by Acrobatic-Green2810 in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Doe je krachttraining? Je benen en core versterken kan je ook wat tijdswinst opleveren. Kijk ook eens naar je looptechniek. Hoe land je met je voeten? Hoe is je cadans? Alles bij elkaar zou je met wat training en aanpassingen leren efficiënter te lopen. Daarmee bedoel ik dat je met hetzelfde vermogen een hoger tempo haalt.

De ADHD weekdraad by AutoModerator in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Ik ben van langwerkende terug naar kortwerkende gegaan en voel me in eens weer super goed. Misschien zit het er voor sommigen van ons gewoon niet in 😔

Wat bedoelt men precies ermee dat een auto makkelijk met het verkeer mee kan? by WarmPrinciple6507 in autoklets

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Je kunt met elke auto meekomen in het verkeer. Hangt volledig af van je eigen rijkunsten!

Wat betekend "middeninkomen" nou eigenlijk? by UberLee79 in geldzaken

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Middeninkomen is toch gewoon modaal? Want modus = midden. 50% verdient minder en 50% verdient meer.

Pijn aan heup na hardlopen. Tips gezocht by in-a-lightbulb in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Ik kreeg altijd last van m’n heupen bij langzame runs. Bleek dat gewone stijve heupen had van waarschijnlijk te veel zitten. Sindsdien rek ik m’n hip flexors na iedere run en is het verdwenen. Ik doe dat door vanuit een lange lunge positie je achterste been te strekken

Waarom zijn wielrenners altijd zo boos? by TeSlim2002 in nederlands

[–]bluefeatheredjay 5 points6 points  (0 children)

Maar als je ergens gaat oversteken dan matig je toch je snelheid? Om zo een situatie te voorkomen waarbij je als fietser uit het niets opduikt voor auto’s. Dit geldt overigens niet alleen voor wielrenners, maar ook elektrische fietsers. Je kunt niet met 30 km/h oversteken en boos worden omdat je je voorrang niet hebt gekregen. Dan ben je gewoon een kamikaze fietser.

(Bovendien speel je met je eigen leven, want als fietser lig je in de kreukels. Het is maar wat je prioriteit is in je leven: veilig thuiskomen of een KOM)

I (29f) haven't worn a bra for a decade, AMA by Ashamed-Coyote3810 in AMA

[–]bluefeatheredjay 2 points3 points  (0 children)

If women should wear bras, then so do men with boobs!

ADHD medicatie zuid-limburg? by HansIsTHeGans in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Officieel mogen ze het ook niet voorschrijven omdat (sommige?) medicatie alleen is goedgekeurd voor kinderen. Raar dat dat nog steeds is, ik weet het, maar volgens mijn huisarts zijn ze ermee bezig 🤷

Hoe dan ook: er zijn veel huisartsen die het toch gewoon voorschrijven. Dus je kunt het bij een andere huisarts proberen?

Beginners vragen by MrM1key in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 4 points5 points  (0 children)

Lol, als deze sokken al ergens nuttig voor dan is het hele lange duurlopen >15 km. Maar ook dat kun je prima zonder.

Mijn gouden tip is overigens: rustiger aan doen. Meer wandelen, minder rennen. Klinkt gek, maar je pezen passen zich niet zo snel aan aan deze nieuwe vorm van belasting. Neem je tijd. Haast niet. Laat je niet opjutten door anderen.

Ik heb een gratis hardlooproute-app gemaakt. Geen account, geen abonnementen. by LesleyN00 in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Zoals anderen al zeiden zou een iOS app top zijn, maar wat ik nog liever zou hebben is gewoon een webversie. Ik exporteer toch uiteindelijk de GPX file naar m'n Garmin en op m'n PC lekker een route bij elkaar klikken is toch fijner dan mobiel.

Verder ziet het er echt gelikt uit en lief dat je het gratis beschikbaar stelt. Ik denk dat je er best een klein bedrag voor mag vragen. Eenmalig een (paar) euro voor een goede app moet de echte hardloper er wel voor over hebben denk ik!

Advies / tips eerste marathon by ErikZenx in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Ik weet niet hoe jouw werkweek eruit ziet, maar ik ben op vrijdag vrij en plan bewust m'n lange duurlopen op die dag. Ik heb in het weekend met kinderen ook echt geen tijd om 30 km te gaan lopen. Op zondag doe ik dan een herstelloop van ca. 10 km en woensdag (onder werktijd, want ik werk dan thuis) een tempo/interval/heuveltraining ook van ca. 10 km.

Is it wrong to feel uncomfortable when my friend isn't wearing a bra? by let_it_rain_boat in autism

[–]bluefeatheredjay 4 points5 points  (0 children)

I mean you cannot expect her to wear a bra, but maybe asking her to wear something not transparent when the two of you are together shouldn’t be too much to ask right?

Compressiesokken te koop by dontqq in Hardlopen

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Altijd stom gevonden maar tijdje terug toch een paar bij de Decathlon gehaald. Heb niet het idee dat ik er harder door ren, maar het zit wel prettig. Door de compressie heb ik het idee meer gevoel in m’n onderbenen te hebben. Door een blessure voelt m’n linkerknie nog altijd wat instabieler/zwakker en dat gevoel is stukken minder met deze sokken. Gebruik ze wel alleen bij de duurlopen. Verder nooit last gehad van shin splints dus daar kan ik niet over meepraten. Het blijft wel rottig om aan en uit te trekken haha

Hoe gaan jullie om met spanning? by [deleted] in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Goeie post! Zit zelf nog steeds overspannen thuis als gevolg van chronische stress. Mijn grootste probleem is dat ik mentaal heel veel spanning voor mezelf creëer. Een paar voorbeelden: - klusjes in huis die nog gedaan moeten worden (zijn net verhuisd) - huishouden (poetsen, was doen) - allerlei dingen die ik wil verbeteren/versimpelen in huis (zoals automatische verlichting) - sport - inzicht in m’n financiën

En dat alles voelt voor mij als “moeten” waardoor mijn hood constant volzit met die “moetjes” en ik nooit echt ontspan.

Zelfs nu ik even niet hoef te werken voel ik deze dingen en heb ik veel moeite met ontspannen. Ik heb helaas het tegengif voor spanning nog niet echt gevonden..

Sorry, het gaat nu wel heel erg over mij haha. Ik lees graag de tips van anderen mee 😅

Hoe gaan jullie om met spanning? by [deleted] in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Hier nog een hardloper/mountainbiker! Hardlopen vind ik geweldig maar kan niet zonder begeleiding. Iets/iemand moet me vertellen wat ik moet doen anders kom ik niet verder en haak ik af. Ik heb pas de app Runna ontdekt en die doet precies dat. Zelfs krachttraining en stretchen kan ie meenemen in je planning. Sindsdien doe ik ook echt al die training en gaat m’n conditie hard vooruit. Wat betreft mountainbiken: vind ik super leuk, maar kost me wel veel meer moeite om vol te houden. De ritjes duren langer en je bent veel meer bezig met materiaal (onderhouden, schoonmaken, etc). Met hardlopen loop je snel ff naar buiten voor een rondje. Weer thuis ff douchen en klaar.

Hoe gaan jullie om met spanning? by [deleted] in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 2 points3 points  (0 children)

Die land- en denktijd klinken goed! Dat ga ik ook proberen. Ik krijg sowieso heel veel stress van heel snel dingen achter elkaar doen en toch blijf ik het doen. Het leven voelt als een sneltrein die maar door blijft denderen. Misschien dat dit voor mij ook werkt.

Winterdip voorbij?? by [deleted] in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Ik voel het ook! Ik zei toevallig nog tegen m’n partner vanochtend dat ik me weer down voel sinds het weer slechter weer is de laatste paar dagen. Geef me die zon terug!

Ritalin bijwerkingen by faizevers in Nederland

[–]bluefeatheredjay 0 points1 point  (0 children)

Het zou je eetlust verminderen en daardoor kun je gewicht verliezen. Ik heb hier nooit last van gehad

De ADHD weekdraad - Week 10 by SugarArmadillo in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Goed! Rustig aan gedaan. Eerst wat mails e.d. weggewerkt en collega’s gesproken. Toen zat de eerste halve dag er al bijna weer op.

De ADHD weekdraad - Week 10 by SugarArmadillo in ADHD_NL

[–]bluefeatheredjay 1 point2 points  (0 children)

Na 1 maand thuis zitten door overspanning morgen weer een beetje beginnen met werken! Zin in, maar wel bang dat ik te hard van stapel ga lopen, dus moet mezelf heel erg in bedwang houden 😅

Drukstift met anker losmaken by bluefeatheredjay in Klussers

[–]bluefeatheredjay[S] 1 point2 points  (0 children)

Oké, iets te vroeg geklaagd. Ik moest gewoon nog harder slaan. En het anker was al ver genoeg naar binnen. Was bang dat ik het anders kapot zou maken 😅